news-details

سایت آلمانی: علی دایی به تیمهای کوچک گل می زد!

اختصاصی "نود پرس"

با نزدیک شدن کریس رونالدو به رکورد آقای گلی علی دایی در دنیا، حالا چند هفته ای است که بار دیگر رسانه های سراسر دنیا به این سوژه می پردازند و درباره آن مطلب می نویسند. گویا برای آنها هم مهم است که کریس رکورد شهریار فوتبال ایران را بشکند!
در جدید ترین مطلب اما سایت آلمانی بونگارت ضمن اشاره به کارنامه علی دایی در تیمهای مختلف آسیایی و اروپایی مدعی شد دایی بیشتر گلهای خود را به تیمهای کوچک و در انتهای رنکینگ فیفا زده است. این سایت در مطلب خود نوشت: 
علی دایی غالبا  به تیم های کوچک گل می زد! او از سال 1993 تا 2006 به دنبال شکار گل در 149 بازی برای کشور خود بود و 109 گل بین المللی به ثمر رساند. وی اولین فوتبالیست مردی بود که بیش از 100 گل با لباس ملی به ثمر رساند. با این حال نباید فراموش کرد که فقط یکی از این 109 گل به تیمی از 10 تیم برتر رده بندی جهانی فیفا بوده است. او حتی 55 گل از آنها را فقط‌ مقابل تیم هایی که در رتبه های بین 100 تا 208  بودند ، به ثمر رساند.


این سایت در پایان اینگونه نتیجه گیری می کند: اگر رونالدو روزی به رکورد این مهاجم ایرانی برسد ، دایی با آن مشکلی نخواهد داشت. وی در سال 2019 در مصاحبه ای گفت: رکوردها برای شکسته شدن وجود دارد. چرا اگر او آن را بشکند ناراحت باشم؟ رونالدو بازیکن بزرگی است که در فوتبال دنیا به موفقیت های زیادی دست یافته است.

 

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی نود پرس بخوانید.

با اینستاگرام نود پرس همراه شوید(کلیک کنید) 

به اشتراک گذاری این مطلب!