news-details

از A تا Z ال کلاسیکو( D دی استفانو)

اختصاصی "نود پرس"

ال کلاسیکوی امروز عجیب و غریب ترین ال کلاسیکوی تاریخ است چرا که برای اولین بار بدون حضور تماشاگر و در بدترین شرایط هر دو تیم برگزار می شود‌.


از A تا Z  ال کلاسیکو( استاد مسخره بازی!)

زمانی که پپ گواردیولا با خوزه مورینیو در آل کلاسیکو دوئل میکرد، به او لقب Amo یعنی استاد دلقک بازی و مسخره بازی داده بود( A/ amo)

 

از A تا Z ال کلاسیکو (فینال بطری ها)

در فینال کوپا دل ری ال کلاسیکو در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در سال ۱۹۶۸ هواداران رئال مادرید بقدری از عملکرد داور مسابقه عصبانی بودند که تا می توانستند به سمت او بطری پرتاب کردند. این ال کلاسیکو به فینال بطری ها مشهور شد و از آن زمان به بعد ورود و فروش نوشیدنی هایی که بطری شیشه ای دارند، ممنوع شد.
B/ botellas 
به معنای بطری

 

از  A تا Z ال کلاسیکو( C :سر خوک)

یکی از مشهور ترین و جنجالی ترین حوادث ال کلاسیکو به زمانی باز می گردد که فیگو به عنوان بازیکن رئال مادرید به نیوکمپ بازگشت. هواداران بارسلونا استقبال باشکوهی از بازیکن سابق تیمشان کردند و به سمت او سر خوک پرتاب کردند!
C/cochinillo 
به معنای سر خوک

از A تا Z ال کلاسیکو( D دی استفانو)

در دهه ۱۹۵۰ آلفردو دی استفانو موضوع جنگ و زور آزمایی دو باشگاه بود تا اینکه او سرانجام به سپیدها پیوست. دی استفانو به مادریدی ها کمک کرد تا تا در سالهای آتی به موفقیت های مهمی برسند و حالا در مجموعه والده ببس یک استادیوم به نام اوست.

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی نود پرس بخوانید.

با اینستاگرام نود پرس همراه شوید(کلیک کنید)

به اشتراک گذاری این مطلب!