news-details

گربه ها می توانند ناقل بدون علامت کرونا باشند!

در دو مطالعه که توسط محققان دانشگاه ایالتی کانزاس انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که گربه های خانگی و وحشی ، می توانند ناقل COVID-19 باشند.

این گزارش که در ژورنال Emerging Microbes & Infections منتشر شده است ، احتمال آلودگی گربه ها را حتی در صورت عدم بروز علائم، زیاد دانسته و می گوید آنها می توانند به مدت دو روز از طریق بینی ، دهان یا مقعد ذرات ویروس منتشر کند. تحقیقات همچنین شیوع  ویروس از گربه ها به گربه ها را تأیید می کند.
 یورگن آ. ریخت نایب رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه ایالتی کانزاس و نویسنده اصلی این تحقیق ، اذعان می کند: این موضوع  به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

ریخت که تعداد گربه های خانگی در جهان را ۹۵ میلیون و در حدود ۶۰ گونه ارزیابی کرده است ، در ادامه می گوید: "بیماران انسانی آلوده به ویروس کرونا می توانند ویروس کرونا را به گربه ها اعم از اهلی یا بزرگ ، مانند ببر یا شیر منتقل کنند."

ریخت ، که همچنین رئیس مرکز عالی بیماری های مشترک بین انسان و دام (CEEZAD) و مرکز بیماری های عفونی نوپا و مشترک بین انسان و دام (CEZID) است ، اهمیت ادامه مطالعه انتقال انسان و گربه را مهم عنوان کرده است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!