news-details

دلال های دیوانه فوتبال ایران

اختصاصی نود پرس

کامران احمدپور /نود پرس 

وارادت بازیکن خارجی به فوتبال ایران ممنوع شد. خب خوب کاری کردند از بس بازیکن بنجل خارجی به ما انداختند و همین بنجل ها با چند دقیقه بازی ، به همراه دلال هایشان هست و نیست باشگاهها را بلعیدند و آخر کار هم بخاطر دو روز تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد، تیمشان را در فیفا پرونده دار می کنند!
خب معلوم است که حالا دلال ها به عزا بنشینند و به آدمهایشان در فلان سایت و خبرگزاری و روزنامه بیشتر پول بدهند تا بیشتر از مضرات نبود غیبت بازیکن خارجی در فوتبال بنویسند اما تو که عاشق فوتبالی چرا؟ تو مربی،مدیر عامل و اهل فوتبال چرا؟
به قول خدا بیامرز ناصر احمدپور اگر شما اینکاره بودید از دل یک زمین خاکی صد تا بازیکن خوب رو می کردید!
بگذارید راه حل را از خاطره یک عکاس و روزنامه نگار قدیمی پیدا کنیم. به این گزارش خوب دقت کنید:
"خزانه"

 


مرداد ماه ۱۳۵۴...
زاغه نشینهای با استعداد..
گزارش ابوالفضل جلالی از فوتبالیستهای خزانه در زمین فوتبالهایی در جوار زاغه نشین ها و کوره پزخانه های آجرپزی.
 استاد علی کاوه که کار عکاسی این گزارش ها را انجام می داد در مورد این گزارش ها و انگیزه تیم آنها از نوشتن چنین گزارش هایی می گوید:
ما در دنیای ورزش هفته ای  یک بار  با آقای جلالی به محلات  اطراف تهران می رفتیم. صفحه ای داشتیم  به اسم "ورزش محلات" که برای خودمان هم  خیلی دلچسب بود. من کارم را خیلی دوست داشتم. آقای جلالی هم مثل من عاشق بود. فکر می کنم  گزارش های ما در دو صفحه کار می شد.  آن روزها که به محلات می رفتیم بچه خاکی ها  عاشق ما بودند چون با آن تیراژ و تاثیر گذاری فوق العاده، آنها را تحت پوشش خبری قرار می دادیم. خیلی کارمان گرفته بود و به هر محله ای که می رفتیم‌ خیلی به ما احترام می گذاشتند.
این کار چه فایده ای برای فوتبال ایران داشت؟ علی کاوه در این ارتباط می گوید: آقای جلالی بازیکنان خوب و با استعداد را به مربیان تیم‌ های پایه معرفی می کرد. خیلی از آنها سر از تیمهای بزرگ باشگاهی و حتی تیم ملی در آوردند.

 


 
آن روزها  از توی گود شهرزاد، گود عرب ها، زمین خاکی اختیاریه که حسن روشن را به فوتبال ایران داد، زمین های خاکی نازی آباد و ۴۰۰ دستگاه  و ....دهها ستاره و فوتبالیست بزرگ بیرون می آمد. ما با بولدوزر به جان زمین های خاکیمان افتادیم و همه را به آپارتمان و مجتمع تجاری تبدیل کردیم و حالا باید چند برابر ارزش آنها به بازیکنان خارجی غرامت بدهیم! ما بچه هایمان را در آپارتمان ها حبس کردیم به بهای چند میلیون پول کثیف.....
حالا فوتبال نه  جولانگاه کاشفان استعداد بلکه کاشفان دلار و یورو شده است، کاشفانی که بی هیچ دردسری و فقط با چند تلفن و ایمیل با هر انتقال پول یک خودرو شاسی بلند را به جیب می زنند. حالا دیگر هیچ فرهادی کوه استعداد فوتبال ایران را نمی کند و همه حاضری خور شده اند‌. 
 عشق و صداقت در وجود
همه موج ميزد،
اينجا زمين هاى خاكى، كفش هاى
پاره و امكاناتى در حد هيچ،
آغاز راه فوتبال بود
نه خبرى از دلال بود و نه آدم هاى
فرصت طلب،
شور و اشتباق در همگان موج
ميزد. آدم هاى خاكى در زمين هاى
خاكى استعدادها را به شكوفائى
مى رساندند. 
و از همين زمين هاى خاكى بود که
ستاره ها در اسمان فوتبال ايران
مى درخشيدند 
و افسوس كه ديگر نه زمينى هست
و نه خبرى از ان عاشقان خادم
و صادق......

به اشتراک گذاری این مطلب!