news-details

یک رکورد ویژه در انتظار کاپیتان عالیشاه

سه گل متوالی داربی کنار یک گروه سه نفره جذاب؛

در صورت گلزنی در دربی چهارشنبه شب یک رکورد خاص در انتظار امید عالیشاه خواهد بود.

به گزارش نود پرس، کاپیتان سرخ‌ها که در دو دربی اخیر دو گل زیبا به ثمر رسانده و تعداد گل‌هایش در این مسابقه تاریخی را به 3 رسانده در صورت گلزنی مقابل استقلال می‌تواند در تعداد گل‌های متوالی به حریف دیرینه هت‌تریک کند.
در صورت گلزنی عالیشاه در این مسابقه تاریخی او به رکورد 4 گل زده در این بازی می‌رسد و کنار نفراتی همچون همایون بهزادی، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری، علی علیپور و ارسلان مطهری قرار خواهد گرفت.
عالیشاه که در این فصل فرم بسیاری بهتری حتی نسبت به دوران جوانی‌اش در پرسپولیس دارد پشت مهاجم نوک سرخ‌ها به میدان خواهد رفت که احتمال گلزنی یا پاس گلش را زیاد می‌کند.
اما در صورت گلزنی او در دربی یک اتفاق ویژه را رقم خواهد زد و به رکورد گلزنی در سه بازی متوالی در این دیدار خواهد رسید.
تا کنون بازیکنان زیادی در تاریخچه دربی در دو بازی متوالی گل زده‌اند. عباس مژدهی، مسعود مژدهی، علی جباری، صمد مرفاوی، حسن روشن، محمد نوازی، امید روانخواه، جابر انصاری و مهدی قایدی در اردوی آبی‌ها و همایون بهزادی، صفر ایرانپاک، حسین کلانی، ادموند بزیک، محسن خلیلی و بشار رسن در اردوی قرمزها بازیکنانی هستند که در طول تاریخ طی دو دربی متوالی موفق به گلزنی شده‌اند.

با این وجود تنها سه بازیکن در تاریخ دربی هستند که در سه مسابقه متوالی مقابل رقیب سنتی موفق به گلزنی شده‌اند که صفر ایرانپاک بهترین گلزن تاریخ دربی، مهدی هاشمی‌نسب و فرهاد مجیدی هستند و چنانچه عالیشاه در دربی 103 موفق به گلزنی شود به جمع این نفرات اضافه خواهد شد.
جالب اینکه کاپیتان سرخ‌ها در هر دو دربی قبل که موفق به گلزنی شده به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته است، اما به احتمال زیاد در بازی چهارشنبه شب در ترکیب اصلی تیمش قرار خواهد گرفت.
عالیشاه در دربی فینال حذفی از دقیقه 89 به جای سعید صادقی وارد میدان شد و دقیقه 115 با ضربه ایستگاهی دروازه استقلال را باز کرد. در دربی رفت فصل جاری هم عالیشاه در حالی که در دقیقه 71 به جای مهدی ترابی وارد میدان شده بود شش دقیقه بعد با یک شوت بیرون پای تماشایی دروازه سیدحسین حسینی را باز کرد.
عالیشاه همچنین بیش از 9 سال قبل در دربی 79 اولین گل خود را در دربی 2 آذرماه سال 1393 به ثمر رساند که در آن مسابقه در ترکیب اصلی تیمش بود. عالیشاه به نوعی پایه‌گذار گل اول آن دربی که توسط محمد نوری هم به ثمر رسید، بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!