news-details

پاسخ عجیب سعادتمند به یک قرارداد مشکوک!

احمد سعادتمند که باید پاسخگوی امضای تاییدش در این افزایش قرارداد خارج از عرف آن هم برای بازیکنی که سال‌های پایانی فوتبالش را سپری می‌کند باشد، بازی حساس استقلال را بهانه کرده و فعلا ارائه توضیح را به زمان دیگری موکول نموده است.

گزارش‌ها و مطالب متعددی درباره ماجراهای روزهای اخیر استقلال منتشر شد و پشت پرده اعتراض دسته‌جمعی چندین بازیکن استقلال به امکانات و شرایط تیم صدرنشین لیگ را زیر ذره بین قرار دادیم.

به گزارش نود پرس، در کنار اشاره به نقش مخرب یکی دو عضو هیات مدیره استقلال در شکل‌گیری این فضای دوقطبی داخل باشگاه و راه یافتن برخی اختلافات مدیران به رختکن و میکسدزون تیم، ماجرای افزایش شگفت‌آور رقم قرارداد کاپیتان معترض آبی‌ها نیز به رسانه‌ها راه یافت.

در این خصوص گفته شد که باشگاه استقلال از چندی پیش درخواست کتبی ورود کمیته اخلاق را به قرارداد وریا غفوری، کاپیتان آبی پوشان داشته است تا ریشه بار مالی جدیدی که به این تیم بدهکار از دوران مدیریت های گذشته، تحمیل شده پیدا شود.

در این میان، انتقاداتی هم متوجه احمد سعادتمند، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال شده که قرارداد با غفوری در زمان وی و به گفته منابع خبری در طبقات فوقانی یک هتل معروف در تهران بسته شده است!

در مورد قرارداد وریا غفوری عنوان شده که وی برای دو سال حدود ۱۴ میلیارد تومان با باشگاه استقلال قرارداد امضا کرده است، در حالی که قرارداد قبلی وی هنوز تمام نشده بود و مبلغ آن نیز به سالی سه میلیارد نمی‌رسید!

 

بمب ساعتی عبدیان نزدیک به وقت انفجار

هرچند همه نگاه‌ها در این پرونده به سوی سعادتمند معطوف شده، نباید فراموش کرد که مسئول امور نقل و انتقالات باشگاه در آن زمان، عبدیان عضو هیات‌مدیره باشگاه بوده است و تحت مسئولیت او بود که ارقام قراردادهای استقلالی‌ها در اقدامی عجیب و ابهام‌برانگیز، بین ۲۰۰ تا ۷۰۰درصد افزایش یافت! رشدی باورناپذیر که در فوتبال ایران، آسیا و حتی جهان بی‌سابقه بوده است.

این افزایش ارقام نجومی در یک بازه زمانی کوتاه همچون بمب هیدروژنی، نظم و سلامت باشگاه استقلال را منهدم کرد و به نظر نمی‌رسد، استقلال با توجه به رکورد ناشی از کرونا و کاهش چشمگیر درآمدها، بتواند این ویرانی را طی دو سال آتی هم بازسازی نماید.

به نظر می‌رسد عبدیان در مقطعی که اختیار مذاکرات برای جذب نفرات و تمدید قراردادها را داشته، تعهداتی را برای باشگاه ایجاد کرده که امروز با کمک وزارت ورزش نیز قابل پرداخت نیست و خودکار استقلال را همچون بمب ساعتی به انفجار نزدیک می‌کند.

جالب اینکه عبدیان در حال حاضر سکوت کرده و در صفحات فضای مجازی، به انتشار عکس با وریا غفوری و حمایت از وی می‌پردازد! او که با انتقال مراسم معرفی نادری در استقلال به محل کارخانه‌اش در شهرک صنعتی کاسپین در قزوین، اختیار عمل خود در استقلال را به رخ می‌کشید، حالا در مظان تاثیر منفی تصمیماتش بر صدرنشین لیگ قرار دارد؛ اما به جای پاسخگویی، فعلا نظاره‌گر موج اعتراضی بازیکنانی است که با تعهد او خواهان مبالغ رویایی جدیدشان هستند و مددی و خلیل زاده را به گوشه رینگ فرستاده‌اند تا ضربه‌ها نثار مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شود.

 

فرافکنی سعادتمند در پرونده ای که با امضای او باز شد

اما واکنش احمد سعادتمند، مدیری که باعث ایجاد این حاشیه بزرگ شده هم در نوع خودش جالب است. او در این خصوص به مهر گفت: از آخرین زمان حضور من در استقلال بیش از پنج، شش ماه می‌گذرد و اگر ابهامی در خصوص قراردادها وجود داشت، بهتر بود از همان ابتدا به آن رسیدگی می‌شد تا پاسخگو باشیم!

استدلال عجیب سعادتمند برای فرافکنی و پاسخگو نبودن درباره یکی از عجیب ترین تصمیمات مدیریتی باشگاه استقلال، نشان می‌دهد او در حال حاضر جواب منطقی و قانع‌کننده ای برای افزایش نجومی قرارداد یک بازیکن بالای ۳۵سال برای دو فصل آتی ندارد.

سعادتمند در ادامه پاسخ خود حفظ آرامش باشگاه قبل از مصاف با سپاهان را هم بهانه کرد و افزود: استقلال الان در شرایط حساسی است. این تیم یک دیدار مهم برای قهرمانی نیم فصل با سپاهان در پیش دارد و هر گونه حاشیه و بحرانی می‌تواند این موقعیت مهم را دچار خلل نماید. من دوست ندارم ابزار دست افرادی شوم که با نام من برای استقلال حاشیه درست کنند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تصریح کرد: امروز هر کس ادعا دارد خیرخواه استقلال است، باید به آرامش آن کمک کند نه با ایجاد بحران‌های دستی و خود ساخته، زمینه ساز ایجاد حاشیه و از بین رفتن موفقیت‌ها شود.

آیا مسئولیت امضا با عزل مدیر دولتی، از او سلب می‌شود؟

به نظر می‌رسد احمد سعادتمند که باید پاسخگوی امضای تاییدش در این افزایش قرارداد خارج از عرف باشد، فعلا ارائه توضیح را به زمان دیگری موکول کرده است. 

این توجیه که چون شش ماه از جدایی مدیری از یک مجموعه گذشته و مسائل و تخلفات احتمالی وی قدیمی شده و دیگر وقت پرداختن به آن گذشته باشد، توجیهی عجیب و حیرت آور از سوی مدیری دولتی است که تا کنون طبق ادعای خودش دهها سمت داشته و به قواعد کار آشناست. این توجیه از سعادتمند قطعا پذیرفتنی نیست و او دیر یا زود باید درباره این امضای بحث برانگیزش دلیل و سند قانع کننده ارایه دهد.

به نظر می‌رسد، غیر از لزوم دخالت حراست وزارت ورزش و شخص وزیر در این پرونده، ورود نهادهای نظارتی و قضایی کشور هم در چنین اتفاقاتی که میلیون‌ها نفر هوادار فوتبال را درگیر خود کرده‌، ضروری است.

به اشتراک گذاری این مطلب!