news-details

پاسخ محکم رسانه‌های بارسایی به افشای قرارداد مسی توسط «ال‌موندوی مادرید»

پس از افشای قرارداد مسی از سوی ال‌موندوی مادرید، رسانه‌های بارسایی به صورت مستدل نشان دادند که فوق ستاره بارسا در این 4 سال بیش از 60 درصد برای این باشگاه سودآوری داشته است.

به گزارش نود پرس، آیا خوشحالی قابل محاسبه است؟ آیا ممکن است برای احساسات پول تعیین کرد. تمام اتفاقات انسانی با متر و معیارهای مختلف اندازه‌گیری می‌شود اما آیا در فوتبال، احساسات و عشقی که در دل هواداران به وجود می‌آید را می‌توان قیمت گذاشت؟

اسپورت، روز دوشنبه تیتر «روی مسی نمی‌توان قیمت گذاشت» را روی جلد برد و اوله آرژانتین پاسخ محکمی به ال‌موندو داد. این روزنامه نوشت: ارقام مسی را می‌خواهید؟ ما به شما می‌دهیم. 755 بازی، 650 گل و 250 پاس گل. اینها ارقام اصلی مسی هستند.

رسانه‌های بارسایی بلافاصله پس از افشای قرارداد «لئو مسی» از سوی نشریه مادریدی ال‌موندو به میزان سودآوری این بازیکن برای بارسلونا پرداختند.گیلم بالاگه، خبرنگار مشهور اسپانیایی و حتی خوان لاپورتا نیز مصاحبه‌ای کردند و اعلام کردند که مسی بیشتر از خرجی که برایش شده، به حساب باشگاه پول واریز کرده است.

بامداد یکشنبه روزنامه ال‌موندو چاپ مادرید از قرارداد نجومی 555 میلیونی مسی پرده برداشت و اظهار داشت که این بازیکن تاکنون بیش از 510 میلیون یورو از این باشگاه دستمزد گرفته است.از طرفی دیگر، بارسلونا با مشکل بزرگ اقتصادی روبه‌رو است و بدهی 1.173 میلیارد یورویی را به ثبت رسانده است که باید 730 میلیون یوروی آن را در مدت کوتاهی بپردازد.ال‌موندو مدعی است که بدهی و وضعیت آشفته اقتصادی بارسلونا متاثر از قرارداد این باشگاه با بارسلوناست و مسی این تیم را به مرز نابودی کشانده است.

سودآوری مسی حداقل بیش از 60 درصد گزارش شده است

اسپورت کاتالونیا در گزارشی به مقدار سودآوری مسی برای باشگاه بارسلونا در این 4 سال پرداخت. این رسانه با مارک سیریا، یکی از مدیران مشهور اسپانیایی که با بارسایی‌ها نیز کار می‌کند در خصوص میزان سودآوری مسی برای این باشگاه در طول 4 سال پرداخت. این شخص اظهار داشت: لئو برای بارسا 383,655,000 در طول زمانی مشخص (از سال 2017 تا 2020) خرج برداشته ولی توانسته در همین مدت 619,265,000 درآمد برای باشگاه کسب کند. به عبارتی در مجموع 3 سال او 235,610,000 یورو به صورت خالص به حساب باشگاه واریز کرده است.

 

30 درصد از درآمدهای بارسا به خاطر مسی است

مسی از سال 2008-2009 بیشتر برای باشگاه اهمیت دارد زیرا ضمن بازی در میانه میدان، چرخ اقتصادی کنونی تیم را می‌گرداند. مارک سیریا اظهار داشت: بگذارید برای شما یک مثال بزنم، پاریس با پرداخت 222 میلیون یورو و دستمزد 90 میلیون یوریی بیشتر ضرر کرده تا بارسا از داشتن لئو مسی و دستمزدهایی که به او داده است. تاثیر نیمار با هدف‌هایی که داشته است ضعیف‌تر از چیزی بود که مسی برای بارسا داشت. به شکلی دیگر، نیمار هزینه دارد ولی مسی برای بارسا یک سرمایه گذار است.  

طبق گزارش سایت فوربس و دیتا آنالیز، حدود 2 میلیون یورو از لباس‌های مسی که هر کدام بین 100 تا 200 دلار قیمت دارد در جهان فروش می‌رود. باشگاه نیز طبق قراردادی که امضا کرده، 15 درصد فروش لباس را دریافت می‌کند. به این ترتیب نزدیک به 45 میلیون دلار ( 37 میلیون یورو) مسی تنها از فروش پیراهن برای باشگاه درآمدزایی کرده است.

مارک سیریا: مسی گل می‌زند و گل یعنی اقتصاد

بیش از 80درصد پیراهن‌های بارسا با نام مسی به فروش می‌رسد و اگر فروش لوازم فروشگاه‌های بارسلونا در سطح دنیا را در نظر بگیریم، با فرض اینکه تمام 11 نفر اصلی بارسایی‌ها به طور مساوی روی فروش سهیم هستند، مبلغ فوق می‌تواند حتی به 71 میلیون یورو نیز افزایش یابد. 

نکته مهم از حضور مسی در بارسلونا، اسپرانسرینگ، حق پخش و فروش بلیت است. طبق گزارش‌های حاصل شده باشگاه بارسلونا از فروش بلیت، حق پخش و اسپانسر به خاطر حضور مسی نزدیک به 145 میلیون یورو در سال پول بدست می‌آورد. نکته مهم این است قراردادهایی که اسپانسرها با بارسلونا می‌بندند بسیار به مسی وابسته است. 

طبق گزارش‌ها، اسپانسرها قرارداد را یک ساله تمدید می‌کنند زیرا آنها نمی‌دانند که آینده مسی در این تیم است یا خیر. آنها نمی‌دانند که بارسای بدون مسی چه ارزش و قیمتی دارند. به عنوان مثال «راکوتن» یا «نایکی» قراردادشان با بارسا به مسی وابسته است و  از طرفی 50 درصد قراردادهای اسپانسرها با شرط «حضور مسی» امضا می شود. 

طبق گزارش‌های رسانه ManagingBarca به استناد از فوربس و دیتا آنالیز،  در فضای مجازی مثل توییتر، اینستاگرام و فیسبوک، بارسلونا با انتشار مطلبی در خصوص مسی پول دریافت می‌کند و تاکنون توانسته سالیانه 66 میلیون یورو بدست آورد.


دستمزد مسی در بارسا؛ هر ثانیه او 4 یورو پول می‌گیرد

مارک سیریا گفت: روش های مختلفی برای حساب سودآوری مسی وجود دارد ولی ما در مورد باشگاه اطلاعات کافی نداریم ، اما واضح است که سطح رقابت ما با حضور این مرد ارتباط مستقیم دارد. لئو مرکز تجارت این باشگاه است. چگونه آن تجارت را ایجاد می کنید؟ با گلزنی.

نکته‌ای که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند این است که حضور مسی ضمن چرخاندن اقتصاد باشگاه، باعث می‌شود که ذهنیت تیم به یک ذهن برنده بدل شود. لاپورتا در مصاحبه روز گذشته خود مدعی شد که بدون مسی این تیم نمی‌تواند بلندپرواز باشد و او جاه‌طلبی ویژه‌ای به ما می‌دهد و باعث پیروزی ما در پروژه آینده می‌شود.آنتوان گریژمان، دومین بازیکنی که بیشترین حقوق را در بارسلونا می‌گیرد، پس از این اتفاق‌ها به دستمزد مسی واکنش نشان داد و این سوال‌ها را بی‌مورد خواند. پس از آن در فضای مجازی پستی منتشر کرد که بارسا اکنون نیازمند اتحاد و انسجام است. 

به اشتراک گذاری این مطلب!