news-details

مهربان: کشتی در بزنگاه به داد ورزش رسیده/مدال‌ها را فقط برای ما نگذاشته‌اند

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: مدال‌ها را فقط برای ما نگذاشته‌اند که با خودمان بیاوریم.

ابراهیم مهربان در گفت‌وگویی، درباره سهمیه‌های کشتی آزاد و وضعیت ملی‌پوشان برای بازی‌های المپیک توکیو اظهارداشت: فکر می‌کنم تا امروز ما تنها کشوری هستیم که سهمیه کامل را در کشتی آزاد کسب کردیم. اردو از روز گذشته به صورت غیر رسمی آغاز شد، به این دلیل می‌گویم غیررسمی چرا که ورزشکاران تست کرونا می‌دهند تا جواب بیاید یک روز را از دست می‌دهیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: ورزشکارانی که به مسابقات آسیایی نرفته بودند از روز گذشته به اردو آمدند، آنهایی که در مسابقات شرکت داشتند امروز تست دادند و از فردا در تمرینات شرکت می‌کنند. تمرینات ما متفاوت از مسابقات قهرمانی آسیاست.

مهربان درباره اینکه نفرات اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو را چگونه معرفی خواهید کرد، خاطرنشان کرد: ما جام زیلکوفسکی را داریم که برای محک زدن بچه ها بسیار مهم است و این جزو برنامه‌های ما بود که دست ما را برای انتخاب نفرات المپیکی باز خواهد کرد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد یادآور شد: مسابقات قهرمانی آسیا که در قزاقستان برگزار شده یک تورنمنت تدارکاتی مهم در راه رسیدن به بازی‌های المپیک بود. در تمامی اوزان اتفاقاتی که افتاده رصد خواهد شد.

مهربان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بعد از مسابقات کسب سهمیه رئیس فدراسیون در مصاحبه‌ای اعلام کرد با توجه به شرایط اقتصادی هیچ کس نباید از کشتی انتظار مدال در المپیک داشته باشد، نظر شما در این باره چیست، تصریح کرد: کشتی رشته ای است که در بزنگاه به داد ایران رسیده است. صحبت های دبیر بسیار منطقی بود؛ نمی‌توانیم بگوییم چون کشتی برای ماست و ورزش ملی ما محسوب می‌شود حتماً باید افتخارآفرینی کند. اینطوری نیست که بقیه می‌بازند و ما فقط می‌توانیم افتخار کسب کنیم.

وی ادامه داد: کشورهایی هستند که تک چهره و تک ستاره دارند. ما رقابت زیادی با برخی از کشورها داریم این گونه نیست که مدال‌ها بگذارند، ما آن را برداریم. کار سختی در پیش داریم اما کسانی که می‌توانند به ما کمک کنند این کار را باید انجام دهند.

به اشتراک گذاری این مطلب!