news-details

خداحافظ هواپیما؛ قطارهایی که جایگزین هواپیما می شوند!

اختصاصی "نود پرس"

قطار «هایپرلوپ» «سریع‌تر از هواپیما» می‌تواند مسافران را در عرض چند دقیقه بین شهرها منتقل کند! با حداکثر سرعت پیش‌بینی شده تا 745 مایل در ساعت، قطارهای هایپرلوپ می‌توانند زمان سفر بین شهرها را بسیار کمتر از آنچه اکنون هستند کاهش دهند. گفته می شود ممکن است تا سال 2030  این قطارهای شگفت آور حرکت خود را آعاز کنند.


به گزارش نود پرس یک قطار «هایپرلوپ»  می‌تواند «سریع‌تر از هواپیما» حرکت کند و مسافران را در چند دقیقه بین شهرها جابجا کند.
علاوه بر این، سازندگان بر این باورند که این اتفاق می تواند اولین بار در تابستان امسال با سرعت بالا انجام شود. اگر آزمایش موفقیت آمیز باشد، مسافران می توانند منتظر روزی باشند که زمان سفر آنها کاهش یابد.


 با حداکثر سرعت پیش بینی شده تا 745 مایل در ساعت، این زمان سفر بین شهرهای بزرگ اروپایی بسیار کمتر از آنچه اکنون است خواهد بود. پروژه یک زیرساخت تست هایپرلوپ به طول 1377 فوت توسط مرکز اروپایی هایپرلوپ (EHC)، مستقر در گرونینگن، هلند، در اوایل سال جاری آعاز  شد.

با توجه به مسیر آزمایشی، و مسائل فنی بسیار پیچیده آن که تقریباً آماده است، کارشناسان می‌گویند  هایپرلوپ می‌تواند تا سال 2030 به واقعیت تبدیل شود.


گفته می‌شود که سفر در هایپرلوپ ترکیبی منحصر به‌ فرد از سفر با قطار و هواپیما را ارائه می‌دهد که امکان جابه‌جایی قابل توجه مسافر را بدون احساس حرکت سریع فراهم می‌کند.

ساشا لامه مدیر این پروژه به روزنامه سان انگلیس گفت که این پروژه و دستاورد فنی جدید آنها امکان می دهد تمام فناوری های اساسی هایپرلوپ را به نمایش بگذارند.

وی افزود: این پروژه جدید ظرفیتی است که به دانشمندان اجازه می دهد آزمایش کنند که وقتی یک وسیله نقلیه با سرعت بالا مسیر خود را تغییر می دهد، چه اتفاقی می افتد.


در این پروژه غلاف های مسافرتی از فشار هوایی که در داخل لوله باقی می ماند برای ایجاد نیروی بالابر و نیروی محرکه استفاده می کنند و به آنها امکان می دهد با سرعت های سریع حرکت کنند.

هدف نهایی این است که این فناوری به سرعت بالقوه تا 1200 کیلومتر در ساعت (745 مایل در ساعت) دست یابد. به گفته لامه غلاف ها ظرفیت مسافر بالایی خواهند داشت که به راحتی می توانند با سیستم های ریلی رقابت کنند.


او گفت: «این روش مردم را با نحوه زندگی ما در یک قاره تغییر خواهد داد. می‌توانید به ایستگاه بروید، روی یک هایپرلوپ بپرید و ظرف 40 دقیقه در کشور دیگری باشید.»

فناوری Hyperloop کاملاً با برق کار می کند و یک راه حل حمل و نقل پایدار و سازگار با محیط زیست با انرژی مصرف شده در مقایسه با سفر با ماشین یا هواپیما 10 برابر کمتر است.

لامه می‌گوید هزینه‌های کم انرژی و نگهداری، هایپرلوپ را تبدیل به یک «تغییرگر بازی» می‌کند. علاوه بر این، گفته می شود که این قطارها به سختی صدایی تولید می کنند، حتی زمانی که ظاهراً با سرعت 700 کیلومتر در ساعت حرکت می کند. به علاوه طراحی فشرده آن برای مناطق پرجمعیت نیز مفید است.

با این حال، به گفته لامه برای تحقق بخشیدن به هدف بلندپروازانه تحقق هایپرلوپ تا سال 2030، EHC به یک مرکز صدور گواهینامه 10-20 کیلومتری (6-12 مایلی) نیاز دارد.

او می‌گوید در حالی که این برنامه‌ریزی انجام می‌شود، می‌توان آزمایش‌های زیادی را در سایت فعلی آنها انجام داد.

 در حالی که هزینه های توسعه پیست 22 تا 23 میلیون پوند در هر کیلومتر هزینه خواهد داشت، لامه می گوید هزینه های کم انرژی و عملیاتی وسیله نقلیه و تعمیر و نگهداری مسیرها، چیزی است که آن را به یک "تغییرگر بازی" تبدیل می کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!