news-details

صربستان - انگلیس؛ جام را از خانه دشمن به خانه خودت ببر!/ این شانس آخر است

انگلیسی‌ها باز هم مدعی هستند که جام را به خانه خواهند برد و برای این منظور در یورو ۲۰۲۴ ابتدا باید به مصاف صربستان بروند.

امشب در ورزشگاه شالکه از ساعت ۲۲:۳۰ انگلیس هم کارش را در یورو ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد. در دیداری از گروه C، سه‌شیرها مقابل صربستان قرار می‌گیرند.

صربستان؛ تیم پرنوسان

صرب‌ها بی‌شک تشنه موفقیت هستند، چرا که سال‌هاست در یورو حضور نداشته‌اند و عملکردشان هم طبیعتاً مناسب نبوده. تیمی که ستاره‌های مطرحی دارد و در جام‌جهانی هم با وجود این که موفق نشد صعود کند، جذاب بازی می‌کرد. با این حال تیم دراگان استویکوویچ در بخش اصلی فوتبال که گرفتن نتیجه است در بازی‌های اخیر هم خوب عمل نکرده و نمی‌توان روی این تیم حسابی باز کرد. با این حال یوروی ۲۴ تیمی این شانس را به همه می‌دهد که بتوانند صعود کنند. در واقع در مرحله گروهی فقط ۸ تیم کنار می‌روند که صربستان امیدوار است یکی از آن‌ها نباشد.

انگلیس؛ ادعای تازه سه‌شیرها

ادعای همیشگی انگلیسی‌ها قبل از هر تورنمنتی چه جهانی باشد و چه اروپایی این است که جام را به خانه می‌برند. اما در دوره قبل که خیلی نزدیک به جام بودند، در نهایت مقابل ایتالیا زانو زدند و نشد که جام را در خانه نگه دارند. گرت ساوتگیت تیمی قابل تحسین ساخته ولی برای کسب جام عملکردشان کافی نبوده. انگلیسی‌ها هنوز در جام ملت‌های اروپا قهرمانی ندارند و با وجود این که در دیدارهای دوستانه قبل از یورو ۲۰۲۴ شرایط خوبی نداشته‌اند، می‌گویند در آلمان تیمی متفاوت خواهند بود. این ادعای ستاره‌های تیم و حتی سرمربی‌شان است. باید ببینیم ادعای تازه سه‌شیرها چقدر به واقعیت نزدیک خواهد شد. زمانی آلمان در انگلیس جام گرفت و حالا انگلیسی‌ها می‌خواهند از خانه دشمن قدیمی جام را به خانه ببرند.

آخرین جدال
از زمانی که صربستان از مونته‌نگرو جدا شده، انگلیس هیچ‌گاه مقابل این تیم قرار نگرفته است.

آمار بازی
۱) انگلیس برای نخستین مرتبه به مصاف تیم ملی صربستان خواهد رفت. البته پیش از این سه‌شیرها با یوگسلاوی و صربستان‌ومونته‌نگرو ۱۵ مرتبه مصاف داده‌اند.
۰) انگلیسی‌ها با وجود این که کشورشان را خانه فوتبال می‌دانند، اما هیچ‌گاه در قاره اروپا قهرمان نشده‌اند. دوره قبل انگلیس برای نخستین مرتبه فینالیست یورو شد، اما با شکست ایتالیا دستش به جام نرسید.
۱) صربستان از زمان استقلال برای اولین مرتبه به یورو می‌رسد. با این حال اگر آمار یوگسلاوی و صربستان‌ومونته‌نگرو را حساب کنیم، ۵ حضور در یورو داشته‌اند که ۲ مرتبه هم در دهه شصت نایب‌قهرمان شده‌اند.
۴) این چهارمین تورنمنتی است که گرت ساوتگیت روی نیمکت انگلیس خواهد نشست. او ۲ مرتبه (در جام‌جهانی ۲۰۱۸ و یورو ۲۰۲۰) تیمش را تا جمع ۴ تیم برتر رساند.
۶۱) اگرچه انتظار از سرمربی تیمی مثل انگلیس بسیار بالاست، اما نمی‌توان گفت عملکرد گرت ساوتگیت بد بوده. او در ۹۵ بازی روی نیمکت سه‌شیرها نشسته و تیمش ۵۸ برد داشته، ۲۱ مرتبه با رقبا مساوی کرده و ۱۶ بازی را باخته. آمار ۶۱ درصد برد برای این سرمربی ثبت شده است.
۲) دراگان استویکوویچ اسطوره فوتبال صربستان برای دومین تورنمنت روی نیمکت عقاب‌ها می‌نشیند. صربستان با هدایت او در ۳۹ بازی ۲۲ برد داشته.
۲) عملکرد صربستان قبل از یورو در دیدارهای دوستانه خوب نبوده. این تیم ۲ برد و ۲ باخت داشته است. در مجموع در ۶ بازی اخیر فقط ۲ برد در بازی‌های دوستانه مقابل قبرس و سوئد کسب کرده‌اند.
۱) انگلیس پرستاره هم با عملکردی بد پا به یورو ۲۰۲۴ می‌گذارد. فقط یک برد مقابل بوسنی در ۴ بازی آخر داشته‌اند و مقابل برزیل و ایسلند شکست خوردند. مقابل بلژیک هم به تساوی رسیدند.

مصدومان و محرومان
لوک شاو به بازی نخست انگلیس در یورو نرسید. جان استونز و بوکایو ساکا هم وضعیت‌شان برای دیدار مقابل صربستان مشخص نیست. صرب‌ها با تمام قوا به میدان می‌آیند.

ترکیب احتمالی دو تیم
صربستان: وانیا میلینکوویچ ساویچ، میلنکوویچ، ولیکوویچ، پاولوویچ، زیولوویچ، گودی، لوکیچ، کوستیچ، سرگی میلینکوویچ ساویچ، تادیچ و میتروویچ
انگلیس: پیکفورد، واکر، استونز، گوئهی، تریپیه، آرنولد، رایس، ساکا، بلینگام، فودن و کین

به اشتراک گذاری این مطلب!