news-details

چرا برای جام جهانی ترانه نمی‌سازید؟

تا شروع مسابقات جام جهانی قطر حدود ۴ ماه زمان داریم که باید از فرصت باقیمانده نهایت استفاده را ببریم و برخی اقدامات فرهنگی را برای انسجام و وحدت هرچه بیشتر ایرانیان انجام دهیم. متأسفانه در خصوص ساخت ترانه جام جهانی هنوز هیچ خبری به گوش نمی‌رسد و هیچ فراخوانی از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام نشده است. در حالی‌که تجربه ثابت کرده در ادوار گذشته تعلل ما باعث شده است، ترانه‌سازان آن‌سوی آب‌ها گوی سبقت را از ترانه‌سازان داخلی بربایند.

 در این راستا ضروری است کمیته فرهنگی فدراسیون تحرکی از خود نشان بدهد و برنامه‌ریزی‌های مؤثری داشته باشد و از هم اکنون برای ساخت ترانه قوی، فراگیر و عالی برای جام جهانی اقداماتی به‌عمل آورد و حتی جوایز نفیسی هم در نظر بگیرد.

نیاز است خیلی سریع برای ساخت ترانه جام جهانی فراخوان بزنیم و معیارها و فاکتورهای مورد نظر را لحاظ کنیم و حتی اگر نیاز شده ترانه مورد نظر را به تصویب حاج‌آقا علم‌الهدی و سید احمد خاتمی هم برسانیم تا هیچ حرف و حدیثی پیش نیاید! و این ترانه و آهنگ به‌صورت رسمی از سوی فدراسیون ایران به برگزار کنندگان مسابقات جام جهانی قطر، معرفی شود.

 اگر کمی غفلت کنیم، فوراً آنسوی آبی‌ها ترانه‌ای می‌سازند و جوانان ما آن‌را حفظ می‌کنند و این موضوع به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید و به سوژه سخنرانی‌های جمعه برخی تبدیل می‌شود که جالب نیست.

بنابراین بهتر است ما خودمان زودتر در این راستا اقدام کنیم و آهنگی در خور شأن ایران و ایرانی بسازیم که فراگیر باشد و تمام اقوام و فرهنگ‌های ایرانیان سرتاسر دنیا را در بر گیرد و بر اتحاد ملی و انسجام ایرانیان در هرجای کره زمین بیفزاید. 
به امید موفقیت تیم‌های ملی ایران عزیز در مسابقات بین‌المللی

به اشتراک گذاری این مطلب!