news-details

محقق انگلیسی: شاید همه واکسن های کرونا شکست بخورند!

اختصاصی "نود پرس"

کیت بینگهام ، رئیس گروه ویژه واکسن انگلستان ، خوش بینی عمومی را کاهش داده و هشدار می دهد که ممکن است‌همه واکسن های کرونا با شکست مواجه بشوند!

محققان به طور خستگی ناپذیر در حال تلاش برای یافتن واکسن موثر علیه کووید ۱۹ هستند که باعث ایجاد همه گیری در سراسر جهان شده است. پروژه های زیادی وجود دارد که بسیار پیشرفته هستند و در آخرین مرحله از آزمایشات بالینی و تاریخ ها نیز در دسترس هستند. شاید بزودی این داروی مورد انتظار  در دسترس باشد. افراد زیادی هستند که نگاه بسیار خوش بینانه ای دارند و حتی تأیید می کنند که اولین دوزها ممکن است در ماه دسامبر از راه برسد.

با این حال ، نظراتی وجود دارد که با این گفته ها در تضاد است و به جامعه هشدار می دهد که حتی ممکن است واکسن موثری از راه نرسد.  کیت بینگهام ، رئیس کارگروه واکسن انگلستان در این ارتباط می گوید: "ما نمی دانیم آیا هرگز واکسن  برای مبارزه با ویروس کرونا خواهیم داشت یا نه!"

علیرغم اطمینان عمومی در سراسر جهان مبنی بر ورود واکسن ، این زن انگلیسی خواستار این است در صورت عدم رسیدن واکسن ، جامعه آماده شود و توصیه کرده  این واکسن تنها راهکار تلقی نشود. 

وی در مقاله ای که در مجله علمی لانست منتشر شد ، افزود: "پرهیز از رضایت خاطر و خوش بینی بیش از حد،مهم است. اولین واکسن در صورت ورود ممکن است ناقص باشد."
نماینده گروه واکسن همچنین هشدار داده، اگرچه واکسن سرانجام وارد می شود ، اما ممکن است اولین نسل های آن برای همه موثر نباشد. وی پیش بینی کرد: "به احتمال زیاد واکسن های نسل اول ناقص هستند و ما باید آماده باشیم چون ممکن است  مانع از عفونت نشوند ، اما علائم را کاهش دهند. ممکن است برای همه یا مدت طولانی مفید نباشد.

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی نود پرس بخوانید.

با اینستاگرام نود پرس همراه شوید(کلیک کنید)

به اشتراک گذاری این مطلب!