news-details

لیگ 21 و هوس دوباره سپاهان به جام

تیم فوتبال سپاهان با 5 قهرمانی در لیگهای دوم، نهم، دهم،  یازدهم و چهاردهم یکی از پر افتخارترین تیمهای فوتبال باشگاهی در ایران بحساب می آید. طلایی پوشان با کسب 65 امتیاز در لیگ بیستم عنوان نایب قهرمانی را با محرم نوید کیا کسب کردند. شاگردان محرم در شرایطی نایب قهرمان لیگ بیستم شدند که از هر مسابقه بطور میانگین 17/2 امتیاز بدست آوردند. طوفان زرد آسیا که فوتبال تهاجمی را به اکران گذاشته بود با 53 گل زده، خط حمله زهر دار خود را به رخ رقبا کشاند. زردهای اصفهانی در هر بازی بطور میانگین 77/1 گل در هر مسابقه به ثمر رساندند.
 این مقدمه حکایت از آن دارد که مجموعه مدیریت باشگاه و کادر فنی زرد پوشان برای لیگ 21 از همان ابتدا عزم خود را جزم کردند تا شنل قهرمانی لیگ 21 را برتن کنند. هوس دوباره سپاهان به جام 21 آنقدر بالا گرفته که آنها چراغ خاموش در بازار نقل و انتقالات خریدهای خوبی را انجام دادند. از مهمترین خریدهای آنان می توان به شهریار مغانلو ، مسعود ریگی ، فرشاد احمد زاده و کریستوفر نت اشاره کرد. این مهره های نامدار در معیت بازیکنانی چون سید محمد رضا حسینی، محمدرضا خلعتبری با تجربه، دانیال اسماعیلی فر، ولسیانی، سروش رفیعی و سجاد شهباز زاده می توانند در لیگ قهرمانان آسیا و برتر غوغا به پا کنند به شرطی که کادر فنی از بضاعت موجود بخوبی کار بگیرد و با هوش عمل کند.
یاران محرم در فصل بیستم، فوتبالی رو به جلو و تهاجمی را با سیستمهای 3-3-4 یا 1-4-1-4 به نمایش گذاشتند هر چند به قول مربیان اعداد در سیستم، خیلی نمی تواند رمز گشا باشد بلکه این شعاع حرکتی بازیکنان است که از سوی کادر فنی به آنان دیکته می شود و گره گشا یا فاجعه بار می شود.

با این اوصاف من یاد چند فصل قبل سپاهان می افتم که دو سه فصل کابوس وار را طی می کرد و هواداران تیفوسی از وضعیت بغرنج آن سالها، با اشک چشمانشان آب می پاشیدند و با مژه هایشان جارو می کردند و می نالیدند اما گویی فصول سیاه و غمبار تمام شده و آنها با سختی ها بیشتر اوج گرفته اند.  
    مدیریت باشگاه فولاد مبارکه با ارجحیت دادن به کارهای فرهنگی در شرایطی تیم فوتبال بزگسالان خود را مهیای نبرد با دیگر رقبا در لیگ 21 کرد که در جشن و معرفی بازیکنان، تمام قد از شهید علی لندی جوان فداکار مسجد سلیمانی تقدیر و قدردانی کرد. در ضمن سپاهانی ها با روی خوش راه را برای دیگر بازیکنانی که در پازل تاکتیکی محرم نوید کیا نبودند باز گذاشتند تا مانع راه پیشرفت آنان نشوند. یکی از آنان سید پیام نیازمند بود که راهی فوتبال اروپا و پرتغال شد.
محرم نوید کیا، که از محبوبیت خاصی میان هواداران سپاهان برخوردار است با حضور در کلاس مربیگری، مراحل دانش اندوزی را می گذراند. یکی از پارامترهای کار نوید کیا در کار مربیگری در این است که وی به سبک یک رهبر خدمتگذار می گوید " ما " اما مربی دیکتاتور می گوید " من "
    سرمربی تیم فوتبال سپاهان در کنار خودش علیرضا مرزبان و محمود کریمی رفیق شفیق و غار خود را می بیند و امیدوار است دستش به جام 21 برسد.
    محرم فوتبال را مانند زندگی توصیف می کند؛ پشتکار، سخت کوشی و فداکاری و احترام متقابل.... از اینرو با تیم فوتبال پرسپولیس که در موقعیت حساسی در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد مسابقه تدارکاتی گذاشت و به خواسته گل محمدی هم پاسخ مثبت داد تا با سیستم 1-3-2-4 تیم الهلال بازی کند تا سرخپوشان محک جدی بخورند. در انتهای این مسابقه تدارکاتی قرمزها با نتیجه سه بر یک به برتری رسیدند. منش و روح بزرگ سرمربی سپاهان ستودنی است.

    تیم فوتبال سپاهان لیگ 21 را در هفته های اول  با مس رفسنجان، در ایستگاه دوم با نفت مسجد سلیمان و در مسابقه سوم با هوادار تهران مصاف می دهد. بطور حتم نایب قهرمان لیگ بیستم بیشتر با این ترکیب آرایش می گیرد:

●کریستوفر نت در دروازه
●    مدافعان: نورافکن، پور قاز، ولیسیانی و اسماعیلی فر
●    خط هافبک: مسعود ریگی، محمد حسینی، سروش رفیعی و فرشاد احمد زاده
●خط حمله: سجاد شهباز زاده آقای گل و شهریار مغانلو
و حرف آخر اینکه    سپاهان در فصل 21 پرکالری و پر اشتهاست.

به اشتراک گذاری این مطلب!