news-details

واکسن Pfizer هم تو زرد از آب در آمد!

اختصاصی "نود پرس"

طی چند روز گذشته کشف واکسن کووید ۱۹ توسط شرکت Pfizer بسیاری از مردم جهان و بخصوص ایرانی ها را خوشحال کرد. در ایران بسیاری در ارتباط با این واکسن، مطلب نوشتند و خیلی ها کار را تمام شده پنداشتند اما یک ویروس شناس سرشناس در اسپانیا معتقد است این واکسن نیز نمی تواند ما را به زندگی عادی گذشته برگرداند! 

 "واکسن Pfizer به هیچ وجه مشکلات زندگی ما با کووید ۱۹ را حل نمی کند"
مارگاریتا دل وال ، ویروس شناس ، در مصاحبه ای در برنامه  'Radio El Respeto' اظهار داشت که واکسن Pfizer علیه ویروس کرونا ، که خود شرکت اثربخشی آنرا ۹۰ درصد اعلام کرده است ، کاملاً مشکلات زندگی ما در کنار کرونا را حل نمی کند!

وی در ادامه گفت: من دلیل انتشار این خبر را می دانم چرا که شرکت ها ، وقتی محصول و چیزی دارند که بر ارزش احتمالی آن تأثیر می گذارد ، باید آن را گزارش دهند. آنها این کار را با داده های بسیار مختصر انجام داده اند. آنها صادق بوده اند و از بیانیه مطبوعاتی آنها چنین برمی آید محصولی دارند که قادر به مقابله با حدود 90٪ علائم خفیف بیماری است که البته این اصلاً مشکلات زندگی ما در کنار این ویروس را حل نمی کند.

اینکه مدیر عامل شرکت فایزر بعد از اعلام‌ خبر ساخت واکسن کووید ۱۹ و افزایش ارزش سهام این شرکت، ۶۲ درصد از سهام خود را می فروشد، می تواند دلیل محکمی بر این باشد که پشت این خبر بیشتر انگیزه های مالی قرار دارد تا خدمات انسان دوستانه!

 

اختصاصی نود پرس

به اشتراک گذاری این مطلب!