news-details

رسوایی در کشتی جهان/ چامیزو: آذربایجان رشوه داد نگرفتم

فرانک چامیزو اتهام جدی علیه آذربایجانی‌ها مطرح کرد و اعلام کرد به او برای شکست مقابل بایراموف پیشنهاد رشوه داده شده بود.

به گزارش نود پرس، رقابت‌های کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا با معرفی ۱۲ چهره راه‌یافته به المپیک به پایان رسید. 

در مهم‌ترین دیدار برگزارشده مرحله نیمه‌نهایی در وزن ۷۴ کیلوگرم فرانک چامیزو، دارنده مدال‌های برنز المپیک و دو طلا و یک نقره جهان از ایتالیا مقابل بایراموف از آذربایجان تن به شکست داد و از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

سایت wrestdag، نوشت: چامیزو بعد از این مبارزه در شرایطی که نتوانست شکست را بپذیرد، یک اتهام جدی مطرح و ادعا کرد که فدراسیون کشتی آذربایجان به او پیشنهاد رشوه ۳۰۰ هزار دلاری برای شکست در این دیدار داده است.

نکته حائز اهمیت این است که اتحادیه جهانی کشتی پیش از این تحقیقات خود را در خصوص داوری این مسابقه آغاز کرده و انتظار می‌رود در روزهای آینده تصمیم گیری شود. چامیزو یا باید ادعای خود را ثابت کند یا آن را بی اساس اعلام کند. این اتحادیه اعلام کرد تحقیقات کامل و مستقلی انجام خواهد شد و موضوع این مبارزه کشتی توسط دو کمیسیون ویژه مورد بررسی خواهد گرفت.

فدراسیون کشتی آذربایجان نیز با رد این اتهامات در بیانیه ای اعلام کرد علیه این اظهار نظر اقدام قانونی خواهد کرد و به طور رسمی با اتحادیه جهانی کشتی برای حل این موضوع همکاری خواهد کرد.

دیدار سرنوشت ساز  وزن ۷۴ کیلوگرم بین فرانک چامیزو و توران بایراموف آذربایجانی با نتیجه ۸ بر ۸ به پایان رسید. در ابتدای مبارزه، بایراموف  فن چهار امتیازی زد و این چهار امتیاز به او داده شد و به خاطر همین نیز زمانی که کشتی با نتیجه ۸ بر ۸ به پایان رسید (به دلیل امتیاز درشت) برنده اعلام شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!