news-details

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ شب سرنوشت‌ساز مادریدی‌ها

در حالی امشب هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد که هنوز برخی تیم‌های بزرگ تکلیف‌شان مشخص نیست و شاید حتی از گردونه رقابت‌ها کنار بروند.

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا در حالی آغاز خواهد شد که تیم‌هایی مثل بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی تکلیف‌شان را مشخص کرده‌اند اما رئال‌مادرید، اتلتیکومادرید و لیورپول همچنان خطر را حس می‌کنند. 

گروه A‌؛ اضطراب در مادرید
هواداران مادریدی انتظار نداشتند تیم‌شان در ۲ بازی مقابل لوکوموتیو برنده نشود. امتیازهایی که از دست رفت بازی مقابل بایرن را برای‌شان حساس‌تر کرده. شرایط در لالیگا کاملاً متفاوت بوده و اتلتیکو با ۶ برد متوالی تیم دوم جدول است. چه‌بسا اگر ۲ بازی معوقه را انجام داده بودند، در صدر جدول هم قرار می‌گرفتند. بایرن هم که باز هم تبدیل به تیم شکست‌ناپذیر همیشگی شده و برد آنها برای اتلتیکو سخت خواهد بود. اگر انگیزه بایرن کافی نباشد، شاید بدون امتیاز مادرید را ترک کنند. باواریایی‌ها در ۶۲ بازی مقابل رقبای اسپانیایی ۲۹ برد، ۱۳ تساوی و ۲۰ شکست داشته‌اند. برای اتلتیکو هم در ۳۴ نبرد با آلمانی‌ها ۱۵ برد، ۶ تساوی و ۱۳ شکست ثبت شده. در ۷ بازی قبلی این دو تیم هم بایرن ۴ برد و اتلتیکو ۲ برد کسب کرده‌اند، یک بازی هم مساوی شده. 

لوکوموتیو هم که با ۲ تساوی مقابل اتلتیکو امیدوار به صعود شده، میزبان ردبول خواهد بود. زالتسبورگی‌ها هم اگر این بازی را ببرند و اتلتیکو برنده نشود، شانس صعود دارند. 

گروه B‌؛ شب کهکشانی‌ها
از شبی که رئال در خانه‌اش ۳ بر ۲ به شاختار باخته، خیلی نمی‌گذرد. شاختار با ۲ باخت عجیب و دریافت ۱۰ گل از مونشن‌گلادباخ، شیرینی ۴ امتیاز گرفتن از رئال و اینتر را از بین برد. با این حال هنوز شانس دارند رئال را ببرند و شگفتی‌ساز شوند. رئال ۲ مرتبه از شاختار برده و تنها باختش همان باخت این فصل بوده. شاختار در ۲۶ مصاف با اسپانیایی‌ها، ۱۴ مرتبه باخته است و فقط ۶ بازی را برده. 

مونشن‌گلادباخ که خط حمله شگفت‌انگیزی دارد و ۱۴ گل در ۴ بازی قبلی زده، صدرنشین گروه است. اگر بتوانند از اینتر باز هم امتیاز بگیرند، به احتمال زیاد صعود خواهند کرد.

 گروه C‌؛ پایان کار
نبرد امشب پورتو و سیتی در پرتغال جذاب است و شاید نام صدرنشین را عوض کند. در دیدار رفت سیتی خیلی راحت گلی که خورده بود را با ۳ گل تلافی کرد. این روزها تیم گواردیولا شرایط بهتری دارد و چند روز پیش هم ۵ گل به برنلی زدند تا نشان دهند سرحال شده‌اند. هر ۳ بازی قبلی مقابل پورتو را هم برده‌اند. در کل سیتی ۷ مرتبه مقابل تیم‌های پرتغالی قرار گرفته‌اند که ۵ بازی را برده‌اند.

 انتظار از مارسی با ویلاش‌بواش خیلی بیشتر بود اما این تیم فرانسوی که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را هم داشته، یک امتیاز هم نگرفته است. اگر امشب بازی برگشت مقابل المپیاکوس را نبرند، به لیگ اروپا هم نخواهند رسید. در ۷ بازی قبلی این دو تیم، مارسی ۳ برد داشته و المپیاکوس ۲ برد. 

گروه D‌؛ مراقبت از صدر
در دیگر دیدار حساس این گروه برای صعود، لیورپول میزبان آژاکس خواهد بود. شاگردان کلوپ که برد بازی آخرشان مقابل برایتون را هم دقیقه آخر از دست دادند، می‌توانند با یک بازی حساب‌شده و بردی اقتصادی مثل بازی رفت در هلند، جایگاه‌شان را تثبیت و صعودشان را تضمین کنند. مقابل تیم‌های هلندی در ۱۵ بازی، ۹ برد، ۵ تساوی و فقط یک شکست داشته‌اند. مقابل آژاکس یک برد، یک تساوی و یک شکست برای‌شان رقم خورده. آژاکس هم مقابل انگلیسی‌ها ۹ برد، ۸ تساوی و ۱۲ باخت در ۲۹ بازی داشته‌اند. 

آتالانتا که با برد در انگلیس به صعود امیدوار شده به مصاف میتیلیند خواهد رفت. تیم دانمارکی که به لیگ اروپا هم دیگر نخواهد رسید. آتالانتا می‌خواهد مثل فصل پیش از مرحله گروهی فراتر برود.

به اشتراک گذاری این مطلب!