news-details

منچسترسیتی - رئال‌مادرید؛ جنگ ستارگان (۲)/ خلق یک شاهکار دیگر در اتحاد

دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

منچسترسیتی و رئال‌مادرید در نبردی جذاب و هیجان‌انگیز در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب به مصاف هم خواهند رفت.

ورزشگاه اتحاد میزبان دیدار جذاب منچسترسیتی و رئال‌مادرید در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. این بازی بزرگ امشب از ساعت ۲۲:۳۰ شروع می‌شود.

منچسترسیتی؛ ورق برای سیتی برگشت

خوشحال‌ترین مرد دنیای فوتبال در هفته‌ای که گذشت پپ گواردیولا بود. آرسنال و لیورپول در لیگ برتر انگلیس شکست خوردند تا به یک‌باره سیتی صدرنشین شود. حالا در لیگ برتر شانس اول قهرمانی هستند و در لیگ قهرمانان اروپا هم با تساوی‌ای که در زمین مادریدی‌ها گرفته‌اند، امیدوارند بتوانند باز هم فینالیست شوند و برای دومین فصل متوالی قهرمانی را در این تورنمنت هم جشن بگیرند. در واقع تا ۲ هفته قبل خیلی‌ها در موفقیت این فصل برای منچسترسیتی تردید داشتند و تصور می‌کردند این تیم شاید بعد از سوپرجام اروپا و جام‌جهانی باشگاه‌ها، دیگر هیچ جامی نگیرد. اما حالا در لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام‌حذفی شانس کسب ۳ جام دیگر را هم دارند.

رئال‌مادرید؛ قهرمان همیشگی

رئال‌مادریدِ این فصل با زرنگی و بدون هیاهو پیش رفته است. تیم کارلو آنچلوتی که حتی قبل از نیم‌فصل شایعه جدایی‌اش و پیوستنش به تیم ملی برزیل به گوش می‌رسید، به احتمال فراوان قهرمان لالیگای این فصل خواهد بود. پرافتخارترین سرمربی لیگ قهرمانان شانس دارد تا یک جام دیگر هم در این تورنمنت به افتخارات خودش و پرافتخارترین تیم تورنمنت بزرگ قاره اضافه کند. رئالی‌ها در بازی برگشت نشان دادند که در بدترین شرایط هم کم نمی‌آورند و احتمال بازگشت برای‌شان در هر حالتی وجود دارد. اگر این بازی فینال‌گونه را ببرند، می‌توانند یک مرتبه دیگر خودشان را بر بام اروپا تصور کنند.

آخرین جدال هفته پیش در بازی برگشت این دو تیم به تساوی ۳-۳ رسیدند. در نبرد سانتیاگو برنابئو، برای رئال دیاس (گل‌به‌خودی)، رودریگو و والورده گل زدند و برای سیتی هم سیلوا، فودن و گواردیول گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۱) در ۱۱ نبرد قبلی بین منچسترسیتی و رئال‌مادرید، انگلیسی‌ها ۴ برد کسب کرده‌اند و اسپانیایی‌ها ۳ بازی را برده‌اند. ۴ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است. ۲۰ گل زده سهم سیتی بوده و ۱۷ گل برای رئال ثبت شده است.
۳۱) در ۳۱ مصاف بین منچسترسیتی و تیم‌های اسپانیایی، ۱۳ برد، ۸ تساوی و ۱۰ شکست حاصل کار این تیم انگلیسی بوده است.
۵۵) رئال‌مادرید ۵۵ مرتبه با تیم‌های انگلیسی بازی کرده که حاصل کارش ۲۳ برد، ۱۵ تساوی و ۱۷ شکست بوده است.
۴) قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان در فصل جاری هر ۴ بازی خانگی‌اش را با برد پشت سر گذاشته. سیتی قبل از دیدار رفت با رئال در ۸ بازی متوالی پیروز شده بود.
۴) رئال‌مادرید در ۴ بازی خارج‌ازخانه‌اش در فصل جاری لیگ قهرمانان پیروز شده است. رئالی‌ها ۲ تساوی داشته‌اند که خانگی بوده.
۱۱) در ۱۱ بازی قبلی بین پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی، سرمربی اسپانیایی ۶ برد داشته و سرمربی ایتالیایی ۳ بازی را برده. ۲ بازی هم بین این دو مربی صاحب‌سبک با تساوی خاتمه یافته است.
۶) ارلینگ هالند ۶ گله شانس آقای‌گلی در لیگ قهرمانان را دارد. فقط هری کین ۷ گله بالاتر از او قرار دارد. هالند فصل پیش با ۱۲ گل آقای‌گل شد.

مصدومان و محرومان
از بین مصدومان منچسترسیتی فقط جان استونز مانده که به طور کامل بهبود نیافته و شاید به این بازی نرسد. اورلین شوامنی با دریافت کارت زرد در بازی رفت، از بازی برگشت محروم شد. رئال‌مادرید از تیبو کورتوا و داوید آلابا هم به دلیل مصدومیت نمی‌تواند استفاده کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، واکر، آکانجی، دیاس، گواردیول، رودری، سیلوا، دی‌بروینه، فودن، گریلیش و هالند
رئال‌مادرید: لونین، کارواخال، رودیگر، ناچو، مندی، والورده، کاماوینگا، کروس، بلینگام، رودریگو و وینیسیوس

به اشتراک گذاری این مطلب!