news-details

تفاوت دزد علی دایی با دزد مردم عادی!

اختصاصی "نود پرس"

کامران احمدپور

 

دزدی که گردن بند ضخیم و طلای علی دایی را زورگیری کرده بود در کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و دستگیر شد، اعتراف کرد.  لابد تا به حال هم زنجیر کلفت طلای علی دایی به او برگردانده شده و هم اینکه مال خر و سارق به سزای عمل خویش هم رسیده اند!

این سرعت عمل، دقت و وظیفه شناسی نیروهای پلیس واقعا ستودنی و باعث غرور و مباهات است. از طرف دیگر درک میکنیم که حجم بالای سرقت ها، تعداد بالای سارقان و تعداد کم ماموران پلیس در قیاس با سارقان، چقدر کار پلیس را فرسایشی و سخت می کند با اینهمه دوست داریم این سئوال را بپرسیم که چرا سارقان اموال مردم عادی با این سرعت عمل دستگیر نمی شوند؟ من بسیاری از دوستان، آشنایان و همسایه ها  را می شناسم که اموالشان و تمام هستی و دار و ندارشان به سرقت رفت اما پلیس فقط به این توصیه بسنده کرد که "باید بیشتر مراقب باشید!" و یا اینکه "دزد غریبه نبوده!"
 در سال ۹۱ دفتر محل کار خود نگارنده مورد هجوم سارق یا سارقانی قرار گرفت. حقوق یکماه پرسنل که قرار بود فردایش به پرسنل داده شود، چند سکه طلا که به عنوان جایزه به خوانندگان روزنامه ۹۰ اهدا می شد و بعضی از چیزهای دیگر سرقت شد اما بعد از گذشت ۸ سال هنوز از سارق خبری نیست! 
آیا برای پیدا کردن دزد هم، در ایران جامعه طبقاتی وجود دارد و افراد سرشناس، قدرتمند و ....نسبت به مردم عادی از اولویت و امتیاز ویژه ای برخوردارند یا از خوش شانسی و بخت و اقبال بالای آنهاست که سارق اموال آنها در کسری از ثانیه بازداشت می شود اما در مورد  مردم عادی نظیر من و شما، سارقان بجای زندان، در خانه هایشان روی اموال مسروقه من و شما یک لیوان آب خنک می نوشند و حالش را می برند ....

به اشتراک گذاری این مطلب!