news-details

از روس پرستی در تلویزیون تا اهدای فرش چند میلیارد تومنی به پوتین از کیسه بیت المال!

نگاه به شرق کم کم که چه عرض کنیم، خیلی وقت است به مستعمرگی به شرق و نوکری بی حد و حصر و حتی بی سابقه به روس تبدیل شده است. نوکران و چاکران روس هیچ دیدگاه و حمایتی از رابطه سالم و برد- برد با غرب را نمی پذیرند و حامیان این دیدگاه در فضای مجازی توسط اوباش و مزدوران مجازی، با بدترین الفاظ دریده می شوند. 

جدا از این مسائل رویکرد رسانه های دولتی و حکومتی بسیار شائبه برانگیز، تاسف بار و مایه خجالت است. برای مثال در همین یکشنبه ای که گذشت شبکه خبر سیما در اقدامی شرم آور، مراسم روز نیروی دریایی روسیه را به طور مستقیم پخش کرد! این همان نیروی دریایی یک کشور بیگانه با سابقه بد استعمارگری است که سالها پیش از طریق دریای مازندران بخش های بسیار وسیع و مهمی از ایران عزیزمان را برای همیشه جدا کرد و بارها و بارها از طریق همین نیرو تبریز و قزوین و بخش های بزرگ دیگری از ایران را اشغال و جنایت کرد. جالب اینجاست که روس پرستان و نوکران روس در ایران برای تطهیر این استعمارگر ایران، استدلال می کنند که این روسیه آن روسیه نیست در حالیکه این روسیه از آن روسیه خیلی بدتر است و حاکم آن یعنیپوتینبه صراحت، بارها و بارها اعلام کرده می خواهد امپراطوری شوروی سابق را احیا کند و در این راستا علاوه بر حمله به چند کشور از جمله قزاقستان و اوکراین و اشغال بخش هایی از خاک این کشورها، چشم طمع به اراضی بسیاری از کشورهای همسایه دارد و برای همین است که تمام همسایه هایش به غیر از بلاروس که آنهم حکومت دست نشانده دارد، از این کشور گریزان و به دامان غرب پناه برده اند و صلاح و رستگاری خود را در دوری از روسیه و بیزاری از این کشور دیده اند! عجیب نیست که اوکراین حاضر است خودش را درگیر ویرانگر ترین جنگ با روسیه ابر قدرت بکند و علاوه بر به خاک و خون کشیده شدن شهروندانش، میلیاردها دلار خسارت ببیند اما در برابر این همسایه مهربان و خوش سابقه!!!! سر تعظیم فرود نیاورد! 


از دیگر اقدامات عجیب، غیر حرفه ای و کاملا همسو با رسانه های دولتی و حکومتی روس در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:


۱- تلویریون و رسانه های حکومتی و دولتی ایران تجاوز آشکار روسیه به خاک اوکراین را که منجر به اشغال و خاک و خون کشیده شدن مردم نجیب این کشور شده است را عملیات ویژه روسیه در خاک ایران می خواند! پس فردا روزی اگر هر کشور دیگری به خودش جرات داد و به هر بهانه ای به ایران یا هر کشور دیگری تجاوز و خاک آن کشور را اشغال و جنایت کرد، رسانه های دنیا حق دارند به جای حمله، تجاوز و جنگ از عبارت" عملیات ویژه " استفاده کنند!

۲- صدا و سیما و رسانه های حکومتی و دولتی علاوه بر حمایت آشکار از تجاوز روسیه به اوکراین، حتی جرات ندارند از عبارت " تحریم گاز روسیه " استفاده کنند و چندی پیش در یکی از بخش های خبری تلویزیون، به جای تحریم از عبارت" اختلال در صادرات گاز روسیه" استفاده شد!

۳- در بحبوحه و وانفسای بحران کرونا، شبکه خبر آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و وفات یافتگان کشورهای مختلف دنیا را زیر نویس می کرد اما عجیب اینحا بود که در مورد روسیه تنها به آمار مبتلایان و بهبود یافتگان اشاره کرد!

۴- روسیه از مدافعان و مردان و زنان با غیرت اوکراین با عنوان " ملی گرایان " یاد می کند و در رسانه ها و برنامه های تبلیغاتی خود این عبارت مقدس و زیبا را جوری نشان می دهد که تو گویی ملی گرایی امری بسیار رذیلانه و پست است و کسانی که به نفع روس به کشورشان خیانت می کنند و آن را به بهای پست و پول و مقام به بهایی می فروشند، انسانهای شریفی هستند! 

۵- در روسیه مدام از تهدید و گسترش ناتو تا مرزهای روسیه حرف زده می شود و به همین بهانه از تجاوز این کشور حمایت می شود. حاصل این تجاوز که بنا به دعای بعضی ها قرار بود ختم به خیر و مصلحت کشورهای جهان بشود، علاوه بر قحطی و گرانی های بی سابقه و متشنج شدن مرزهای بین کشورها، به پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو و شرق گریز تر شدن کشورهای همسایه روسیه انجامید چرا که سوابق بد این کشور را نمی توان با عبارات مزورانه و حیله گرانه پاک کرد!

۶- بر خلاف پیش بینی بعضی از شرق پرستان در ایران مبنی بر اینکه غرب پشت اوکراین را خالی می کند، نه تنها پشت این کشور کوچک را خالی نکرد بلکه جانانه و با تمام امکانات از آن دفاع کرد و حتی آتش به انبارهای تسلیحات خود زد و آنها را عمدتا رایگان به اوکراینی ها اهدا کرد. غرب و اروپا علاوه بر این به قیمت بحران اقتصادی و جایگزینی فاجعه بار گاز و نفت با ذغال سنگ، پشت اوکراین ایستاد تا به زعم خود در جنگ " خیر و شر " در جبهه خیر ایستاده باشد. اما بد عهدی های روسیه در همه تاریخ زبانزد است و در همین چند سال اخیر دهها مورد از  پشت خالی کردن آنها را دیده ایم و بابت آن میلیاردها دلار خسارت دیده‌ایم.  آش این بد عهدی ها به قدری شور است که حتی سردار حاجی زاده رئیسی رئیس سازمان هوا و فضای سپاه پاسداران و شهید احمد کاظمی نیز در مصاحبه تلویزیونی خود با ناراحتی و تاسف این بد عهدی و غیر قابل اعتماد بودن را بروز می دهند.

حرف پایانی هم به هدیه گرانقیمت و لاکچری رئیس جمهور ایران به پوتین باز می گردد. روسای جمهور همه کشورها عادت دارند به یکدیگر کادو بدهند و معمولا این کادو ها اشیای سمبلیک هستند که ارزش مادی فراوانی ندارند چرا که آنها حق ندارند از بودجه کشور و مالیات دهندگان، دست و دلبازی های آنچنانی انجام بدهند و انجام چنین کارهایی ممکن است چه بسا به عذر خواهی، دادگاهی شدن و حتی سقوط آن دولت بیانجامد اما هدیه بسیار گرانقیمت سید محرومان به پوتین، در حالیکه مردم ایران در رنج تهیه ساده ترین مایحتاج زندگی خود هستند و دولت و مجلس برای گوشت و مرغ و نان و بنزین آنها مدام چرتکه می اندازد، جدید ترین ریشخند مسئولین نظام به مردم است و اینکه ما در هر کجا که لازم باشد پول و بودجه داریم بجز آنجاییکه دردهایی از آلام مردم را تسکین بدهد. این کادو دادن های لاکچری و بسیاری از حرف ها و اقدامات مسئولین، پیامهای بسیاری برای مردم دارد و خودشان عامدانه این پیامها را مخابره می کنند با این تفاوت که بالاخره روزی این گرد و خاک ها نیز فرو می نشیند .....

به اشتراک گذاری این مطلب!