news-details

سلبریتی ها و فوتبالیستها چقدر بنی آدم بودند؟ (کامران احمدپور)

یکی اسب خرید یکی آن دنیایش را

با شیوع ویروس کرونا خیلی چیزها سقوط کرد از جمله قیمت ملک،خودرو و ارزش سهام! فکر نکنید من هالو هستم و از چیزی خبر ندارم یا اصلا در ایران زندگی نمیکنم.  بله خودم هم خوب میدانم  در سال جدید که مصادف با شیوع ویروس کرونا بود در ایران  قیمت ها ترمز بریده تر شدند و حتی وحشی تر از قبل و همه چیز به طرز وحشتناکی لحظه به لحظه در حال گران تر شدن هستند. جملات مقدماتی هم‌ مربوط به همه جای دنیاست به غیر از ایران! یعنی در همه جای دنیا به غیر از ایران خودمان  ارزش و قیمت همه چیز با شیوع ویروس کرونا سقوط کرد.
جدا از مسائل اقتصادی، اخلاق در همه جای دنیا در بوته و معرض آزمایش و امتحان قرار گرفت بعضی مردم،اقشار،حرفه ها و گروهها نمره ۲۰ و عالی گرفتند خیلی ها هم صفر کله گنده ای گرفتند. اما ببینیم  سلبریتی ها و فوتبالیستها در این دوران دشوار و سخت چه کردند و چه باری از دوش مردم کشورهایشان  برداشتند و چقدر مصداق شعر بنی آدم سعدی رحمت اله علیه هستند.
در خارج از ایران همانطور که انتظار میرفت آدمهای سرشناس یا همان سلبریتی ها و فوتبالیستها همچنان به وظیفه ای که در قبال جامعه و طرفداران و فالورهای خود دارند خوب واقف هستند و مثل همیشه صحنه های زیبایی خلق کردند.در بین فوتبالیستها و ورزشکاران مسی،رونالدو و تیمار هر کدام یک میلیون یورو به خیریه ها و بیمارستانها و سازمان های مردم نهاد و بهداشتی کمک کردند. یکی مثل آندرو رابرتسون مدافع لیورپول به طور ناشناس انبارهای خواروبار شهر محل تولد خودش را پر از کالا کرد و یکی دیگر هم ۲۸ درصد از ثروتش را صرف کمک به مردم و موسسات پزشکی و سلامت کرد!
اما در ایران خودمان چه؟به غیر از درصد بالایی از کادر درمان بیمارستانها و گروههای جهادی و کمک های تعدادی خیر که شکوه ایثار و شهادت را به نمایش گذاشتند تقریبا مثل همیشه سلبریتی ها و فوتبالیستهای وطنی نمره مردودی گرفتند! قبول دارم که شاید در میان این افراد و گروه کسانی باشند که مثل همیشه و بنا بر آموزه های دینی و ایرانی مخفیانه و بدون نمایش و شو کمک کرده و می کنند. فوتبالیستهای مثل علی کریمی هستند که همیشه در صف اول کارهای خیریه و عام المنفعه هستند و سعی دارند کمک هایشان مخفیانه و بی هیاهو و جار و جنجال باقی بماند.از طرف دیگر نظر  بعضی از منتقدان را قبول دارم که در آنسوی مرزها بعضی از سلبریتی ها و فوتبالیستها برای خلاص شدن از شر مالیات های سنگین و کمر شکن کارهای خیریه می کنند اما مگر می شود در مورد خیلی ها همچون کیانو ریوز  ستاره هالیودی که همه زندگی اش را بخشیده و با مترو رفت و آمد میکند این قاعده و فرمول را به کار برد؟ دست و دلبازی و مشارکت آنها در امور خیریه و عام المنفعه به قدری زیاد و همیشگی هست که بتوان در مورد آنها کتابها نوشت.
اما خودمان چی؟ همانطور که اقتصاد وحشی و بی رحم ایران در دوران کرونا به کسی  رحم نکرد سلبریتی ها و فوتبالیستهای هموطن نیز خیلی از محنت دیگران باغم نبودند.به غیر از چند مورد محدود که در پایین مطلب لیست کردم اکثرا به هشتک پرانی و توصیه هایی نظیر "ای وای تو رو بخدا مواظب خودتون باشید"بسنده کردند و حتی بعضی از آنها نه تنها هیچ کمکی نکردند که هیچ بلکه اقدام به تبلیغ داروهای قلابی و تقلبی ضد کرونا هم کردند! یکی مثل سردار آزمون هم در این گیر و دار کرونایی در استرالیا یک اسب ۵۰۰ هزار دلاری استرالیا(معادل  ۳۰۹ هزار دلار آمریکا )به کلکسیون اسب های خود اضافه کرد. البته خیلی شانس آوردیم که سردار سرمان منت نگذاشت و نگفت همین که از استراحتم زدم و رفتم‌ استرالیا دارم اسب میخرم باید از من ممنون باشید بزرگواران


لیست کمک های سلبریتی های خارجی
۱-مسی(فوتبالیست) یک میلیون یورو به خیریه های آرژانتین و بارسلونا
۲-رونالدو(فوتبالیست)یک میلیون یورو به بیمارستانها
۳-نیمار(یک میلیون یورو به بیمارستانهای برزیل و سازمان یونیسف)
۴-آندرو رابرتسون(مدافع چپ لیورپول)به طور ناشناس انبارهای خواروبار شهر محل تولدش را پر از کالا کرد و به همشهریانش در گلاسکو ۵۳ هزار وعده داد.
۵-فدرر(تنیسور) یک میلیون دلار به بیمارستانهای سوئیس
۶-رشفورد(بازیکن منچستریونایتد )کمک به بنیادی که روی تغذیه رایگان بچه مدرسه ای ها کار میکند.
۷-گوادردیولا(مربی منچستر سیتی )یک میلیون یورو
۸-رومن آبراموویچ(مالک روسی چلسی)رزرو هتل های شهر لندن برای بیماران و کارکنان بخش درمان
۹-التون جان(خواننده) ۱۱ میلیون دلار
۱۰-اپرا وینفری(مجری) ۱۰ میلیون دلار
۱۱-بیانسه(خواننده)۶ میلیون دلار
۱۲ جف بزوس(مالک آمازون )۱۰۰ میلیون دلار
۱۳-بیل گیتس(مالک مایکروسافت )۱۰۰ میلیون دلار
۱۴-جک دورسی(موسس توییتر) ۲۸ درصد از ثروت خود
۱۵- آرنولد(بازیگر) یک میلیون دلار
۱۶-کیم کارداشیان(مدل) یک میلیون دلار
۱۷-ریحانا(خواننده )یک میلیون دلار
۱۸-لی یانگ (یانگوم بازیکن کره ای)۵۰ میلیون وون کره  جنوبی
۱۹-سونگ جون هو(کارگردان کره از فیلم انگل)یک میلیون وون کره جنوبی
۲۰-پارک سو جون(بازیگر کره ای)کمک به دولت کره برای خرید تجهیزات پزشکی
لیست کمک های سلبریتی های ایرانی
۱-بهنوش بختیاری(بازیگر) تبلیغ داروی ضد کرونا !!!
۲-علی کریمی(فوتبالیست) فرستادن محموله ای به شمال کشور)
۳-سید جلال حسینی(فوتبالیست)فرستادن بسته معیشتی به بندر انزلی
۴- مهدی کیانی(فوتبالیست)فرستادن بسته معیشتی به روستای ملوسان نهاوند
۵-محمد محبی(فوتبالیست) ضد عفونی کردن معابر
۶-علیرضا جهانبخش (فوتبالیست)۱۰۰ میلیون تومان به بیمارستانهای قزوین و ۵۰‌میلیون تومان به بیمارستانهای  گیلان
۷-محمد رضا گلزار(بازیگر)گذاشتن یک پست لاکچری در اینستاگرام
۸-اشکان خطیبی(بازیگر) درست کردن هشتک برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا
●در هر دو لیست اسامی افرادی به علت کوتاه شدن مطلب و یا عدم اطلاع رسانی توسط خود یا رسانه ها از قلم جا افتاده اند.

در میان تمام سلبریتی ها و فوتبالیستها و ورزشکاران پرحرف و کم عمل ، رسول خادم اما بی معرفتی و وراجی را بزکش کرد! او زیر یه خم شعار دادن و ادای نگران بودن را گرفت و مرد و مردانه به دل محرومیت سیستان و بلوچستان زد. رسول با ارسال بسته های معیشتی به منطقه محروم سیستان و بلوچستان خودش پای کار رفت و زیر بارها را گرفت و برای مردم نوکری کرد.برای نسل ما و بیشتر جوانها که تختی بودن را فقط در داستانها و افسانه ها خوانده بودیم ،دیدن این صحنه ها کیفورمان  و وجودمان را پر از لذت کرد.

کامران احمدپور

به اشتراک گذاری این مطلب!