news-details

دروازه بانی که درون دروازه بع بع می کرد!

فوتبال ایران اینقدر داستان های عجیب و حیرت آور دارد که هرچه بنویسی تمام نمی شود!

فوتبال ایران اینقدر داستان های عجیب و حیرت آور دارد که هرچه بنویسی تمام نمی شود!  یادم می آید یک روز رحمان رضایی برای من تعریف می کرد زمانی که به تیم پروجا ایتالیا رفته بود در جلسه اول تمرین این تیم اتفاقی غیر منتظره برای او رخ داد.
 در فوتبال ایران معمولاً بازیکنان و بخصوص با تجربه ها و ستاره ها، بازیکنان جدید و تازه واردها  را محل نمی گذارند و حتی به آنها  بی احترامی هم می کنند اما رحمان رضایی می گفت من که تازه به فوتبال معتبر ایتالیا رفته بودم آن هم از یک تیم گمنام ایرانی به نام ذوب‌آهن، انتظار هرگونه بی  محلی و بی احترامی را داشتم تا اینکه در جلسه اول تمرین شگفت زده شدم.  تمرین شروع شد .بعد از چند دقیقه گرم کردن و کارهای تاکتیکی قرار شد چند دقیقه فوتبال دستگرمی بزنیم. کاپیتان های  پروجا شروع به یارکشی کردند. اگر در فوتبال ایران بود، قطعاً من آخرین نفری بودم که انتخاب می‌شدم اما کاپیتان پروجا من را به عنوان اولین بازیکن تیمش انتخاب کرد. شما نمی دانید با این حرکت من چقدر روحیه گرفتم و اعتماد به نفسم بالا رفت!
 حالا به فوتبال ایران برمی گردیم. یکی از دروازه بان های یک تیم لیگ برتری  برایم تعریف می کرد مسئولان تیم  یک دروازه‌بان خارجی خریدند .ما خیلی سر به سرش می گذاشتیم و اذیتش می کردیم .یک  روز این دروازه‌بان خارجی بیچاره از من و یکی دیگر از هم‌تیمی هایمان سئوال کرد در زبان فارسی، وقتی که دروازه بان می خواهد توپ را از آن خود کند ،شما چه می گویید؟
 در فوتبال رسم است که دروازه بان ها معمولاً با صدای بلند کلمه "من" را فریاد می زنند .با این فریاد همه می فهمند دروازه بان قصد مهار و کنترل توپ را دارد و سایر بازیکنان هم  دیگر به توپ ضربه نمی زنند اما ما به این دروازه بان گفتیم باید بع بع کند و او هم که آدم ساده ای بود، حرف ما را باور کرد.
در اولین مسابقه ای که سرمربی تیم او را درون دروازه گذاشت، چندین بار پیش آمد که بازیکنان تیم حریف توپ را به سمت دروازه ما سانتر می کردند و دروازه‌بان خارجی ما هم مرتب و با صدای بلند بع بع  می کرد و ما از خنده مرده بودیم و به مربی نگاه می کردیم که مات و مبهوت مانده بود و با علامت دست و بدن و صورتش می پرسید چه اتفاقی افتاده ؟ این دروازه‌بان چرا بع بع  میکند؟

به اشتراک گذاری این مطلب!