news-details

هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ نبرد لالیگایی استقلال؛ پرسپولیس مقابل پیکان عنایتی

دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال باشگاهی کشور 72 ساعت بعد از هفته بیستم و روز یکشنبه برگزار می شود.

به گزارش نود پرس، آخرین مسابقات باشگاهی فوتبال کشورمان دو روز قبل از پایان سال برگزار می شود و بعد از آن حدود دو هفته لیگ برتر تعطیل خواهد شد.نگاهی به بازی های روز یکشنبه می اندازیم؛
 
جدول لیگ برتر

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران؛ نبرد تکراری و انتقامی

آلومینیوم اراک بعد از شکست دادن پرسپولیس با سه باخت متوالی و 25 امتیاز در رده نهم جدول ایستاده و هفته قبل هم مقابل مس رفسنجان شکست سنگینی را متحمل شد اما مجتبی حسینی سرمربی آرام این تیم وعده داد که آلومینیوم دوباره به لیگ برمی گردد و شرایط خوبش را تکرار خواهد کرد.نساجی مازندران هم بعد از مدت ها توانست یک برصفر در خانه به پیروزی برسد و ساکت الهامی سرمربی این تیم اشک شوق ریخت. با این حال نساجی هنوز در منطقه خطر است و با 15 امتیاز تیم پانزدهم جدول لیگ است.
الهامی خیلی دوست دارد سال را با برد تمام کند تا به هواداران نساجی عیدی بدهد اما عبور از آلومینیوم در اراک خیلی سخت است.
این مسابقه یادآور فینال جام حذفی دو فصل پیش هم هست! البته در جام حذفی این فصل هم دو تیم باهم مسابقه دادند که آلومینیوم یک بر صفر نساجی را برد و از گردونه رقابت ها حذفش کرد. بازی رفت دو تیم را هم آلومینیوم یک بر صفر برد.

پرسپولیس- پیکان تهران؛دربی کوچک آخر سال

پرسپولیس بعد از سه برد متوالی مقابل استقلال متوقف شد تا فاصله 3 امتیازی اش با استقلال باقی بماند و همچنان در رده دوم، حالا یک دربی کوچک دیگر مقابل سرخپوشان پایتخت است. پیکان تیم تازه اوج گرفته رضا عنایتی قطعا انگیزه های زیادی در این مسابقه دارد بخصوص اینکه دو تیم سپاهان و ملوان را در دو هفته اخیر شکست داده و حالا می خواهد رتبه یازدهمی اش را در جدول لیگ تثبیت کند. ضمن اینکه عنایتی می خواهد اول به تیم پیکان کمک کند با توجه به سابقه استقلالی که دارد تمایل زیادی داردکه از پرسپولیس امتیاز بگیرد و بتواند فاصله این تیم با استقلال صدرنشین را بیشتر کند. بازی رفت دو تیم را پرسپولیس 3 بر یک برد.
سروش رفیعی به دلیل محرومیت و گولیسانی مدافع گرجستانی دو غایب پرسپولیس خواهند بود. کنعانی زادگان مدافع ملی پوش پرسپولیس دوباره به ترکیب تیم برمی گردد. سرخپوشان می خواهند این دربی کوچک تهران در آخرسال را با برد تمام کنند. پیکان در دو سه فصل اخیر نتوانسته پرسپولیس را شکست بدهد و یک مساوی بهترین نتیجه سال های اخیرش مقابل سرخپوشان بوده است.
پرسپولیس با برانکو سال ۹۶ یکبار به پیکان باخت.

سپاهان اصفهان – گل گهرسیرجان؛ حمله به رده سوم

سپاهان اصفهان بعد از 5 باخت متوالی توانست فولاد خوزستان را شکست بدهد و با 34 امتیاز خود را به رده چهارم جدول لیگ برساند البته با دو مسابقه کمتر . گل گهر سیرجان هم با 33 امتیاز در رده پنجم ایستاده و جدال دو تیم برای رسیدن به رتبه سوم تراکتور تبریز است. سپاهان در بازی رفت هم مقابل گل گهرسیرجان شکست خورد ولی حالا می خواهد دوباره به روزهای خوبش و جمع مدعیان برگردد.
مورایس سرمربی پرتغالی تیم این هفته مقابل اوزنیدس سرمربی یونانی قرار می گیرد که گفته هدف تیمش رسیدن به رتبه های بالای جدول است نه حضور در میانه جدول لیگ.
شاید این مسابقه یکی از زیبا ترین بازی های هفته شود زیرا سپاهان با 38 گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارد و گل گهر سیرجان هم 24 گل زده است.

مس رفسنجان – ذوب آهن اصفهان؛ ربیعی مقابل تیم سابق و محرم

محمد ربیعی سرمربی ذوب آهن قصد داشت در نیم فصل راهی تیم فولاد خوزستان شود اما مدیران ارشد باشگاه و کارخانه ذوب آهن به او اجازه جدایی ندادند و اکنون این تیم روند نزولی گرفته است! البته ربیعی از مردم اصفهان به دلیل باخت مقابل استقلال خوزستان عذرخواهی کرد و هواداران ذوب آهن امیدوارند که سال را با یک برد تمام کنند اما حریف آنها تیم مس رفسنجانی است که با محرم نویدکیا اوج گرفته و هفته گذشته نیز آلومینیوم اراک را شکست داده است. تیم مس با محرم یک تیم شکست ناپذیر نشان داده و اگر برنده این مسابقه شود ممکن است به رده هفتم صعود کند و ذوب آهن هم می داند در صورت باخت ممکن است یکی دو پله در جدول لیگ سقوط کند. ذوبی ها در 5 بازی آخرشان در لیگ برتر فقط دو مساوی توانستند از حریفان بگیرند و سه باخت را متحمل شدند.
بازی رفت دو تیم را هم مس 2 بر یک برده است.مس رفسنجان برای محمد ربیعی کاملا آشناست و سه سال در این باشگاه حضور داشته و حالا مقابل تیم سابقش صف آرایی می کند.

ملوان انزلی-صنعت نفت آبادان؛ آخرین برد سال!؟

دو تیم شرایط کاملا متفاوتی دارند ملوان بعد از شکست مقابل پیکان دنبال جبران و رسیدن به رتبه چهارمی قبل از پایان سال است و نفت آبادان هم می خواهد با یک برد در آخر سال از قعر جدول جدا شود. نفت با سهراب بختیاری زاده هنوز بردی به دست نیاورده ولی اگر در انزلی پیروز شود شاید به رتبه چهاردهم برسد. بازی رفت یک بر یک مساوی شد و در ۵ رویاروی آخر دو تیم ۴ مسابقه مساوی شده و یک بار هم ملوان برده است. تارتار بعد از باخت مقابل پیکان گفت روز سیاه فوتبال رقم خورده اما انگار اکنون با عنایتی سرمربی پیکان آشتی کرده است!

استقلال خوزستان -فولاد؛ دربی ۶ امتیازی

۹دربی ۶ امتیازی قعرنشین ها بهترین عنوان برای دربی خوزستان است. فولاد و استقلال خوزستان هر دو سابقه قهرمانی در لیگ برتر و همچنین سقوط به لیگ یک را دارند و این فصل هم دوباره در بدترین وضعیت خود هستند‌فولاد سه سرمربی عوض کرده اما اکنون با ۱۹ امتیاز در رده سیزدهم است و در منطقه خطر است اما استقلال خوزستان بعد از هفته ها توانست به یک برد خوب در اصفهان دست پیدا کند و با روحیه خوبی به مصاف فولادی می رود که هفته پیش سپاهان اصفهان را از بحران خارج کرد و ۳ بر یک بازنده شد. ساسان انصاری کاپیتان تیم هم در واکنش به اعتراض هواداران با انتشار متنی در اینستاگرام گفت در آخر فصل از فولاد جدا می شود.بازی رفت را فولاد یک‌بر صفر برد و اکنون استقلال خوزستان از فدراسیون خواسته نظارت ویژه ای روی این مسابقه حساس شود.

شمس آذر قزوین-تراکتور تبریز؛ قرمز پوشان در کورس مدعیان مقابل غول کش

شمس اذر در اولین فصل حضور در لیگ برتر درخشید و توانست خودش را به فوتبال ایران ثابت کند ور در آخرین بازی سال هم میزبان تراکتور مدعی است. تراکتور اگر بازی معوقه با سپاهان را بتواند ببرد و فردا هم پیروز شود یک رده بالاتر از پرسپولیس در جدول قرار می گیرد.
شمس آذر اما در قزوین تیم خطرناک تری است حتی بدون دو گلزن اصلی خود که انها را به سپاهان فروخته است.
شمس آذر در صورت شکست ممکن است با دو پله سقوط روه دهم برسد و اگر پیروز شود یک پله شانس صعود خواهد داشت. بازی رفت را شمس آذر ۳ بر ۲ برو.

هوادار -استقلال؛ دربی لالیگایی جواد و مسعود!

دربی لالیگا یی بدون تماشاگر اخرین بازی سال فوتبال کشورمان است جایی که جواد نکونام سرمربی استقلال مقابل همبازی سابقش مسعود شجاعی سرمربی هوادار قرار می گیرد. شجاعی هم در اوساسونا اسپانیا در کنار جواد نکونام حضور داشته اما به اندازه او تجربه مربیگری در فوتبال ایران ندارد.شجاعی اولین فصل مربیگری اش را تجربه می کند و تیمش همواره به استقلال باخته و هوادار هیچوقت موفق به امتیاز گرفتن از استقلال نبوده و فردا شب هم متوقف کردن استقلال صدرنشین سخت ترین کار ممکن به نظر می رسد! تیمی کهدبا ۲۷ گل خورده یکی از ضعیف ترین خطوط دفاع لیگ را دارد.
هوادار تاددلتان بخواهد بازیکن سابق استقلالی دارد از داریوش شجاعیان گرفته تا بابک مرادی و قاسمی نژاد و... علیرضا حقیقی دروازه بان پرسپولیسی هوادار روز سختی مقابل استقلال خواهد داشت.
استقلال از دربی تهران به آنچه می خواست رسید و با یک تساوی همچنان با ۳ امتیاز اختلاف صدرنشین لیگ برتر است. خیلی ها استقلال این فصل را قهرمان لیگ‌برتر می دانند اما ۹ هفته دیگر لیگ ادامه دارد ولی با حفظ روند صعودی آبی پوشان این تیم احتمالا قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!