news-details

۱۰ نکته درباره سرداران یک فینال

فینال  لیگ قهرمانان اروپا  2020/ 21 سومین فینال تمام انگلیسی است  و قهرمان فینال چهاردهمین تیم انگلیسی خواهد بود که قهرمان این جام شده است. البته  تنها دو تیم اسپانیایی موفق به فتح هجده جام شده اند در حالیکه انگلیسی ها پنج  قهرمان در لیست فاتحین جام دارند. چلسی با فتح این جام به فهرست دوگانه فاتح این جام میپیوندد.
در این مطلب به چند نکته جالب این فینال می پردازم:

 ●چلسی دومین بار است که در این فینال تمام انگلیسی حضور دارد و  اتفاق جالب اینجا است که هر دو بار با تیم شهر منچستر مسابقه داده و خواهد داد.
● چلسی  برای سومین بار است که پای به این فینال می گذارد و هر سه بار با مربیانی فینالیست شده که جانشین مربیان اخراجی اول فصل بوده اند.
●اگر توخل فاتح فینال شود سومین سال پیاپی است که یک آلمانی سرمربی تیم قهرمان است و حضور توخل در فینال به معنی پنجمین حضور پیاپی یک سر مربی آلمانی بعنوان هدایت گر یکی از فینالیست ها است( سال گذشته هر دو سر مربی فینالیست، آلمانی بودند ).
●توخل در دومین  فینال بعنوان سر مربی حضور دارد و سابقه بازی در فینال بعنوان بازیگر را ندارد اما توخل پس از هیتسفیلد، ادو لاتک و کلوپ چهارمین مربی است که در فینال حضور دارد. او سابقه هدایت تیم دورتمند را داشته است و اگر قهرمان شود دومین مربی آلمانی است که یک تیم انگلیسی را قهرمان  اروپا کرده است.
●منچستر سیتی  چون دو سال گذشته حضور یک تیم که سابقه  حضور در فینال را نداشته است را تکرار کرد و اگر موفق به قهرمانی نشود سنت دوسال گذشته یعنی شکست در اولین فینال را تجربه می کند.
● پپ گواردیولا سر مربی منچستر سیتی یک بار بعنوان بازیکن و دو بار بعنوان سر مربی در فینال حضور داشته و همیشه هم جام را برده است. گواردیولا در صورت پیروزی چون زیدان و آنجلوتی، سومین سر مربی می شود که سه بار صاحب عنوان قهرمانی  لیگ قهرمانان اروپا شده است و به همراه هیتسفیلد، مورینیو، آنجلوتی و هاینکس  سابقه قهرمانی با دو تیم را پیدا خواهد کرد.
●اگر فاتح  فینال، منچستر سیتی باشد پپ گواردیولا با سه قهرمانی می تواند از دل بوسکه، میگویل مونیوز و خوزه ویالونگا یورنته  و دیگر سر مربیان اسپانیایی لیست پر افتخار ترین سر مربیان لیگ قهرمانان اروپا پیشی بگیرد. گفتنی است همه این سرمربیان اسپانیایی، سرمربیان رئال مادرید بودند.
●اگر پپ گواردیولا در فینال پیروز باشد دومین سر مربی اسپانیایی  بعد از بنیتز است که یک تیم انگلیسی را قهرمان این جام می کند.
● فینال این مسابقات از بعد اقتصادی نبرد تیم های ششم ( منچستر سیتی ) و هفتم ( چلسی ) با ارزش ترین تیمهای جهان خواهد بود.

و سخن اخر درباره ستاره بی نظیر سیتی یعنی کوین دی بروینه است که روزگاری در چلسی بود و مورد بی توجهی فراوان قرار گرفت و‌ این یازی می تواند بازی دلخواه او‌ برای پاسخ به همه ان روزهای تلخ در استانفورد بریج باشد.
 براستی سردار فینال چه کسی خواهد بود؛ توخل یا پپ گواردیولا ؟

به اشتراک گذاری این مطلب!