news-details

اسکوچیچ: با دو گروه از منتقدان ارتباط خوبی ندارم!

دراگان اسکوچیچ می‌گوید: اگر در انتقادها منطق و استدلال وجود داشته باشد، با کمال میل می‌پذیرم. اما معمولاً ارتباط خوبی با دو گروه از منتقدان ندارم.

دراگان اسکوچیچ و حرفهای تازه او درباره تیم ملی ایران، بازیکنانی که به اردوها دعوت می‌شوند و رابطه او با منتقدان و سایر مسائل... مصاحبه‌ای که به خواندنش می‌ارزد:

از اردوها و نتایجی که تیم ملی در بازی های دوستانه کسسب کرد راضی‌ام. زیرساخت مناسبی را مهیا کردیم. با بازیکنان مستقیماً صحبت کردم و آنها نیز با من گفتگو کردند و از خواسته‌های من بهتر مطلع شدند. بازیکنان با تمرکز کامل در اردوها حضور داشتند و جو همکاری خوبی حاکم بود، درست همانطور که می‌خواستم. نباید با این بردها فکر کنیم که کار تمام است و البته چنین روحیه‌ای هم وجود ندارد. تازه اول راه هستیم و جای هیچ اشتباهی نیست.

برای من قابل‌درک است که یک بازیکن فقط به خودش فکر کند و از نظر خودش بهترین و مستحق پوشیدن لباس تیم ملی باشد. من با این موضوع مشکلی ندارم. اما می‌توانیم در مورد مناسب بودن نحوه‌ی جلبِ توجه‌ها به خودشان صحبت کنیم. فرض کنید برای اینکه نشان دهم چقدر مربی خوبی هستم، آنالیز فردی بازیکنی را منتشر کنم. انتخاب بازیکنان فقط به عهده من است. انتخاب براساس ایده‌های من صورت می‌گیرد و مسئولیتش نیز با خودم است. هیچ‌کس تحت هیچ شرایطی، نمی‌تواند بر تصمیم من تاثیر بگذارد.

من بهترین بازیکنان را ترجیح می‌دهم. اگر بازیکن جوان و باتجربه در یک سطح کیفی باشند، تقریباً همیشه بازیکن جوان‌تر را انتخاب می‌کنم که بتواند سطح مطلوبی از انرژی را به تیم اضافه کند. وقتی که صحبت از بازیکنان جوان در ایران می‌شود، حس می‌کنم اعتمادبه‌نفس کافی ندارند. در تیم من، وقتی بازیکن جوانی به رختکن می‌آید، باید در را با انرژی بکوبد، نه اینکه آهسته و با خجالت وارد شود. بازیکنان باتجربه‌تر هم باید توانایی تغییر را حفظ کنند و هیچ‌گاه به چیزهایی که بلد هستند راضی نباشند.

اگر در انتقادها منطق و استدلال وجود داشته باشد، با کمال میل می‌پذیرم. اما معمولاً ارتباط خوبی با دو گروه از منتقدان ندارم.

من تا بی‌نهایت به این تیم ملی اطمینان دارم.

به اشتراک گذاری این مطلب!