news-details

مهندسی برکناری کی روش و آوردن ویلموتس از سال ۹۵ کلید خورد!

کامران احمدپور / نود پرس

این روزها همه خونخواه فوتبال ایران شده اند و سخت به دنبال دزدی که پول و آبرو و حیثیت فوتبال را یکجا با خود برد، از فوتبالی و غیر فوتبالی گرفته تا نمایندگان مجلس!
با مرور اتفاقات چند سال گذشته می توان کلید و سرنخ عاملان اصلی  این فاجعه و افتضاح ملی و ورزشی را پیدا کرد! به دنبال عروسک گردانان و کارگردانان این فاجعه، در هلند و جای دیگر نگردید آنها همین جا هستند بیخ گوش خودمان و لابه لای جمعیتی که فریاد آی دزد آی دزد و وا اسفا سر داده اند!
فقط کافی است یکبار دیگر  مصاحبه های هماهنگ تمامی مسئولین ورزش، نمایندگان مجلس و ارکان مهم و تصمیم گیرنده را بخوانید و دقت کنید. همگی متفق القول باید کی روش را به هواداران و اهالی فوتبال، دلال ، یک مربی خیره سر و بی شخصیت معرفی می کردند. در این مسیر‌ برنامه های متعددی در صدا و سیما ساخته شد و هر کس که  از راه رسید یک لگد به کی روش زد و البته از همه بیشتر نمایندگان مجلس و ....
خب به این عکس خوب دقت کنید! شهریور سال ۹۵ و افتتاح مرکز تجاری_فرهنگی ایران و هلند و سخنرانی مازیار تشکری مدیر این مرکز که یک فعال و تاجر در زمینه صنایع دستی است. میهمان ویژه این مراسم جناب سلطانی فر وزیر محترم ورزش هستند که در آن زمان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و البته معاون رئیس جمهور بودند و این مجموعه را افتتاح کردند و آنرا از افتخارات خود دانستند.
خب تا اینجای کار هیچ اشکالی ندارد  و تازه جناب وزیر در زمان مدیریت بر صنایع دستی اقدام بسیار مهم و سازنده ای هم انجام داده اند اما اینکه سلطانی فر در پاییز همان سال ۹۵ وزیر ورزش بشود و همین خانه تجارت و بعد فرهنگ به دنبال مربی برای تیم ملی بگردد، یک لیست ۳ نفره برای وزیر تهیه کند، وزیر زیر همان لیست و نامه امضا و پاراف کند جهت بررسی و بهره برداری،نامه به فدراسیون فوتبال برسد، کی روش را فراری بدهند و از بین آنهمه گزینه فقط یک مربی از توی همین نامه روی نیمکت تیم ملی بنشیند ،همه این اتفاقات واقعا چه چیزی را ثابت می کند؟
هجمه های هماهنگ منتقدان کی روش در آن دو -سه سال آخر حضور او در ایران و این اتفاقات آیا به غیر از این است که در وزارت ورزش و مجلس و شاید هم جاهای دیگر تصمیم خود را گرفته بودند که باید  یک مربی باب میل خودشان بیاورند؟
خب حالا چرا همه چیز را انکار می کنید و دنبال مقصر می گردید؟ یک کلام بگوئید سلیقه ما این بود و اشتباه کردیم و همانطور که احمدی نژاد در تونل ورزشگاه آزادی یهویی به ذهنش رسید علی دایی را برکنار کند و مایلی کهن را بیاورد ما هم به ذهنمان رسید که کی روش باید برود و کسی  را بیاوریم که ما فکر می کردیم خوب است.
بیخود آدمهای مرکز تجاری_فرهنگی ایران و هلند را متهم نکنیم. از آنها یک لیست خواستند و آنها هم در لیست پیشنهادی خود اسم ۳ مربی را  نوشتند و انتخاب ها را افراد دیگری کردند. از اسم این مرکز پیداست؛ مرکز تجاری!  چه بسا اگر آنها در این میان به پورسانتی هم رسیده باشند به آنها حرجی نیست که هم مامور بوده اند و هم یک مرکز تجاری ....
هر چه بوده و باشد اتاق فکر بدنام کردن کی روش، فراری دادن او و انتخاب ویلموتس در همین خیابان سئول، این تصمیمات ویرانگر را گرفته حالا یا در ساختمان فدراسیون فوتبال در سئول و یا وزارت ورزش در خیابان سئول!

به اشتراک گذاری این مطلب!