news-details

لیورپول - تاتنهام؛ نگون‌بخت‌ها!/ یورگن و آنگه در پی جبران

لیورپول و تاتنهام که این هفته‌ها نتایج خوبی کسب نکرده‌اند در نبرد آنفیلد به دنبال پیروزی هستند.

از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آنفیلد، لیورپول در دیداری از هفته سی‌وششم لیگ برتر انگلیس میزبان تاتنهام خواهد بود.

لیورپول؛ یک برد بزرگ قبل از خداحافظی

تیمی که مدعی قهرمانی‌ست وقتی در ۵ بازی حساس هفته‌های انتهایی فصل فقط یک پیروزی کسب می‌کند، مشخصاً شایسته کسب جام نیست. یورگن کلوپ هم متوجه شد که قرار نیست فصل آخر جام دیگری کسب کند و حالا به فکر پایانی آبرومندانه است. شاید ۲ برد در بازی‌های آخر خانگی در آنفیلد بتواند خداحافظی قشنگی برای یکی از محبوب‌ترین سرمربیان تاریخ لیورپول باشد. بازی رفت را به تاتنهام باختند و همان باخت یکی از دلایل عقب ماندن از کورس قهرمانی‌ست. حالا حریف زخم خورده و لیورپول شاید به فکر معجزه باشد. در هر صورت قرمزهای مرسی‌ساید نمی‌خواهند این بازی حتی با تساوی هم پایان برسد.

تاتنهام؛ جبران باخت‌های مهم

عجیب‌ترین اتفاق برای تاتنهام رخ داد و با شکست مقابل آرسنال و چلسی دو دو دشمن دیرینه را خوشحال کردند. چلسی کمی از بحران فاصله گرفت و آرسنال هم شانس خوبی برای کسب جام دارد. با این حال فرصت جبران در ۲ دیدار مقابل لیورپول و منچستریونایتد وجود دارد. لیورپول را در بازی رفت غافلگیر کردند و بعد از ۱۱ بازی شکست دادند. تاتنهام به احتمال زیاد فصل بعد در لیگ اروپا بازی خواهد کرد ولی با توجه به یک بازی کمتری که انجام داده‌اند و فاصله ۷ امتیازی با استون‌ویلا، هنوز هم از چهارم شدن ناامید نشده‌اند.

آخرین بازی
۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس،‌ تاتنهام در خانه‌اش با نتیجه ۲-۱ از سد لیورپول گذشت. سون و ماتیپ (گل‌به‌خودی)‌ برای اسپرز و خاکپو برای لیورپول در آن دیدار گلزنی کردندو ضمن این که جونز و ژوتا از لیورپول در آن دیدار اخراج شدند.

آمار بازی
۶۳) در ۶۳ جدال بین لیورپول و تاتنهام، قرمزها ۳۱ برد کسب کرده‌اند و سفیدها ۱۵ بازی را برده‌اند. ۱۷ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۱۱) در بازی رفت بین این دو تیم،‌ پس از ۱۱ دیدار متوالی شکست‌ناپذیری سرانجام لیورپول به تاتنهام باخت.
۸) در ۱۲ بازی آخر لیورپول و تاتنهام، ۸ بازی یعنی دو سوم دیدارها را قرمزهای مرسی‌ساید برده‌اند. فقط یک برد نصیب تاتنهام شده است.
۱) لیورپول این فصل ففط یک باخت در آنفیلد داشته و آن‌هم مقابل کریستال‌پالاس دیگر تیم لندنی بوده است. همان یک باخت هم قرمزها را از کورس قهرمانی خارج کرد.
۵) تاتنهام ۵ مرتبه خارج‌ازخانه شکست خورده است. تیم تحت هدایت آنگه پوستکوگلو در ۴ بازی آخر بیرون از خانه پیروز نشده و از این ۴ بازی ۳ مرتبه شکست خورده است.
۱۷) محمد صلاح با ۱۷ گل هنوز شانس آقای‌گلی دارد،‌ اما با توجه به فاصله ۴ گله با ارلینگ هالند رسیدن او به این عنوان سخت به نظر می‌رسد. همین شرایط برای هئونگ مین سون ۱۶ گله هم وجود دارد.

مصدومان و محرومان
تیاگو آلکانتارا،‌ جوئل ماتیپ،‌ دیوگو ژوتا،‌ ویرجل فان‌دایک و کانر بردلی مصدومان لیورپول هستند که البته دو بازیکن آخر احتمالاً به این دیدار برسند. رایان سسنیون، مانور سولومون، فریزر فورستر،‌ دستینی اودوگی، تیمو ورنر و بن دیویس هم مصدومان تاتنهام هستند که همگی در این دیدار غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
 آلیسون، آرنولد، کوناته،‌ فان‌دایک،‌ رابرتسون،‌ سوبوسلای، اندو، مک‌آلیستر، صلاح، دیاس و نونیس
تاتنهام: ویکاریو، پورو، رومرو، دراگوشین، فان‌دی‌فن، بنتانکور،‌ لوسلسو، جانسون، مدیسون، سون و ریچارلیسون

به اشتراک گذاری این مطلب!