news-details

خیابان فرانس پوشکاس در مادرید افتتاح شد، شورای شهر تهران هنوز به دنبال آدرس میرزا خانی!

به گزارش پایگاه خبری نود پرس، امیلیو بوتراگوئنو، آمانسیو سفیر مجارستان در اسپانیا و وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان دیروز در مادرید، خیابان فرانس پوشكاس ، واقع در محله ال كاناورال را افتتاح كردند. 

پوشکاس ۲۶۲ بازی رسمی در رئال مادرید انجام داد و به لطف ۲۴۲ گل زده خود ششمین گلزن تاریخ باشگاه شد. او بین سالهای ۱۹۵۸ و ۱۹۶۷ برای قوی سفید افتخار آفرینی کرد. در آن زمان این تیم پنج لیگ ، یک جام حذفی ، یک جام بین قاره ای و سه جام اروپایی که در آن زمان به عنوان "جام اروپا" شناخته می شد ، به دست آورد. او چهار بار عنوان بهترین گلزن را هم از آن خود کرد.


افسانه مجارستانی تنها فوتبالیستی نیست که در اسپانیا خیابانی دارد. علاوه بر او ، تا ۵۰ خیابان وجود دارد که به اسم فوتبالیست ها نامگذاری شده اند.
به عنوان مثال ، ایکر کاسیاس یک خیابان در موستولس دارد. موارد بیشتر شامل مانوئل پلگرینی ، لوئیس آراگونس ، آندرس اینیستا ، خوان گومز 'خوانیتو' ، خوزه آنتونیو کاماچو  و ویسنته دل بوسکه می شود.

این اتفاق در اسپانیا و بسیاری از نقاط دنیا در حالی رخ می دهد که در کشور ما برای نامگذاری اسطوره ها و افتخار آفرینان وطنی به شدت  سخت گیری و خساست به خرج داده می شود.
اگر از مریم میرزاخانی که هنوز شورای شهر تهران به دنبال آدرس و درخواست پدر و مادرش هست تا این درخواست برای بررسی در شورای شهر و احتمالا رد شدن!! مطرح شود، بگذریم، حداقل خیلی از بزرگان و افتخار آفرینان ما آدرس محل سکونتشان مشخص است و در بهانه برای بزرگواران بسته تا خیابانهایی به نام آنها کنند تازه اگر تند رو ها اجازه بدهند و تابلوی آنها را مثل خیابان استاد اسطوره محمد رضا شجریان پایین نیاورند!


راستی یک سئوال مهم؛ افرادی نظیر خالد اسلامبولی افسری که انور سادات را ترور کرد در تهران آدرسی دارد یا پدر و مادرش درخواست داده اند که خیابانی به نامش کرده اند یا این فیلترهای رد نشدنی فقط به اسطوره ها و شخصیت های وطنی اختصاص دارد و ....

به اشتراک گذاری این مطلب!