news-details

ویروس شناس چینی: قبل از اینکه آنها مرا بکشند پیام را پخش خواهم کرد!

اختصاصی "نود پرس"

مجری برنامه "Horizonte" زنگ بزرگی را به صدا درآورد. او به طور اختصاصی با لی-منگ یان ، ویروس شناس مصاحبه کرد، فردی که با کشفیات مربوط به ویروس کرونا ، مجبور به ترک چین و پناهندگی در ایالات متحده شد.


این متخصص حرفهایش را با بازگو کردن منشا بیماری همه گیر شروع کرد: "همه چیز از ۳۱ دسامبر آغاز شد. من در آزمایشگاه مرجع WHO برای آنفولانزای H5 و بعدا برای SARS-CoV-2 کار می کردم. این یکی از آزمایشگاه ها در بالاترین سطح ، با گروهی از ویروس شناسان متخصص در این زمینه بود. در آن زمان ، دولت چین اطلاعاتی را که داشت برای مقامات هنگ کنگ یا سازمان بهداشت جهانی  اعلام نکرد.

این ویروس شناس در ادامه گفت: استاد راهنمای من ، پروفسور لئو پون ، وظیفه ای که به من محول کرد این بود؛ بدانم دقیقاً چه اتفاقی در ووهان با آن ذات الریه شناخته نشده رخ داده است. من اطلاعات را از اواخر دسامبر تا ۳ ژانویه جمع آوری کردم. 
در ووهان ، ویروس شناسان ویروس را قبلاً جدا كرده بودند و توالی ویروس جدید کرونا را بدست آورده بودند. آنها همچنین برخی از افراد آلوده را نه تنها در بازار غذاهای دریایی شهر ، بلکه در گروههای خانوادگی ، که نشان می دهد انتقال از انسان به انسان وجود دارد، پیدا کردند. این انتقال از قبل وجود داشت ، اما دولت نمی خواست مردم بدانند ، زیرا این اطلاعات محرمانه بود. من بلافاصله به رئیس و معاون خود هشدار دادم آنها این را می دانستند ، اما برای سرپوش گذاشتن در این مورد سکوت و همکاری با دولت چین را برگزیدند. 


تغییر در اواسط ژانویه


این کارشناس در ادامه توضیح داد که همه چیز از اواسط ژانویه تغییر کرد: "حدود ۱۶ ژانویه ، اولین بار بود که درگیر می شدم. بعدا  لئو پوم از من خواست که به شغل قدیمی خود برگردم و من به کار واکسن در زمینه ایمونولوژی و ویروس شناسی برگشتم. اما من می خواستم بدانم دقیقاً در ووهان چه اتفاقی می افتد ، زیرا دولت اصرار داشت که هیچ انتقال از انسان به انسان وجود ندارد. 
من به لئو پون گفتم كه موارد زیادی در ووهان وجود دارد ، اما دولت در حال تاخیر در تشخیص آنهاست و دارد وقت را تلف می کند، اما او این مسئله را قبول نمی کرد. من همچنین به او در مورد شواهد انتقال از انسان به انسان گفتم. چینی ها چیزهای ناخوشایند می خورند و این غیر قابل توضیح است.
رئیس من اصرار داشت که من از خط قرمز عبور نکنم و اگر این کار را انجام دهم ، به مشکل برمی خورم. آنها می خواستند دهانم را بسته نگه دارم.

در مورد منشا این بیماری باید بگویم بعد  از تجزیه و تحلیل ژنوم ، من با اطمینان می دانم که این یک ویروس است و بر اساس خفاش ساخته شده است. مطمئنا این ویروس از طبیعت نمی آید. 

این ویروس شناس متواری چینی و پناهنده به آمریکا در ادامه گفت: در ماه آوریل ، آنها من را در چشم خود دیدند و من فهمیدم که بهتر است به ایالات متحده فرار کنم ، زیرا من در معرض خطر قرار داشتم. به این فکر کردم که چگونه می توانم  اطلاعاتم را فاش کنم چرا که همه کشورهای خارجی واقعیت را نمی دانند و چین در تلاش برای فریب همه دنیا است. من فکر کردم لازم است که صحبت کنم ، زیرا فکر کردم این تنها راه برای آشکار کردن حقیقت برای جهان است. 


کرونا منشأ طبیعی ندارد


این متخصص با بررسی اینکه چرا این ویروس از منشا طبیعی نیست ، اذعان کرد: "وقتی ویروس جدیدی ظاهر می شود ، دو احتمال وجود دارد: یا از طبیعت می آید ، یا توسط بشر ساخته شده است. در این مورد توضیح داده شد که از یک خفاش می آید اما چگونه آنها توانستند این را به ما بگویند؟ آنها ویروس خفاش را پیدا کردند ، که مانند" پدربزرگ "COVID-19 است. از آنجا به بعد ویروس کرونا یعنی ویروس فعلی بوجود آمد و آنها با ترکیب ویروس اصلی با ویروس برخی از گونه های جانوری، باعث جهش ویروس اولیه شدند و یک نوع ویروس جدید ایجاد کردند.

 

لی-منگ یان در ادامه اظهار داشت که طبق اطلاعات وی مردم چین دیگر آلوده نیستند. این به دلیل واکسن ها نیست ، زیرا آنها از ابتدا از هیدروکسی کلروکین استفاده کرده اند.

تهدید به مرگ

سرانجام ، وی تأیید کرد که تهدید به مرگ شده است: "تنها چهار ساعت پس از فرار مخفیانه از هنگ کنگ ، دولت افراد خود را سازماندهی کرد و آنها برای صحبت با خانواده من به خانه من آمدند. سپس آنها متخصصان نظامی را برای عدم گسترش خبر جذب کردند. شایعاتی مبنی بر اینکه من مثلا نگهدار همستر هستم .آنها سعی کردند اعتبار من را از بین ببرند. به عنوان یک پزشک و دانشمند ، من این تصمیم را گرفته ام و قبل از اینکه مرا بکشند ، اطلاعات را منتشر خواهم کرد. من نمی توانم به آنها اجازه بدهم آسیب بیشتری به سلامتی جهانی برسانند. من  ابتدا اطلاعات دست اول را درز کردم. مردم باید واقعیت را بدانند.

 

اختصاصی نود پرس 

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی نود پرس بخوانید.

با اینستاگرام نود پرس همراه شوید(کلیک کنید)

به اشتراک گذاری این مطلب!