news-details

بازداشت آقا زاده وقیح ایرانی!

" اختصاصی نود پرس "

تحریم های  آمریکا و سو مدیریت اقتصادی توسط دولت ایران منجر به فقیر شدن ایرانیان شده است. اما برای همه؟ خیر!  در حالیکه دهها هزار نفر سال گذشته در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین به خیابانها آمدند ، یک هموطن جوان آنها، هزاران کیلومتر دورتر ، این وضعیت را از فاصله ای که نه تنها فیزیکی بود ، نکوهش کرد. او این کار را از یک آپارتمان مرتفع در مادرید ، بین اتومبیل های لوکس و دخترانی با لباس زیر انجام داد!

ساشا سبحانی ، پسر جوان ۳۲ ساله و فرزند یک دیپلمات پیشین ایرانی ، معروف به خوشگذرانی ها و طغیان هایش علیه طبقه کارگر ، به یک چهره منفور در ایران تبدیل شده است.

در میان ایرانیان ، فرزندان سفیر سابق ایران بسیار منفور هستند اما یکی از آنها اطمینان می دهد که سبک بالای زندگی او نتیجه چیزی بسیار مشخص است: "هوش من"! وی در کلیپی خطاب به هموطنان  خود گفت: "کار کنید و درآمد کسب کنید. و اگر شکست بخورید ، بهتر است بمیرید."
ساشا سبحانی ، از تابستان گذشته ، بین ایبیزا ، ماربیا و مادرید مدام در حال تغییر جاست. او در گذشته در جاهایی مانند پاریس ، جزایر یونان یا کلن همیشه در حال باز کردن بطری های مشروب، شمارش بلیط های بخت آزمایی یا اسکناس در آغوش زنان بوده است.


مدتهاست نگاه ایرانیان به او و دیگر فرزندان سیاستمداران فرق کرده است. آنها در ایران به عنوان "آقازاده" یا "ژن خوب" شناخته می شوند. برای اولین بار فرزند یک سیاستمدار اصلاح طلب یعنی محمدرضا عارف ، دلیل دستیابی به چنین زندگی خوبی را ژن خوبش ذکر کرد. اگرچه بسیاری از مردم سبک زندگی آنها را تحسین می کنند و رویای شبیه شدن به آنها را دارند ، اما دیگران در این شرایط اقتصادی ، آنها را به انواع و اقسام فساد و رانت متهم می کنند و این سبک زندگی را محصول جانبی دهه ها تجاوز جنسی و فساد می دانند!

 

اینستاگرام ، یکی از معدود شبکه های اجتماعی باز شده در ایران ، ویترین محبوب این طبقه اجتماعی کوچک است. حتی در یک حساب ، بچه های ثروتمند تهران ، عکس های متعددی را صرف خودنمایی در میان ویلاها و رستوران های مجلل در پایتختی می کنند که در چند وقت اخیر ، شکاف بین فقیر و غنی بیشتر شده است. ساشا سبحانی یکی از آنهاست و اسپانیا به آخرین زمین بازی او تبدیل شده است.


مرد جوان یخچال خانه خود را باز می کند و ناگهان کوتوله ای که لباس دلقک شیطانی را پوشیده است ، ظاهر می شود. اندکی بعد ، هنگام تماشای تلویزیون ، کوتوله دیگری ، یادآور عروسک شیطانی چوکی ، با چاقو از درب اتاق ظاهر می شود. سبحانی فکر می کند که آن را تصور می کند. سرانجام او وارد اتاقی می شود ، در آنجا توسط گروهی از دختران با لباس زیر مورد تعرض قرار می گیرد و در نهایت با آنها رقص احساسی و .... می کند و زیر باران اسکناس، مشروبات الکلی می نوشد. فیلمنامه کلیپ هالووین او اینچنین نوشته شده بود!

این که این ایرانی توانسته است به سرعت با نخبگان پایتخت اسپانیا ارتباط برقرار کند ، چیز عجیبی است. گواهی این ادعا انتشار عکسی همراه با ماریانو دیاز فوتبالیست رئال مادرید است که چندی پیش منتشر شد. در یکی دیگر از پست های اینستاگرامی ، ساشا سبحانی که یک میلیون و ۲۰۰ هزار فالوئر دارد ، با ۹ دختر لاغر و در حالی که چهار برج چمارتین در پس زمینه است ، توسط استخر احاطه شده است، دیده می شود.
به تازگی اما این پسر سابق سفیر ایران در ونزوئلا، توسط پلیس مادرید دستگیر شد. این دستگیری به درخواست ایران و از طریق پیگیری پلیس اینتر پل انجام شده است. ساشا سبحانی تلاش می کند تا به پلیس ایران استرداد داده نشود چرا که مدعی شده اینقدر او را شکنجه جسمی می دهند تا آرزوی مرگ کند! پلیس ایران به جرم قاچاق انسان و دهها جرم سنگین دیگر درخواست دستگیری و استرداد او را داده است.

منبع: برگرفته از روزنامه ال موندو اسپانیا

به اشتراک گذاری این مطلب!