news-details

کره‌جنوبی یا اصفهان؟ شاید هم سیرجان!/ مقصد ستاره ملی‌پوش پرسپولیس کجاست؟

باشگاه گل گهر، پیشنهاد خوب و وسوسه‌انگیزی به ستاره تاجیکستانی تیم پرسپولیس ارائه داده است.

قرارداد وحدت هنانوف در پایان فصل جاری با پرسپولیس به اتمام می‌رسد و او می‌تواند آزادانه به هر تیمی دلش خواست کوچ کند.

جالب آن که مدافع ملی‌پوش تاجیک یکی از بازیکنان مورد علاقه ژوزه مورایس سرمربی سپاهان است که دو فصل پیش در مصاحبه‌ای به تعریف و تمجید از او پرداخت. مورایس دوست داشت وحدت هنانوف را در اختیار بگیرد اما خوب می‌دانست با توجه به رقابت شدید سپاهان و پرسپولیس، بعید است تیم تهرانی این مدافع را به اصفهانی‌ها واگذار کند و همین اتفاق هم افتاد. این بازیکن بالاجبار و با نظر یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس ماند و فرصت بازی در ترکیب اصلی سپاهان و عقد قرارداد سنگین‌تر با این تیم صنعتی را از دست داد.

زمستان گذشته و به لطف درخشش در جام ملت‌های آسیا،  پیشنهادی از کره‌جنوبی برای وحدت هنانوف رسید و با توجه به قانون جدید نقل و انتقالات فوتبال ایران، کورسوی امیدی برای مدافع تاجیک برای جدایی زده شد. این فصل اگرچه تعداد سهمیه بازیکن خارجی به ۶ نفر افزایش یافته، اما با گنجاندن بازیکنان در این لیست، عملا محدودیتی دیگر برای باشگاه‌ها ایجاد شد.

به این ترتیب تیم فوتبال پرسپولیس با جذب حسین کنعانی و شهاب زاهدی دو سهمیه خود را به این شکل استفاده کرده و چهار سهمیه دیگر در اختیار وحدت حنانوف، نبیل باهویی، گیورگی گولسیانی، اوستون اورونوف و عبدالکریم حسن قرار گرفت. بنابراین پرسپولیس باید یک اسم را از لیست کنار می‌گذاشت و باز وحدت هنانوف امیدوار شد این فرد خودش باشد اما باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت نبیل باهویی مهاجم سوئدی را از لیست تیم خارج کند و باز اجازه جدایی به مدافع ملی‌پوش تاجیک نداد.

با جدایی یحیی گل‌محمدی و روی کار آمدن اوسمار ویرا تصور می‌شد شرایط برای وحدت هنانوف بهتر شده و او بتواند در ترکیب اصلی قرار گرفته یا اینکه دقایق بیشتری بازی کند ولی شرایط بدتر هم شد! اوسمار ویرا فقط زمانی که دانیال اسماعیلی‌فر محروم شد، مجبور شد از وحدت هنانوف در سمت راست خط دفاعی تیمش برابر سپاهان استفاده کند که با توجه دوری نسبتا طولانی این بازیکن از مسابقات رسمی، نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

حالا گفته می شود مسئولان باشگاه گل گهر باب مذاکره با مدافع تاجیک پرسپولیس را آغاز کرده اند تا در پایان فصل جاری به عنوان بازیکن آزاد با او قرارداد ببندند.

اینکه ژوزه مورایس در سپاهان بماند یا نه؟ اینکه سپاهانی‌ها برای فصل بعد وحدت هنانوف را بخواهند یا نه؟ اینکه چه بلایی بر سر پیشنهاد باشگاه کره‌ای آمد؟ جواب سئوالاتی از این دست را نمی‌دانیم اما آنچه مشخص است اینکه پیشنهاد نقد گل گهر سیرجان از راه رسیده است. همچنین بسیار بعید به نظر می‌رسد وحدت هنانوف با این وضعیت باز هم قراردادش با تیم پرسپولیس را تمدید کند!

به اشتراک گذاری این مطلب!