news-details

سومین مردانگی مزدک میرزایی در حق فردوسی پور

" کامران احمدپور"

مزدک میرزایی را با فاصله دور و نزدیک می شناسم. دور از این جهت که خیلی با او ارتباط نداشتم و نزدیک از این جهت که دو -سه باری به دفتر روزنامه ۹۰ آمد و حتی دو بار ما با هم اقدام به چاپ ویژه نامه کردیم، یکی برای جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان که یک مجله گلاسه بود و یکی هم یک مجله گلاسه دیگر به مناسبتی که یادم نیست.
در مجله اول مزدک  و من هر کدام ۴ میلیون تومان سرمایه گذاری کردیم که شکر خدا نه تنها ضرر نکردیم بلکه هر کدام سودی هم نصیبمان شد اما اینکه یک مجری و گزارشگر با سابقه و شهرت مزدک ،اینقدر در تنگنای مالی باشد که مجبور به سرمایه گذاری در یک ویژه نامه بشود تا آیا دو میلیون تومان نصیبش بشود یا نه جای بحث و گفتگو دارد.
مزدک پسر محجوب و خجالتی بود اینقدر محجوب که وقتی با تو حرف می زد ،هزار بار سرخ و سفید می شد و یادم هست که یکبار بهش گفتم این خجالتی بودن برای تو یک عیب فوق العاده بزرگ است چون حق تو داشتن یک برنامه پرمخاطب، موازی با ۹۰ است اما باز هم سرخ و سفید شد ....
مزدک اما در جدید ترین حرفهایش علاوه بر حوادث ورزشگاه کربلا و حرفهای وحید مظاهری و سایر بازیکنان تیم ذوب آهن اصفهان در ارتباط با آن روز پر درد و تلخ ، یکی از دلایل برکناری فردوسی پور را همین مسئله عنوان می کند که البته به نظر من، این شاید یکی از هزاران دلیل و بهانه کوچک و بزرگ بود .
خودسری و تسلیم نشدن عادل در برابر خواسته های به جا و نابجای مدیران بالا دستی اش مهمترین عامل برکناری اش بود و البته استفلال و توصیه ناپذیری وحشتناک او مدیران بالا دستی اش را واقعا خسته و کلافه کرده بود ،چیزی که باعث شد حتی تاج در آن برنامه فوتبال برتر جنجالی به میثاقی طعنه بزند و بگوید تو اصلا در حد و قواره های‌ فردوسی پور نیستی و نخواهی بود...
حتی در روزهایی که به نظر می رسید بین عادل و مدیران تلویزیون صلح برقرار است ،آتش زیر خاکستر  آماده شعله ور شدن بود! یادم هست یکبار عادل سر مسئله ای با من تماس گرفت و دلش اینقدر از مدیران سیما پر بود که اگر می خواستم حرف هایش را در روزنامه ۹۰ آنروز با آن میزان تیراژ، تاثیر گذار ی و مخاطب تیتر یک کنم قطعا همان روز برکنارش می کردند چون این پروژه سالهای سال در دستور کار مدیران و بعضی افراد قرار داشت.
اینکه مزدک میرزایی در جدید ترین حرفهایش مدعی شده با او صحبت کرده بودند که جایگزین فردوسی پور بشود ادعای بیهوده و دروغی نیست. یادم هست همین هفته پیش که داشتم آرشیو سال ۸۸ روزنامه ۹۰ را مرور می کردم ،دو بار به مصاحبه های اختصاصی روزنامه با مزدک برخوردم که گفته بود هیچگاه میز عادل را تحویل نخواهد گرفت. در آن روزها عادل دو بار از تلویزیون و برنامه ۹۰ قهر کرده بود و خود ما گزارش هایی در این ارتباط چاپ کرده بودیم .
اینکه مزدک می گوید از او خواسته بودند به جای فردوسی پور  بنشیند حرف و ادعای پوچی نیست. شاید این سومین و چه بسا چهارمین و پنجمین باری بوده که میز و برنامه عادل را به مزدک تعارف می زدند، میزی که سرانجام  بخشی از آن به یک میوه فروش در رباط کریم رسید  و بدنامی اش به محمد حسین میثاقی .....

کامران احمدپور

به اشتراک گذاری این مطلب!