news-details

آخرین وداع با قیصر در یورو

مراسم افتتاحیه یورو 2024 ادای احترام مردم آلمان به فرانتس بکن باوئر بود که در ابتدای امسال درگذشت.

مراسم افتتاحیه یورو ادای احترامی از سوی مردم آلمان و به تبع آن اسکاتلندی هایی که در ورزشگاه حضور داشتند به فرانتس بکن باوئر بود  که در ابتدای سال درگذشت و اسطوره مطلق فوتبال آلمان بود.

  احتمالاً این آخرین ادای احترام بزرگ به قیصر بود که در 7 ژانویه به دلیل یک بیماری شدید درگذشت.

دو کاپیتان سابق تیم های آلمان که قهرمان اروپا شدند، برنارد دیتز (1980) و یورگن کلینزمن (1996) همسر قیصر، هایدی را در اهدای جام یورو قبل از شروع مسابقه در زمین همراهی کردند .

به این ترتیب با حضور کاپیتان های سابق مانشافت و همسر بکن باوئر در زمین، جام های سه تیم آلمانی که عنوان قهرمانی یورو را کسب کردند، به نمایش درآمدند و صدای تشویق همه حاضرین در آلیانز آرنا یکی از زیباترین صحنه های تاریخ افتتحایه مسابقات یورو را رقم زدند.

بکن باوئر که در آلمان و به ویژه در مونیخ بسیار محبوب بود، کاپیتان آلمان غربی در مسابقات قهرمانی اروپا در سال 1972 بود که در آن با شکست اتحاد جماهیر شوروی در فینال قهرمان شدند. او همچنین در فتح جام جهانی 1974 حضور داشت، همانطور که او به عنوان مربی تیم مانشافت را برای قهرمانی در جام جهانی 1990 هدایت کرد. پنج قهرمانی بوندسلیگا (چهار عنوان به عنوان فوتبالیست و یک عنوان به عنوان مربی). او همچنین ریاست باشگاه باواریایی و کمیته سازماندهی جام جهانی 2006 را بر عهده داشت.

 

حسام الدین احمدپور

 

به اشتراک گذاری این مطلب!