news-details

آمادگی جهان برای بمب‌های اتمی روسیه؛ این شهر زودتر از همه نابود می‌شود!

" اختصاصی نود پرس "

شاید تراژدی انفجار بمپ اتم در هیروشیما و ناکازاکی فقط در حد خاطره و افسانه ها باقی نماند و جهان به ظاهر متمدن قرن بیست و یکم به زودی زود شاهد انفجار این بمب های وحشت آور باشد! اما چنانچه این اتفاق هولناک رخ بدهد، کدام شهر قبل از همه از روی زمین محو می شود؟


به گزارش نود پرس اسناد تکان دهنده ای که به تازگی از طبقه بندی خارج شده اند، مکانی را نشان داده اند که در صورت شروع جنگ هسته ای ابتدا از بین می رود.

پرونده هایی با عنوان "جنگ هسته ای عمومی" توسط دولت ایالات متحده مخفی نگه داشته شده بودند، احتمالاً به این دلیل که جزئیات چگونگی نابودی پایتخت ایالات متحده یعنی واشنگتن دی سی را نشان می دهد.

این افشای ترسناک - که اولین بار در روزنامه The Mail در روز یکشنبه فاش شد - فاش می کند که این شهر در یک "حمله غافلگیرانه ویرانگر" با یک بمب گرما هسته ای یک مگاتنی مورد اصابت قرار خواهد گرفت.

در همین ارتباط اندرو وبر، دستیار سابق وزیر دفاع آمریکا در برنامه‌های دفاع هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی، گفت: "آدرخشی در آسمان، این همان چیزی است که همه در واشنگتن بیشتر از آن می ترسند.


 این حمله قابل انتظار، یک حمله بدون هشدار قبلی است و  با خود انفجاری متشکل از دمای میلیون ها درجه را به همراه خواهد داشت. این گرما، بخشی از یک گلوله آتش بزرگ را تشکیل می دهد که با سرعت میلیون ها مایل در ساعت منبسط می شود.

سان گزارش می‌دهد که این امر باعث می شود "بتن پاره شود، فلز تبدیل به مایع یا تبخیر شود، سنگ ها می شکنند و سوختن و تبدیل آنی انسانها به کربن سریع رخ می دهد.

کریگ فوگیت، مدیر سابق آژانس مدیریت اضطراری فدرال، به روزنامه  ساندی میل گفت که تنها امید بازماندگان این است که "خود زنده" باشد!

او در مصاحبه‌ای قدیمی‌تر گفته بود: «ما باید از این بلوکه ذهنی عبور کنیم که می‌گوید فکر کردن به آن خیلی وحشتناک است. ما باید برای مقابله با آن آماده باشیم و به مردم کمک کنیم یاد بگیرند که چگونه از خود محافظت کنند."

 
در مصاحبه ای با ABC در سال 2010، یکی از مقامات درگیر در "برنامه ریزی برای یک حمله احتمالی اتمی"  خیلی صریح و بدون پرده صحبت کرد. این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت: «قابلیت زنده ماندن بیشتر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر می کنند. نکته خیلی کلیدی این است که از پیامدهای هسته ای جلوگیری شود."

امادگی جهان برای پذیزش بمباران هسته ای، پس از آن صورت می گیرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هشدار داد که سلاح های هسته ای وی "به منظور استفاده از آنها" وجود دارد. او در صحبت با رسانه دولتی روسیه در ماه مارس، هشدار داد که آماده استفاده از سلاح های کشتار جمعی است، اما هنوز نیازی به آنها پیدا نکرده است.

پوتین گفت کشورش برای جنگ هسته‌ای هم در جبهه نظامی و هم از نظر فنی آماده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!