news-details

پيشنهاد به هيات دولت؛ سايپا در سيستان وبلوچستان..!

انجام سفرهاي استاني از اقدامات موثر دولت نهم و دهم بود كه دولت آقاي رئیسي هم براي شناخت اوضاع استان ها و آشنايي نزديك با مشكلات مردم و بررسي راهكارهاي برون رفت از آنها با هدف ارتقاي سطح رضايت مردم، دست به چنين اقدامي زده است.
آقاي رئيسي و هيات همراهش چندي پيش به استان سيستان و بلوچستان رفتند و از نواحي مختلف اين استان ديدن كردند!
سوال اين است ؛ آقاي رئيس جمهور! در سيستان چه ديديد؟
مكانيزم هاي توسعه را در چه شاخص و سنجه هايي مورد شناسايي قرار داديد؟
ورزش و اساسا فوتبال در دايره توسعه و شور و علاقه مردم در چه سطحي قرار داشت؟
يقين دارم در پايان سفر و در جلسه شوراي اداري استان توجه به ورزش و ظهور يك تيم فوتبال را بعنوان يك ضرورت مورد ارزيابي قرار داديد. ضرورتي كه راهكار ساده ايي دارد؛ انتقال  يك تيم فوتبال به زاهدان..!
 اين قبول كه سالهاست بحث در مورد انتقال تيم ها از پايتخت وجود دارد اما وقتي تماشاگر ِ بين دو تيم استقلال و پرسپوليس تقسيم شده ضرورت تيم هاي بدون طرفدار در تهران چيست؟
چرا اين تيم ها به ساير استان ها ي محروم منتقل نمي شوند تا مردم درآن منطقه در حسرت فوتبال و مسابقات ليگ باقي نمانند؟
در پاسخ به اين سوالات و نظاير آن بعضي ها با پيش كشيدن سرنوشت تيم پاس بر اين باورند ؛ استاني كه طالب فوتبال و خواهان حضور در ليگ ميباشد بايد با هدف گذاري و برنامه ريزي در اين زمينه تلاش نمايد و پلكاني و با تلاش به ليگ برتر برسد و..
در مقابل، عده ديگري با رويكرد رونق اقتصادي و توسعه شهري كه فوتبال ابزار مهمي در اين امر بشمار مي رود، متفق القوند استان هايي نظير سيستان و بلوچستان عليرغم پتانسيل نهفته اي كه به لحاظ استعدادهاي بالقوه اي كه دارند و بايد بالفعل شوند اما با وجود گستره فقر قادر است در محور توسعه قرار بگيرد تاحسرت ليگ فوتبال و رقابت هاي ورزشي را يدك نكشد!!
 پيشنهاد مي كنم اكنون كه سايپا ظرفيت هاي زيادي دارد و از سوي ديگر تيم فوتبال هوادار كه تازه به ليگ برتر راه يافته و فاقد منابع مالي مورد انتظار ميباشد و اگر خيلي هنر كند سرنوشت بهتري از ساير تيم هاي خصوصي (كه آثاري از آنها باقي نمانده)نخواهد داشت را به این استان گنجور  بدهند !  به نظر من شايسته است سیستان عزیز سايپا را تحت پوشش بگيرد و فوتبال و کارخانه سایپا در راستاي تحقق مسئوليت اجتماعي (CSR)فعاليت خود را در ليگ برتر و در استان سيستان و بلوچستان  دنبال كند.
پيش كشيدن سرنوشت انتقال پاس به همدان براي رد اين پيشنهاد را بايد با سرنوشت تيم فوتبال نفت تهران مقايسه كرد  با اين تفاوت كه برنامه ٩٠ در مخالفت با تصميم سفر استاني دولت دهم در انتقال تيم نفت تهران به اراك زمين و زمان را به هم دوخت.
با  توضيحات بالا و اينكه سيستان و بلوچستان استعداد زيادي دارد در ازاي اجراي پيشنهاد فوق نه تنها بر نوار سازندگي سايپا خواهد افزود، بلكه اين تيم بعد از سه دهه حضور در فوتبال، بالاخره داراي طرفداراني خواهد شد كه با عشق و علاقه هواخواه سايپا خواهند شد.
اضافه ميكنم كه سايبا در برابر آسيب هاي زيست محيطي كه ناشي از محصولات بي كيفيت ايجاد مي كند در صورت سرمايه گذاري  در بخش ورزش و در سيستان و بلوچستان كوچكترين وظيفه و رسالتي خواهد بود كه در خصوص مسئوليت هاي اجتماعي انجام خواهد داد، ضمن اينكه سيستان و بلوچستان هم در فوتبال كشور صاحب تيم و اسم و رسم خواهد بود و مهمتر از همه اينكه ديده خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!