news-details

موهبتی به نام " تغییر "

وضعیت بارسلونا کسی را متعجب نمی کند. تیمی با بحران مدیریتی و مالی، نمی تواند شرایط بهتر از تیم رده سیزدهم  جدول لا لیگا داشته باشد. پس از آخرین شکست بارسلونا در مقابل آتلتیکو مادرید بسیاری به این باور رسیدند که تیم بارسلونا برای رسیدن به  روزهای درخشش نیاز به " تغییر " و بیشتر از همه " صبر " دارد . انتظار کشیدن برای کسب موفقت برای تیمهای بزرگ  واژگان نا آشنائی است اما " تغییر " برای تیم بارسلونا یک اجبار است  و از این رو شاهد بودیم که بارسلونا به نسبت بازی با آتلتیکو مادرید در بازی در برابر دینامو کیف با ترکیب اولیه ای ظاهر شد که هفت تغییر را در آن شاهد بودیم . بارسلونا به مسی، دیونگ، دمبله، آلبا و گریزمان و سرخیو روبرتو  استراحت داد و پیکه مصدوم هم نمی توانست در این بازی حاضر باشد .
مینگوئزا در قلب دفاع و دست در دفاع راست و فیرپو در دفاع چپ قرار گرفتند تا خط دفاع بارسلونا به نسبت بازی با آتلتیکو 75% تغییر کرده باشد و تنها لنگله در  این خط دفاع مانده باشد.  مینگوئزا سازنده گل دوم بارسا  بود و نمایش بسیار دلپذیری را در کنار دست زننده گل اول  بارسلونا داشت و بی گمان اینها به  کومان جسارت ادامه تغییر و جوانگرائی را دادند.
در خط میانی حضور آلنیا  در کنار پیانیچ  فرصت دیگری بود که به این هافبک 22 ساله داده شد تا شاید در روزهای آتی کومان به زوج آینده دار دیونگ و آلنیا هم  دل ببندد تا در کنار پدری یکی از جوانترین  خط هافبکهای  تاریخ بارسلونا شکل بگیرد. کوتینیو در این بازی نمایش قابل توجهی را نشان داد . او در غیاب مسی بعنوان مغز متفکر تیم  عمل می کرد و نشان داد که شاید باید فرصت بیشتری برای ایفای این نقش به او داده  شود.
حضور ریکی پویگ بجای پیانیچ  معدل سنی این خط هافبک آینده دار را پایین تر نیز آورد .
فرصت همبازی بودن  پویگ و پدری  کم بود اما برای بسیاری این دو نفر  می توانند خیال شیرین تولد اینیستا و ژاوی دیگری را  تداعی کنند. ترینکائو نیز بسیار تکنیکی است اما هنوز جوان است و نیاز دارد تا میدانهای بیشتری ببیند. کومان امیدوار است طرفداران متعصب و بی طاقت بارسلونا این فرصت را به او بدهند. برایتویت و گریزمان زننده سه گل از چهار گل بارسلونا بودند  دو بازیکنی  که  پس از مدتها از زیر فشار انتقادات خارج شدند.
پیروزی بارسلونا در برابر دیناموکیف به نوعی فرصت دوباره به کومان و جوانانش  داد، مردانی که در کنار طرفداران  این تیم باید به روند تغییر اعتماد بیشتری کرده و صبور باشند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!