news-details

قلیان می کشم، چک خورد می کنم و مربی کتک می زنم!

نسرین فتحی؛

" اختصاصی نود پرس "

اولین بار خودمان در نود پرس نوشتیم که باشگاه لاس پالاس کارگاهی را استخدام کرده که ستاره تیمش ناتا را تعقیب کند. در این تعقیب و گریز، جناب کارآگاه عکس ها و فیلمهایی از ستاره تیمش می گیرد که در او را در حال‌ قلیان کشیدن نشان می دهد و باشگاه اسپانیایی با استناد به‌ همین تصاویر ستاره محبوب خود را اخراج می کند!
هر چند عده ای معتقدند لاس پالماس دنبال بهانه ای بوده تا از شر قرارداد سنگین این بازیکن خلاص بشود اما هیچکس نمی تواند منکر این باشد که‌ باشگاههای اروپایی در قبال پولی که به بازیکن خود می دهند، از آنها تعهد و مسئولیت می خواهند. نمونه های زیادی در همه این سالها خودمان و دیگران بارها و بارها نوشته ایم و نوشته اند که یک حرکت غیر حرفه ای می تواند چه عواقب سنگینی برای یک بازیکن در بر داشته باشد.

در ایران اما باشگاه برای یک بازیکن حکم خانه خاله را دارد! خانه خاله در زبان فارسی یعنی هر کاری که دلش می خواهد انجام بدهد، خیلی راحت راحت! در حالیکه قلیان کشیدن در همه جای فوتبال دنیا برای بازیکنان، تخلف بزرگی محسوب می شود( در بعضی باشگاه ها و تیمها حتی پیتزا و شکلات خوردن نیز در طی تورنمنت تخلف بزرگی محسوب می شود) بازیکنان استقلال در حین برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با بی مسئولیتی و بی خیالی محض، با خودشان قلیان به قطر می برند، تا پاسی از شب از اتاقهایشان صدای شب نشینی و قل قل کردن قلیانهایشان شنیده می شود و به عنوان سوغات قلیان دستشان می گیرند و به تهران می آورند! مدیر عامل باشگاه استقلال تنها جرات دارد در حد یک گلایه به آنها اعتراض کند و وقتی یکی از مربیان به این حرکت زشت و غیر حرفه ای بازیکنان اعتراض می کند، چند بازیکن تصمیم می گیرند او را در فرودگاه قطر کتک بزنند!

در پرسپولیس یک بازیکن به اصطلاح ستاره که قرارداد سنگینی هم دارد، به مدیر عامل باشگاه پیشنهاد می دهد بیایند با هم چک خورد کنند و در نقش یک واسطه، دلال و نزول خور شان بازیکن باشگاه مثلا فرهنگی و ورزشی را پایین می آورد چرا ؟ چون بازیکنان می دانند هواداران از آنها فقط و فقط پیروزی و قهرمانی می خواهند، برای همین به خود حق می دهند هر کاری که دلشان می خواهد انجام بدهند!
وقتی ارزش ها فقط در قهرمانی خلاصه می شود و  آدمهای فرهنگی و متخصص  در باشگاه ها، برنامه های تلویزیونی و رسانه ها جای خود را به لیدر ها و دلال ها و آدمهای درجه ۴ و ۵ می دهد، نتیجه همین می شود که بازیکنان به خودشان حق می دهند دسته جمعی مربی معترض را کتک بزنند، به راحتی قلیان بکشند، در فرودگاه دستشان قلیان بگیرند، چک خورد کنند، به باشگاه و هوادار خیانت کنند، یهویی مبلغ قراردادشان را چند برابر کنند و شوی عشق به لوگوی تیم راه بندازند و بعد با خاموش کردن موبایلشان یهویی قراردادشان را یکطرفه لغو و به باشگاه دیگری بروند و کارهای دیگری که آدم شرمش می آید آنها را بنویسد و به زبان بیاورد!

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی نود پرس بخوانید.

با اینستاگرام نود پرس همراه شوید(کلیک کنید)

به اشتراک گذاری این مطلب!