news-details

قهرمانی بیلبائو در جام حذفی به سود ۶ تیم لالیگا

موفقیت شاگردان ارنستو والورده برای کسب بیست‌و‌چهارمین قهرمانی اتلتیک بیلبائو در کوپا دل ری فقط به سود آنها نبود.

به گزارش نود پرس، شب گذشته (شنبه) به جز هواداران اتلتیک بیلبائو، خیلی‌های دیگر هم امیدوار بودند که این تیم در نبرد با مایورکا در فینال جام حذفی اسپانیا پیروز شود و از قضا همین اتفاق هم رخ داد و تیم باسکی با پیروزی در ضربات پنالتی برای بیست‌و‌چهارمین بار قهرمان شد.

این اتفاق، حداقل یک سهمیه اروپایی را برای بیلبائو در فصل آینده قطعی کرد که در شرایط عادی این سهمیه در لیگ اروپا است. با این حال با توجه به تغییر شیوه برگزاری لیگ قهرمانان اروپا از فصل آینده و امکان اضافه شدن یک سهمیه به 4 سهمیه فعلی لالیگا، قرمزوسفیدپوشان سن‌مامس که اکنون در رده پنجم قرار دارند، حتی می‌‌توانند به حضور در لیگ قهرمانان فکر کنند؛ اما حتی اگر این سهمیه به لالیگا تعلق نگیرد، ماندن بیلبائو در رده پنجم با 12 امتیاز اختلافی که با تیم هفتم جدول دارد، حضور تیم ششم جدول در فصل آینده لیگ اروپا را هم تضمین می‌کند و به این ترتیب تیم هفتم به لیگ کنفرانس اروپا خواهد رفت.

این بدان معناست که والنسیا، تیم هفتم جدول هم شانس رفتن به رقابت‌های اروپایی فصل بعد را در فاصله 8 هفته به پایان لالیگا دارد. علاوه بر والنسیا اما پنج تیم دیگر هم شانسی واقع‌بینانه برای کسب آخرین سهمیه اروپایی لالیگا دارند که آنها به ترتیب رئال بتیس رده هشتمی، اوساسونای رده نهمی، ویارئال رده دهمی، ختافه رده یازدهمی و لاس‌پالماس رده دوازدهمی هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!