news-details

شش ستاره فوتبال که بازیگر سینما شدند؛ از رومن زلاتان تا زیدان مصری باستان

اختصاصی "نود پرس"

نسرین فتحی


بسیاری از افسانه های فوتبال به بازیگری روی آورده اند و همانطور که انتظار می رود، برخی بهتر از دیگران پیش می روند. در اینجا نود پرس به شش بازیکن بزرگ که به سینما آمده اند، پرداخته است.

این اتفاق  زیاد رخ نمی افتد اما گاهی اوقات فوتبالیست های مورد علاقه ما زمین را با صفحه نمایش بزرگ عوض می کنند. برخی از فوتبالیست ها که در جهان فوتبال اسطوره هستند، با درجات مختلف موفقیت در طی سال‌ها در فیلم‌ها ظاهر شده‌اند و ما در اینجا به شش نمونه از این کارها نگاه می کنیم.

زلاتان ابراهیموویچ در نقش یک جنگجو


ایبرا همیشه یک جنگجو در زمین بازی بود، بنابراین برای اولین بار در نقش یک یوز باشی رومی با نام اونئوفوس در فیلم کمدی-اکشن فرانسوی آستریکس و اوبلیکس بازی کرد که برایش نقش مناسبی بود.


این کار در فوریه سال گذشته منتشر شد، در حالی که اسطوره سوئدی از مصدومیت زانو بهبود یافت و در پایان آن فصل در آث میلان به دوران حرفه ای افسانه ای خود ادامه داد.

او در یک صحنه اکشن حماسی ایفای نقش کرد و هر دشمنی را که در چشمانش قرار داشت، نابود کرد - به همان اندازه کابوس های مدافعانی را که قبلاً با آنها روبرو می شد، به آنها داد.

دیوید بکهام در شاه آرتور


با توجه به اینکه بکهام در اوج دوران بازی خود در منچستریونایتد و رئال مادرید مشهورترین مرد روی کره زمین بود، همه فکر می کردند که او خیلی زودتر از سال 2017 به هالیوود برود.

با این حال، نقش آفرینی او در King Arthur: Legend of the Sword شاید توضیح دهد که چرا اینقدر طول کشید. راستش را بخواهید باید اعتراف کنیم که دیوید با پاهایش بهتر از دهانش است.

اسطوره انگلیسی یک قطعه دیالوگ کوتاه در نقش تریگر داشت که تهدیدی برای بردن هیچ جایزه ای نبود، اما در عین حال یک غافلگیری خوب را به بینندگان داد.

 

ایان رایت در فیلم Gun of the Black Sun


ایان رایت در فیلمی جذاب، نقش یک هاردمن ( مرد سختکوش) را بازی کرد. ما سوالات زیادی در مورد حضور رایت در نقش دوک در فیلم فانتزی Gun of the Black Sun در سال 2011 داریم اما پاسخ کافی نداریم. اما مهمترین سئوال ما  این است: چرا؟

در خلاصه داستان آمده است: "یک تپانچه لوگر نازی با قدرت های تاریک و عرفانی دوباره در بخارست امروز ظاهر می شود. شخصیت آمریکایی قصد دارد از قدرت خود برای بازسازی رایش چهارم از طریق فناوری از طریق موسیقی استفاده کند."

اینکه چه بخشی از این فیلم برای رکورد دار سابق گلزنی در آرسنال جذاب بود، یک راز است. 

 

پله در فرار به سوی پیروزی


همه ما با تماشای فیلم سینمایی فرار به سوی پیروزی با بازی پله و اوسوالدو آردیلس آرژانتینی در دهه ۶۰ خاطرات شیرینی داریم. در این فیلم جنگی کلاسیک چهره های مشهور بی شماری مانند بابی مور، آردیلس، مایک سامربی و البته پله بازی می کنند.

اسیران جنگی متفقین در یک اردوگاه آلمانی در طول جنگ جهانی دوم یک بازی دوستانه با دشمنان خود انجام می دهند و بدون اینکه بخواهیم پایان را خراب کنیم و آنرا لو بدهیم، می توانید حدس بزنید که بعد از تمام بازی چه اتفاقی می افتد.

این کار به یاد ماندنی‌ترین اثر پله روی پرده بزرگ سینما بود، اگرچه او تا زمان مرگش در دسامبر 2022 در چندین فیلم دیگر کار کرد.


اریک کانتونا در الیزابت

الیزابت یک سال پس از بازنشستگی اریک کانتونا. او در این فیلم نقش مهمی را ایفا کرد. شاید بتوان این اسطوره فرانسوی را حرفه ای ترین و پر کارترین بازیکن فوتبال در عرصه بازیگری دانست.

برای اسطوره پر حاشیه و  عجیب و غریب یونایتد، همیشه چراغ های دوربین های فیلمبرداری روشن بوده است . او بهترین تست خود را برای یک فیلم رزمی از نوع کارهای جکی چان زمانی انجام داد که با حرکات  کونگ فو به یکی از طرفداران کریستال پالاس در سال 1995 لگد زد!

اما اولین نقش اصلی او در سال 1998 در درام _ بیوگرافی الیزابت با بازی در نقش یک سفیر فرانسه بود. این کار در باکس آفیس 82 میلیون دلار فروخت که بسیار بیشتر از آن چیزی است که برای بسیاری از فیلمهای این لیست می توان گفت.

کانتونا نقش‌های دیگری نیز داشته است، از جمله در نقش‌ خودش در سال 2009 در جستجوی اریک که  درباره یکی از طرفداران شیاطین سرخ است که دیدگاه‌هایی در مورد بازیکن مورد علاقه‌اش دارد.

 

زین الدین زیدان؛ چه کسی این کار را با تو کرد؟

چه راهی بهتر از بازی در سریال‌های آستریکس و اوبلیکس برای خلاصی  از پایان بدنام در جام جهانی ۲۰۰۶ و آن ضربه با سر در حرفه افسانه‌ای‌تان؟ 

بله، درست است، زیدان مدت ها قبل از ابراهیموویچ در مجموعه فیلم های فرانسوی بر اساس مجموعه کتاب های مصور به همین نام حضور داشت.

او در سال 2008 در آستریکس  ظاهر شد و در واقع جایگزین بکهام هم تیمی سابق خود در رئال مادرید شد، یعنی زمانی که دیوید مجبور شد از نقش نومرودیس مصر باستان کناره گیری کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!