news-details

نقش آمریکای جنایتکار در ناکامی های استقلال (طنز)

استقلال ناباورانه در فینال جام حذفی ناکام ماند. به قول سهراب سپهری:
جانان من اندوه اس‌اس کشت ما را
بشکست داغ جام حذفی پشت ما را

در تحلیل این شکست جانکاه می‌توان عوامل متعددی را به عنوان علت  ردیف کرد؛ از بداقبالی آبی ها در نیمه اول گرفته تا ضد فوتبال تراکتورسازی و غیره. اما اجازه دهید در این نوشته قدری عمیق‌تر شویم و ریشه‌های اصلی ناکامی‌های چند سال اخیر آبی پوشان پایتخت را واکاوی نماییم. این شما و این علل پشت پرده شکست‌های استقلال:

بد شگونی طاغوت!
بر کسی پوشیده نیست که ولیعهد سابق ایران طرفدار تیم تاج بوده است. اسناد این علاقه (شامل عکس و فیلم وی با شورت و پیراهن تاج) تماما در آرشیو صدا و سیما موجود است و در صورت نیاز افشا خواهد شد! بدیهی است بخت از تیمی که مورد علاقه و حمایت سران طاغوت باشد برمی‌گردد و قانون کارما آن را بازنده مطلق خواهد کرد.


دخالت‌های دولت‌های لیبرال:
به گواهی تاریخ هر زمان روسای جمهور در ایران پرسپولیسی بوده‌اند استقلال دستش از جام کوتاه مانده است. مثلا اگر توجه کرده باشید در دولت اصلاحات و تدبیر و امید که رییس جمهورها پرسپولیسی بوده‌اند استقلال عموما ناکام و در دولت خدمتگزار با رییس جمهور استقلالی بکام بوده است: 3 قهرمانی لیگ در هشت سال دولت خدمتگزار در برابر تنها دو قهرمانی در 16 سال دولت اصلاحات و امید! مقایسه کنید با چهار قهرمانی متوالی پرسپولیس (هت تریک + 1) که از فرط تابلو بودن به شکلی نمادین، دخالت دولت را نشان و اثبات می‌کند. خدا شاهد است از لحظه بیگ بنگ (13 میلیارد سال پیش) تا به حال پرسپولیس هیچ وقت نتوانسته بود چهار سال متوالی قهرمان شود. از بس قهرمان نشده بودند معنای «قهرمانی» یادشان رفته بود. فکر می‌کردند منظور از «قهرمانی» همان محسن قهرمانی داور لیگ خودمان است! وقتی صحبت از «جام» می‌شد گمان می‌کردند منظور یک جور مایع ظرف شویی است! 

استکبار جهانی
بر کسی پوشیده نیست که استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار با «استقلال» کشورهای جهان سوم مخالف است و در راستای کاهش استقلال آنها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. در همین راستا، سران کاخ سفید بارها اعلام کرده‌اند به دنبال «پیروزی» سیاست‌هایشان در ایران هستند. فقط هم بحث ایران نیست. شما اگر تیم ایندیپندنته بوینس آیرس (که در ترجمه می‌شود معادل استقلال تهران خودمان) را در نظر بگیرید، می‌بینید که آخرین قهرمانی این تیم در لیگ برتر آرژانتین به سال 2002 بازمی‌گردد! ایادی استکبار 18 سال آزگار است نگذاشته‌اند استقلال قهرمان آرژانتین شود! اگر تا اینجا قانع نشده‌اید بد نیست توجه شما را به یک حقیقت تلخ دیگر جلب کنیم. ایران جزو معدود کشورهایی است که «روز استقلال» ندارد! الان اگر یک سررسید را ورق بزنید «روز بزرگداشت وحشی بافقی» یا «روز گرامیداشت شوهرعمه و باجناق» دارد، اما «روز استقلال» ندارد! در حالی که مهم‌ترین روز در تقویم امریکا روز استقلال (14 ژوییه) است!

به اشتراک گذاری این مطلب!