news-details

حمله تند والدراما به کمک ‌داور ویدئویی

ستاره سابق تیم ملی فوتبال کلمبیا در اعتراض به VAR اعلام کرد داوران تبدیل به دلقک هایی شدند که تصمیم گیرنده نیستند.

به گزارش نود پرس و به نقل از بی ساکر، کارلوس والدراما در یک مصاحبه به شدت از VAR انتقاد و اعلام کرد این فناوری به هیچ دردی نمی خورد. ستاره سابق تیم ملی فوتبال کلمبیا اظهار کرد: من تصور می کردم VAR قرار است به داوران کمک کند اما برعکس شده است. اکنون داوران نه سوت می زنند و نه کاری انجام می دهند. وارد زمین می شوند و هیچ کاری نمی کنند چون تصمیم گیرنده نیستند. 

کاپیتان تیم ملی کلمبیا در جام های جهانی ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ افزود: این VAR را حتی مادرم هم نمی فهمد. تنها در کشورمان قضاوت های بد دیده نمی شود. در کشورهای دیگر هم این چنین است، در کوپالیبرتادورس، سودآمه‌ریکانا، انگلیس، اسپانیا و تمام نقاط مختلف جهان. این VAR به هیچ دردی نمی خورد و کلا حضور داوران را زیر سوال برده است. داوران دلقک هایی هستند که تصمیم گیرنده نیستند. 

والدرامای ۵۹ ساله در پایان اظهار کرد: پیش از این داوران تصمیمات را می گرفتند و اشتباه می کردند اما اتفاقی عادی بود چون انسان هستند. با این حال اکنون به هیچ دردی نمی خورند. اگر خطای هند اتفاق بیفتد باید از طریق VAR آن را مشاهده کنند. اگر ضربه کرنر باید اعلام شود باید آن را چک کنند، اگر احتمال خطای پنالتی وجود داشته باشد باید از طریق VAR آن را بررسی کنند. VAR را وارد فوتبال کردند تا بازی ها بدون داور باشد و این فناوری به جای داور سوت بزند.

به اشتراک گذاری این مطلب!