news-details

پرسپولیس چوب مظلومیت ایران را در فوتبال آسیا خورد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: این تیم با محرومیت عیسی آل‌کثیر چوب مظلومیت فوتبال ایران را در AFC خورد.

به گزارش " نود پرس " ، تقابل پرسپولیس در هفته نخست لیگ برتر که با تساوی بدون گل خاتمه یافت؛ بیش از هر زمان نشان داد که عدم حضور یک مهاجم گلزن در ترکیب سرخپوشان می‌تواند برای پرسپولیس مشکل ساز باشد.

امیر حسین اصلانیان مهاجم پرسپولیس در اوایل دهه ۸۰ در مورد شروع نه چندان خوب سرخپوشان در لیگ بیستم، کمبود مهاجم و ... صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید.

پرسپولیس شروع خوبی در لیگ بیستم برابر سایپا نداشت. نظر شما در این‌باره چیست؟

تغییراتی در پرسپولیس شکل گرفته و برخی بازیکنان اصلی از تیم جدا شدند. در اولین مسابقه لیگ هم طبیعی بود که تیم در بهترین شرایط نباشد.

علت افت سرخپوشان از دید شما چه بود؟

پرسپولیس مانند یک سلاح قوی بود اما وقتی فشنگ‌های این سلاح خالی باشد، طبیعی است که نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد. وقتی بازیکنان پرسپولیس جدا می‌شوند، طبیعی است که تیم افت کند. آن هم مهره‌های اصلی در خط دفاع و خط حمله.

در دیدار با سایپا نبود یک مهاجم تمام عیار به چشم می‌خورد.

درست است. ما عیسی‌آل‌کثیر را در اختیار نداریم. به نظر من او قربانی مظلومیت فوتبال ایران در آسیا شد. در غیاب او طبیعی بود که به مشکل بخوریم.

آیا مهدی عبدی و آرمان رمضانی می‌توانند جای خالی بازیکنی مانند آل‌کثیر را پر کنند؟  

این نفرات جوان هستند و اگر یکباره فشار دوچندان به آنها وارد شود، کارایی‌شان پایین خواهد آمد. باید یک مهاجم با تجربه به عنوان مهاجم اول تیم وجود داشته باشد و این نفرات هم رفته رفته به ترکیب اضافه شوند تا بتوانند تمام توانشان را به کار بگیرند.

آیا پرسپولیس می‌تواند امسال هم مانند فصول قبل موفق عمل کند؟  

مشکلات زیاد است. نباید مشکلات باعث ایجاد مانع برای موفقیت تیم شود. مدیریت جدید باید تلاشش را به کار بگیرد تا موانع را برطرف کند.

تغییرات در مدیریت باشگاه می‌تواند مشکلات پرسپولیس را حل کند؟

من شناختی از مدیریت فعلی نداریم و تنها اسم جعفر سمیعی را شنیده‌ام اما می‌دانم پرسپولیس به مدیری نیاز دارد که برای باشگاه درآمدزایی داشته باشد. در حال حاضر تیم نیاز به تقویت دارد و بازیکنان هم پول می‌خواهند. در حال حاضر نمی‌توان از مدیریت توقع داشت که در این زمان کوتاه مشکلات را حل کند اما باید تلاش صورت گیرد تا هر چه زودتر پول تزریق شود.

شما با یحیی گل‌محمدی هم‌بازی بودید. آیا او می‌تواند مشکلات را مدیریت کند؟

یحیی بازیکن باهوش و با ذکاوتی بود و در مربیگری هم نشان داده که می‌تواند موفق ظاهر شود. او باهوش است البته امیدوارم هرچه زودتر مشکلات پرسپولیس برطرف شود تا تیم در آستانه فینال آسیا تمام حواسش را معطوف به مسائل فنی کند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!