news-details

مدیران نابخرد و کشورهای زیر پونز

حکایت تکراری سو مدیریتی که در بسیاری از وجوه حاکمیت در ایران زمین شاهدیم و ورزش نمادی از آن است را در پنجشنبه ای گرم در میانه آخرین ماه بهاری هم شاهد بودیم.

 در روزی که تیم والیبال ایران به دومین پیروزی خود رسید و کانادا را در کنار هلند بعنوان مغلوبین نشاند تا نشان دهد اگر والیبال ایران در روز اول با سه گیم به ژاپن می بازد، تنها دلیلش عدم تدارکات و مدیریت شایسته برای تیم ملی است. 

حکایت بازی اول تیم ملی فوتبال ایران هم حکایت والیبال را برای ما تداعی می کرد. جواد خیابانی که با واژه هایی بسیار زشت چون نامیدن بحرین به نام کشور پونزی! سعی داشت حکایت نابخردی و بی لیاقتی مدیران ما را چون بسیاری به دشمن پنهانی ربط دهد یادش رفته بود که با مدیرانی نادان چه در حوزه کلان وزارت و چه در حوزه فدراسیون، تیم ما را بازیچه خود قرار داد و افتضاحی همچون " ویلموتس گیت " راه انداخت که بسی افتضاح تر از  مدیریت ای اف سی و  زمین باشگاه المحرق  است و صد البته  بد تر از گزارش او نبود که همچنان با دهن کجی به خواسته همه ایرانیان، ادامه دارد.

خیابانی یادش رفت بگوید روزگاری که تیم ملی  به جام جهانی 1978 صعود می کرد فقط  به یمن مدیریت حشمت خان مهاجرانی نبود بلکه رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک ایرانی به نام کامبیز آتابای بود و درخشش تیمهای ملی ما در همه سطوح پایه وجود داشت و در همان روزگار ما  میزبان بازیهای آسیائی 1974  و سه دوره متوالی در سالهای 1968، 1972 و 1976 قهرمان جام ملتهای آُسیا بودیم و به المپیک 1964 توکیو، 1972 مونیخ و 1976 مونترال رفتیم، اتفاقی که بیش از 4 دهه است رخ نداده است.

 فوتبال ما بدون تدارکات و بدون بازی هماهنگی و...  وارد بحرین شد . ما  از بعد مدیریت همواره بازنده بودیم. همه تیمهای ما در مسابقات  باشگاه های آُسیا مهمان بودند و حالا باز هم  مهمانیم و ...
تیم ما در حالی به مصاف هنگ کنگ رفت و بخاطر عدم هماهنگی از بازیکنانی بهره گرفت که بیشتر با هم بازی کرده بودند و دامنه این طرز تفکر تا آنجا بود که وحید امیری را دوباره در دفاع چپ گذاشته بودند و عملا از کارایی های او کاسته بودند  در حالی که همه می دانیم ابتلا سعید آقائی هم باشگاهی امیری به  کرونا باعث شد که او دفاع چپ موقت باشد اما این که در تیم ملی هم دفاع چپ باشد،  بسیار عجیب بود .
 تیم ما بازی را کنترل می کرد انرژی زیادی مصرف نمی کرد تا به سلامت به بازی سخت دوشنبه برسد اما همه می دانستیم بازی کند و استفاده از بازیکنان در پست های غیر تخصصی و عدم هماهنگی زوجها نظیر دفاع راست و چپ با هافبکها راست و چپ و کم فروغ بودن جهانبخش که متاسفانه در تیم ملی تبدیل به یک عادت شده، حکایت های تکراری تیم ملی ما را افزون میکرد.

 تیم ملی ما روزهای سختی را در بحرین می گذراند و نوع داوری در این بازی نشان می دهد بحرینی ها  خوابهای بدی برای ما دیده اند. امید که ستاره های ما بتوانند از موانعی که  فریاد " از ماست که بر ماست " را به وضوح تکرار می کنند، به سلامت بگذرند.  

به اشتراک گذاری این مطلب!