news-details

تهران رکورد دار گرانی در جهان شد!

اختصاصی "نود پرس"

گزارش منتشر شده در مورد هزینه های زندگی جهانی در روز چهارشنبه توسط هفته نامه انگلیسی اکونومیست ، هنگ کنگ ، زوریخ و پاریس را به عنوان سه شهر گران قیمت در جهان نشان می دهد. در مقابل ، دمشق آخرین رتبه این جدول  را به خود اختصاص داده است.

این دومین سال است که این سه شهر بزرگ جهان در مطالعه "اکونومیست" در رتبه های اول تا سوم قرار می گیرند. در این مطالعه  قیمت ۱۳۸ کالا و خدمات در ۱۳۳ شهر بزرگ جهان در نظر گرفته شده است.

سنگاپور ، تل آویو ، اوزاکا ، نیویورک ، ژنو ، کپنهاگ و لس آنجلس  در رده های بعدی گران ترین شهرهای جهان هستند.

ارزان ترین شهرها

در کنار پایتخت سوریه ، شهرهای تاشکند (ازبکستان) ، لوساکا ، کاراکاس و آلماتی (قزاقستان) چهار مکان آخر گزارش را تکمیل می کنند.

از طرف دیگر ، دو منطقه ای که بیشترین کاهش قیمت را داشته اند آمریکای لاتین و آفریقا بوده اند و  برعکس ، تهران شهری است که در سالهای اخیر بیشترین رشد قیمت ها را داشته است. 

قیمت ها تحت تأثیر ویروس کرونا 

در همه گیری COVID-19 از سال ۲۰۱۹ به طور متوسط ​​0.3 واحد افزایش قیمت در شهرها مشاهده شده است. بیشترین افزایش مربوط به دخانیات و فعالیتهای تفریحی بوده ، در حالی که عمده کاهش  قیمتها در بخش نساجی بوده است.

در این گزارش همچنین به میزان اجاره ، حمل و نقل ، تحصیلات ، غذا ، نوشیدنی، وسایل مراقبت شخصی و خانگی نیز پرداخته شده است.

 

اختصاصی نود پرس

به اشتراک گذاری این مطلب!