news-details

لباس های فرزندم را در آکادمی باشگاه پرطرفدار دزدیدند!

اختصاصی "نود پرس"

در فوتبال ایران همه‌ چیز شدنی است! خیلی وقت ها خیلی چیزها را می شنویم و باور نمی کنیم. با خودمان می گوییم مگر می شود، دروغ است، یک دروغ شاخدار اما بعد از چند سال میبینی که نه، راست راست بوده است!
برای مثال در مورد آکادمی فلان تیم پرطرفدار و جولان بعضی از لیدرهای کثیف و به شدت مسئله دار در این تیم، چیزهای شنیده بودم اما باورم نمی شد و با خودم می گفتم محال است! زمانی که هنوز در روزنامه ۹۰ بودیم، از داخل باشگاه بهم خبر دادند فلان لیدر به خواهرزاده عضو فوق العاده محترم و مهم هم رحم نکرده و قصد تعرض به این پسر بچه را داشته که .....


بعدها یکی از مدیر عاملان سابق که انصافا آدم موثق و راستگویی است در مورد همین لیدر گفت که در حین تعرض و صدای داد و فریاد طرف مقابل، دستگیر شده اما با وساطت و سند گذاشتن مدیر عامل، او را از پاسگاه بیرون آوردند!

باز هم من همه این حرفها را باورم نکردم تا اینکه خودم یک روز پسرم را برای بازی کردن به آکادمی یکی از همین باشگاههای پرطرفدار بردم. مدیر آکادمی که از پیشکسوتان محترم باشگاه بود لطف کرد و به من احترام زیادی گذاشت و حتی به پسرم اجازه داد لباسش را در اتاق خودش عوض کند و همانجا بگذارد اما در کمال تعجب بعد از بازگشت از تمرین، لباس پسر خود من را از اتاق مدیر اکادمی دزدیده بودند و شانس آورد که من خودم آنجا بودم وگرنه باید با پای پیاده به خانه بر می گشت و ....
من دیگر به پسرم اجازه ندادم به آنجا برود اما با چشمان خودم دیدم که لیدرهای مسئله دار چه برو بیایی در آنجا دارند و اصلا چرا این افراد بدنام باید در جایی باشند که برایشان پر از طعمه است!  
شاید حداقل ۱۵ سالی بود که همیشه این حقیقت را از زبان همکارانم می شنیدم اما آنرا به حساب دروغ و رویا پردازی های آنها می گذاشتم تا اینکه یک چشمه از این افتضاحات را از نزدیک و با چشم خود دیدم!   

روز گذشته نیز خبری به دستمان رسید مبنی بر اینکه یک مربی سرشناس در لیگ یک، به دلیل فساد اخلاقی، بزودی با محرومیت مادام العمر مواجه خواهد شد. در مورد این مربی و یکی دو مربی دیگر که سابقه فساد اخلاقی گسترده ای دارند سالهاست که زمزمه های مختلف شنیده می شود، از پیشنهاد به ماساژور تیم خودشان گرفته تا حتی بازیکن تیم خودش!
شنیده ایم قرار است یکی دو مربی مادام العمر محروم شوند. من بارها و بارها از چند بازیکن پایه و جوان شنیده ام که مربی،  شرط انتخابش را تن دادن‌ به خواسته شیطانی او اعلام کرده اما هیچگاه نتوانسته و نخواسته ام این حرفها را باور کنم ضمن اینکه ابزارهای راستی آزمایی این ادعاها را نداشته ام در حالیکه فدراسیون فوتبال و کمیته هایش این ابزارها و حمایت نهادهای نظارتی را پشت سر خود دارند.


فقط در همین دو هفته گذشته در سینما و فوتبال دنیا ۳ نام بزرگ به علت تعرض به یک زن و یا حتی زن سابقشان به راحتی کنار گذاشته شدند: جانی دپ با آنهمه اسم و رسم از یک پروژه هالیوودی کنار گذاشته شد، رایان گیگز از تیم ملی ولز و روبینیو از تیم سانتوس برزیل و جالب اینجاست که در مورد روبینیو حتی اسپانسر تیم نیز بدلیل جریحه دار شدن افکار عمومی، قراردادش با سانتوس را بخاطر اقدام زشت روبینیو، یکطرفه فسخ کرد!

دلیل اینهمه مماشات با اینگونه افراد در فوتبال ایران را درک نمی کنیم. فوتبال ویترین مهم و پرسر و صدای ورزش و فرهنگ کشورمان است. اینگونه مربیان و لیدرها باید برای همیشه و یا حداقل مدت زمان طولانی ممنوع الفعالیت بشوند تا خانواده ها با خیالی راحت فرزندانشان را مربیان سالم و دلسوز مدارس فوتبال،  آکادمی ها و باشگاهها بفرستند و باشگاهها نیز جولانگاه افراد خبیث و اراذل و اوباش نباشد!

 

اختصاصی نود پرس

به اشتراک گذاری این مطلب!