news-details

اقدام باورنکردنی رئیس لالیگا در واکنش به فاجعه ال‌کلاسیکو/ تکنولوژی خط دروازه آنقدرها هم خوب نیست!

بازی رئال‌مادرید و بارسلونا با حواشی زیادی به پایان رسید و لالیگا به دلیل نداشتن تکنولوژی خط دروازه مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

لالیگا در جریان بازی یکشنبه شب رئال‌مادرید و بارسلونا به دلیل نداشتن تکنولوژی خط دروازه به شدت مورد انتقاد گرفت و خاویر تباس رئیس لالیگا به این موضوع واکنش نشان داد.

ال‌کلاسیکو در برنابئو ۱-۱ بود که لامین یامال گل زد اما آندری لونین توپ را جمع کرد و VAR نیز نتوانست تشخیص بدهد که آیا توپ از خط عبور کرده بود یا خیر، و بنابراین داور گل را مردود اعلام کرد. لیگ‌هایی مانند لیگ برتر انگلیس مجهز به تکنولوژی تشخیص گل هستند و می‌توانند چنین حوادثی را در عرض چند ثانیه بررسی کنند و داوران با دریافت سیگنال روی ساعت خود متوجه می‌شوند که گل باید مردود شود یا مورد قبول قرار بگیرد.

چنین فناوری‌ای در لیگ برتر اسپانیا وجود ندارد و ال‌لارگوئرو گزارش می‌دهد که خاویر تباس نمی‌خواهد برای این فناوری ۲.۶ میلیون یورو هزینه کند. هواداران نمی‌توانستند باور کنند که گل یامال مردود شده اما تباس به سرعت از کمبود تکنولوژی لیگ خود دفاع کرد. رئیس لالیگا در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) چند مقاله درباره لحظاتی که تکنولوژی خط دروازه مرتکب اشتباه شده را منتشر کرد و نوشت: «بدون شرح». هواداران بارسلونا هم به انتقاد از او پرداختند و گفتند اولین بار است که رئیس لیگ علنا به حمایت از یک تیم برمی‌خیزد.

این لحظه برای بارسلونا بسیار پرهزینه بود و این تیم با گل دیرهنگام جود بلینگام تن به شکست داد و امیدهایش برای قهرمانی لالیگا بر باد رفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!