news-details

نحسی کرونا ؛ گریبانگیر حریف پرسپولیس در فینال آسیا!

اختصاصی "نود پرس"

نگرانی های فزاینده ای در مورد اینکه آیا مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در شرق در صورت محدودیت سفر در منطقه می تواند تکمیل شود ، وجود دارد.

قرار است شانزده تیم از ژاپن ، کره جنوبی ، چین ، مالزی ، تایلند و استرالیا فعالیت های خود را در مهمترین مسابقات باشگاهی قاره در یک مرکز ایمنی زیستی در قطر در 15 نوامبر از سر بگیرند و سپس برنده منطقه شرقی در فینال دوحه در تاریخ ۱۸ دسامبر با قهرمان غرب یعنی پرسپولیس ایران روبرو شود. 

باشگاه های استرالیایی به ویژه با زمان اصلاح شده رقابت های قاره ای مشکل دارند ، زیرا لیگ داخلی آنها باید ۹ روز بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا آغاز شود.

  بر اساس قوانین استرالیا، افرادی که به کشور می آیند، به مدت  ۱۴ روز  قرنطینه اجباری می شوند. بنابراین بازیکنان تیم های سیدنی اف سی ، ملبورن ویکتوری و پرت گلوری باید با شروع فصل جدید در هتل ها محبوس شوند.

مدیرعامل اف سی سیدنی  در همین ارتباط می گوید: دولت فدرال و ایالت قوانین سفت و  محکمی وضع کرده اند زیرا مربوط به بهداشت عمومی است و این پروتکل ها کار را برای باشگاه ما برای حضور در قطر و بازگشت به استرالیا برای شروع فصل لیگ بسیار دشوار می کند.
با آغاز لیگ  در ۲۷ دسامبر ما نیاز به قرنطینه مورد نیاز در بازگشت از قطر داریم."

دنی تاونسند امیدوار است که بتوان با مقامات استرالیا توافقی انجام داد.

وی گفت:  اف سی سیدنی  متعهد به تکمیل لیگ قهرمانان آسیا است به شرطی که بتوانیم معافیت سفر از دولت استرالیا را تأمین کنیم و بتوانیم از یک محیط امن برای بازی اطمینان حاصل کنیم.


همچنین این سوال وجود دارد که چه کسی مسئول هزینه های قرنطینه است و آیا غیر استرالیایی ها در باشگاه های لیگ A استرالیا، اجازه بازگشت به کشور را دارند.

باشگاه های کشورهای دیگر نیز به دنبال پاسخ سئوال هایشان هستند.

"چه اتفاقی می افتد وقتی که ما به خانه برمی گردیم؟ آیا قرنطینه وجود خواهد داشت؟ "
آلیستر ادواردز ، مدیر فنی قهرمان مالزی جوهر دارول هم در این ارتباط می گوید: "برنامه هایی برای شروع فصل بعدی لیگ مالزی در ژانویه وجود داشت ، که اگر هنوز درگیر آسیا باشیم غیرممکن است."

باشگاه های چین شاید سخت ترین مسیر را داشته باشند.

در حالی که بیشتر تیم های منطقه شرقی قبل از تعلیق مسابقات در ماه مارس، از شش بازی گروهی دو بازی انجام داده اند ، تیمهای گوانگژو اورگراند ، شانگهای SIPG و شانگهای شنهوا به هیچ وجه به میدان نرفتند.

اگر هر یک از آن باشگاه ها به فینال برسند ، این به معنای 10 بازی در 33 روز در قطر است ، یک برنامه شلوغ، فقط شش روز پس از پایان فصل داخلی!

افشین قطبی ، سرمربی ایرانی تیم  شیجیازژوانگ در این ارتباط می گوید: "تمام بازیکنان و کارکنان لیگ از ماه ژوئیه به زندگی در هتل های خود محدود شده اند. خیلی سخت است که برویم یک ماه در قطر بازی کنیم و بعد از بازگشت به چین دو هفته دیگر را در قرنطینه سپری کنیم. این خواسته  زیادی از همه است و مشکل ایجاد می کند. "

هنگام از سرگیری مسابقات منطقه غربی لیگ قهرمانان آسیا در سپتامبر و اکتبر ، مشکلات زیادی وجود داشت. الوحده از امارات متحده عربی بخاطر ابتلای بازیکنانش به ویروس کرونا ، قادر به سفر به قطر نبود. مدافع عنوان قهرمانی الهلال عربستان، بیش از 30 مورد مثبت را در بین بازیکنان و کادرفنی ثبت کرد و مجبور به کناره گیری شد.

بن تن ، معاون اجرایی لیگ تایلند هم می گوید: "برای ما اولویت است که مسابقات را به پایان برسانیم چون در هر حال AFC تعهدات خاص خود را دارد. من فکر می کنم تیم های غرب آسیا از قطر به عنوان میزبان خوشحال و راضی بودند ، بنابراین ما منتظر چالش هستیم.

 

اختصاصی نود پرس

به اشتراک گذاری این مطلب!