news-details

فساد در فوتبال به منچستر سیتی رسید؛ اتهام جنایی!

فساد در فوتبال از ایران به انگلیس و باشگاه منچستر سیتی رسید و افشاگر "فوتبال لیکس" مدعی شد که شواهد "جنایی" علیه منچسترسیتی دارد!

 به گزارش نود پرس روی پینتو، مرد پشت رسوایی فوتبال لیکس، به منچسترسیتی هشدار داده است که آماده است مجموعه جدیدی از اسناد را منتشر کند که به ادعای او "مسائل جنایی" دارند!

 

 

 

روی پینتو، افشاگر Football Leaks، بمبی را روی منچسترسیتی انداخت! او هشدار داد در شرف انتشار مجموعه‌ای از اسناد است که می‌تواند برای باشگاه دردسر ایجاد کند.

 

قهرمانان فعلی لیگ برتر، نقض ادعایی بازی جوانمردانه مالی را رد می کنند اما لیگ برتر 115 اتهام علیه این باشگاه را بررسی می کند. سیتی مدعی است که "مجموعه جامعی از شواهد غیرقابل انکار" را برای پاک کردن نام خود در جلسات استماع ماه نوامبر در اختیار دارد.

 

اما پینتو که از سال 2020 پس از فاش شدن هویتش به عنوان مغز متفکر Football Leaks تحت حفاظت از شاهدان قرار گرفته است، ادعا می کند که پنج هارد دیسک را تهیه کرده است که می تواند باشگاه را شکست دهد. در سال 2018، او برخی از ایمیل‌های هک شده سیتی را در اختیار مطبوعات قرار داد، اما بخش عمده‌ای از آنها را متوقف کرد، چرا که فکر می‌کند اکنون باید آن‌ها را در اختیار مقاماتی قرار بدهد.

 

 

 

به گزارش نود پرس و به نقل از The Sun، پینتو در کنفرانس Offshore-Alert Marbella ادعا کرد: انتشارات منچستر سیتی مبالغی را نشان می دهد که باشگاه به آنها پرداخت می کند اما به مقامات فوتبال گزارش نشده است. این اسناد مربوط به بخشی از تحقیقات لیگ برتر در مورد سیتی است.

 

 

من اکنون پنج هارد دیسک را با میلیون‌ها مدرک به مقامات فرانسوی و آلمانی تحویل داده‌ام و توضیح داده‌ام که در هر کدام چه چیزهایی وجود دارد.

 

 

مشاور حقوقی پینتو گفت: "بازرسان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی در مورد منچسترسیتی که قبلاً منتشر نشده بود، تماس گرفته‌اند. ما هنوز اطلاعاتی را منتشر نکرده‌ایم.

 

همچنین در این ارتباط نشریه میرور گزارش می دهد: "ما یک پرونده انبوه از اسناد مربوط به منچسترسیتی داریم که هنوز منتشر نشده است. بالاخره این پرونده ها در مقطعی منتشر می شوند اما نمی توانیم بگوییم که چه زمانی این کار را انجام خواهیم داد."

 

در سال 2016، پینتو طوفانی در فوتبال به راه انداخت و بیش از 18 میلیون سند جنجالی به بیرون درز کرد. او در حالی که تحت نام "جان" مخفی شده بود، با شور و حرارت وضعیت خود را به عنوان یک افشاگر و نه یک هکر اعلام کرد.

 

با این حال، او در ماه سپتامبر از دادگاه پرتغال به چهار سال حبس تعلیقی برای ۹۰ اتهام از جمله هک و اخاذی محکوم شد. در پرونده دیگری که برای او در پرتغال در جریان است، با بهمنی از 377 اتهام مواجه است!

 

 

 

گفته می شود که باشگاه های بزرگی مانند سیتی به دلیل افشاگری پینتو دچار آشفتگی شده اند. به طور خاص، سیتی به دلیل مسائل فیرپلی مالی با محرومیت یوفا روبرو شد که بعدها به طور مداوم توسط دادگاه داوری ورزش همراه با اتلتیکو مادرید، بارسلونا و رئال مادرید رد شد.

 

پینتو که آشکارا به دریافت تهدید به مرگ اعتراف کرده است، در این ارتباط می گوید: "می دانم که گروهی از باشگاه های فوتبال اروپایی در حال تحقیق از من بودند. آنها در لندن با هم ملاقات کردند و از افشای اطلاعات جدید بسیار نگران بودند. آنها به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد زندگی من بودند."

 

 

 

گفتنی است که سیتی در ابتدا با جریمه سنگین 26.9 میلیون پوندی و محرومیت دو ساله از رقابت های اروپایی به دلیل نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی بین سال های 2012 تا 2016 مواجه شد. با این حال، در یک تحول دراماتیک در سال 2020، دادگاه داوری ورزش (CAS) این مجازات را لغو کرد و سیتی را از تبرئه کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!