news-details

برنامه به بردگی کشیدن بازیکنان پایه، با شعار حمایت!

اختصاصی "نود پرس"

به گزارش نود پرس، با توجه به گفته های مکرر مربیان و عوامل فوتبال که فدراسیون در مورد تیمهای پایه فقط شعار می‌دهد و انتظار داریم تیم امید ما به المپیک راه پیدا کند. دیگر کشورها برنامه دارند و با برنامه ریزی علمی و زیر نظر کارشناسان مسابقات رده های پایه برگزار می شود اما در ایران، فدراسیون فوتبال هنوز نمی داند خواسته های تیمهای پایه چیست؟ چون امور کار دست افراد ناآگاه است و با متخصصین مشورت نمی شود.

بعنوان نمونه در حال حاضر مسابقات لیگ دو جوانان در حال برگزاری است. در گروهی که مسابقات آن در آستارا انجام می‌شود، ۵ تیم حضور دارند که مطابق برنامه فدراسیون هر روز باید بازی کنند!

بله درست شنیده اید! جوانانی که هر روز می‌بایست حدود ۱۰۰ دقیقه با وقت های اضافی و بدون امکانات لازم، بازی کنند . کدام یک از این تیم‌ها پزشک یافیزیوتراپ یا ماساژور دارندکه بتوانند بازیکنان را خدمات بدهند؟

۱۰۰ دقیقه بازی روی چمن مصنوعی که خود عامل مصدومیت است و شرایط جوی بارانی و با توجه به این که بازی ها هر روز برگزار می شود، دیگر مجالی برای ریکاوری باقی نمی ماند. چنین برنامه ریزی سخت و بدون استراحت، با کدام منطق سازگار است. این نمونه کوچکی از بی برنامگی و شعار دهی فدراسیون فوتبال است و بعد انتظار داریم بهترین فدراسیون آسیا باشیم.

اگر تیم امید ما به المپیک راه پیدا کند تمام معادلات جهانی بهم می‌خورد چون تخصص اولیه را نداریم. پس نباید انتطار بیهوده نداشته باشیم. قبلا هم گفته شده بود که آمار مصدومیت بازیکنان ما از اکثر کشورهای تحت پوشش فیفا بیشتر است!

(دکتر عبدالله خوش چشم فیزیوتراپ سابق تیم ملی)

به اشتراک گذاری این مطلب!