news-details

اعلام آمادگی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا برای ریاست در فدراسیون فوتبال ایران؛ آینده‌ای درخشان در انتظار دزدان و کلاه‌برداران

" کامران احمدپور "

" اختصاصی نود پرس "

*لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا که به پیرس مورگان گفته بود، به دلیل جنجال‌های پس از بوسه بر لب‌های جنیفر هرموسو در فینال جام جهانی زنان، استعفا می‌دهد، در استعفانامه خود نوشته بود : «من بی‌گناهم و از حیثیتم دفاع خواهم کرد. من به حقیقت ایمان دارم.»

او که پیش از این در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اسپانیا سه بار گفته بود استعفا نمی‌دهد، اکنون علاوه بر استعفا از ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا، پست نایب رئیسی یوفا را هم واگذار کرده است و از طرف فیفا نیز محروم شده است.

رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال اسپانیا نوشته بود: «من نمی‌خواهم فوتبال اسپانیا از این دعوا آسیب ببیند و مهمتر از همه، این تصمیم را پس از اطمینان از اینکه جدایی‌ام به ثبات کمک می‌کند، می‌گیرم. مخصوصا اینکه باید برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ (مشترک میان اسپانیا، پرتغال، اوکراین و مراکش) متحد بمانیم.»

روبیالس راحت صندلی و میز ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا را بوسید و رفت و حالا جنیفر هرموسو آزادانه در فوتبال اسپانیا جولان می دهد و عکس های هوس انگیز خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کند.....

* جمعه گذشته ده‌ها هزار مجارستانی در بوداپست در بزرگترین تظاهرات ضد دولتی علیه ویکتور اوربان حضور یافتند و بار دیگر اعتراض خود را نسبت به عفو یک آزارگر جنسی کودکان توسط رئيس جمهوری این کشور ابراز داشتند.

کاتالین نواک، رئيس جمهوری مجارستان در ماه نوامبر تصمیم گرفته بود ۲۲ هزار نفر را عفو کند که در میان آنها نام معاون مدیر یک مهدکودک که به دلیل آزار جنسی کودکان در حبس بود نیز دیده می‌شد.

پس از آن تظاهرات گسترده‌ای علیه او و دولت مجارستان در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور به راه افتاد که در نهایت به استعفای خانم نواک از سمت ریاست جمهوری انجامید.

نواک هفته گذشته در سخنانی که از تلویزیون مجارستان پخش شد با پذیرش اشتباه خود رسما از سمتش استعفا داد.

در پی برگزاری این اعتراضات، علاوه بر رئیس جمهوری، وجودیت وارگا، وزیر دادگستری این کشور که او هم از متحدان اوربان به شمار می‌رفت مجبور به کناره‌گیری شد.

با این حال همچنان ده‌ها هزار تظاهر کننده در شهرهای مختلف و به ویژه بوداپست به خیابان‌ها آمده و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

* مارک اورمارس، اسطوره فوتبال هلند و باشگاه آژاکس، به دلیل ارسال پیام‌های نامناسب به همکاران زن خود در مدت حضورش در مدیریت باشگاه آژاکس، با تصمیم دادگاه ورزش هلند به مدت دو سال (یک سال تعلیقی) از انجام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال در این کشور محروم شد.

این رای در حالی صادر شده که اورمارس در حال حاضر مدیریت ورزشی باشگاه رویال آنتورپ در فوتبال بلژیک را عهده‌دار است اما این موقعیت شغلی تحت تاثیر رای صادرشده از سوی ISR قرار نمی‌گیرد.

اورمارس در فوریه سال گذشته و پس از فاش‌شدن این اتفاق از سمت خود در باشگاه آژاکس کنار رفت و یک ماه بعد در باشگاه بلژیکی مشغول کار شد.


دنی آلوز ستاره پیشین تیم ملی برزیل و باشگاه بارسلونای اسپانیا، به اتهام تجاوز جنسی به یک زن در یک کلوپ شبانه به چهار سال و شش ماه زندان محکوم شد.


این پرونده که ماه‌هاست دنبال می‌شود و آلوز به خاطر آن از ژانویه ۲۰۲۳ در زندان است بالاخره به مرحله صدور حکم رسید و هیئتی متشکل از سه قاضی در دادگاه بارسلون این بازیکن پیشین و ۴۰ ساله را به خاطر تجاوز به زنی در همین شهر در دسامبر ۲۰۲۲ محکوم دانست. دادگاه همچنین آلوز را به پرداخت ۱۵۰ هزار یورو به عنوان غرامت به قربانی محکوم کرد و این بازیکن به مدت ۹ سال حق نزدیک شدن به خانه یا محل کار قربانی و همچنین هرگونه برقراری ارتباط با او به هر وسیله‌ای را نخواهد داشت.

اینس گواردیولا، وکیل آلوز اعلام کرد که به تصمیم دادگاه اعتراض خواهد کرد. پیش از این استر گارسیا، وکیل قربانی گفته بود که او و موکلش در جلسه اعلام حکم حاضر نخواهند بود.

قربانی ۲۳ ساله اعلام کرده بود که دنی آلوز در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ در توالت یک کلوپ شبانه در بارسلونا به او تجاوز کرده است. با این حال آلوز همواره این اتهام را رد کرده است.

وکیل آلوز تلاش می‌کرد که در طول دادگاه بر مست بودن این بازیکن پیشین فوتبال تاکید کند و او را یکی از موفق‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال معرفی کرده بود. به اعتقاد گواردیولا، این اتهام به میراث آلوز به عنوان یک ستاره بزرگ فوتبال جهان آسیب می‌زند.
 
در این دعوا علاوه بر دزد، قوه قضائیه و اداره آگاهی برنده واقعی بودند که برای رسیدگی به شکایت من کلی پول از کارتم کشیدند...‌‌
 
دنی آلوز ده‌ها عنوان را با باشگاه‌های بزرگی در فوتبال جهان و اروپا از جمله بارسلونا، یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن کسب کرده است. او همچنین به برزیل در کسب دو کوپا آمریکا و یک مدال طلای المپیک در ۳۸ سالگی کمک کرد. او همچنین سه بار در جام جهانی برزیل با پیراهن تیم ملی کشورش حضور داشت.

این بازیکن پیشین هنگام دستگیری عضو باشگاه مکزیکی پوماس بود اما مدیران این باشگاه بلافاصله قراردادش را فسخ کرد.

:small_blue_diamond:شخصی مرموز  با تصویر کارت مربیگری و کارت جعلی عضویت در فدراسیون، از دختران بسکتبالیست برای استعدادیابی درخواست فیلم و عکس کرده است.
* مدتی پیش چند تن از دختران بسکتبالیست اعلام کردند فردی به آنها پیام داده و با نشان دادن مدرک جعلی مربیگری و همچنین مدرک جعلی عضویت در کمیته استعدادیابی فدراسیون از ورزشکاران دختر می‌خواهد به بهانه استعدادیابی فیلم و عکس خود را برای شخص مذکور بفرستند تا به اصلاح تست رفلکس بدنی انجام دهد که برخی از دختران عکس خود را فرستادند و برخی دیگر هم از این کار اجتناب کردند.

* فدراسیون هم تاکنون واکنشی نسبت به این مسئله مهم نشان نداده است. با توجه به اینکه خیلی از دختران کم‌سن و سال در معرض خطر قرار دارند، انتظار می‌‌رفت فدراسیون بسکتبال به عنوان متولی این رشته هر چه زودتر این موضوع پر اهمیت را اطلاع رسانی کند اما نکرد.......

*الهام مختاری، مربی سوارکاری، در یک گفت‌و‌گوی اینترنتی، روایتی از کشته‌شدن اسبش توسط رییس هیات سوارکاری یک استان به دلیل رد کردن پیشنهاد دوستی ارائه کرد او در این ارتباط گفت: «مهتر باشگاه گفت این آدم شبانه به باکس اسب‌ها رفت و یک چیزی به اسب داد که بخورد. تنها کاری که کردند، او را تعلیق کردند.»

* یک ورزشکار باسابقه، در برنامه «ای کاش»، درباره فساد اخلاقی مقامات ارشد فدراسیون‌ها و هیات‌های اتومبیلرانی و موتورسواری گفت.

الهام مختاری درباره فساد اخلاقی مقامات ارشد فدراسیون‌ها و هیات‌های اتومبیلرانی و موتورسواری می‌گوید: رئیس هیات اتومبیلرانی یک شهرستان، به هر خانمی که وارد این رشته می‌شود، پیشنهاد دوستی می‌دهد. اگر نپذیرد، شروع می‌کند به لج‌کردن و نمی‌گذارد در مسابقات شرکت کند.ماجرا را به رئیس فدراسیون گفتم.

تشکر کرد، اما یک هفته بعد دوباره به همین آدم در مجمع، رای داد.

لایو گذاشتم و افشاگری کردم. گفتم دوست‌ دخترهای‌تان را با هم تقسیم می‌کنید؟ بگو خودت را چند می‌فروشی، شاید بقیه هم توان خریدن‌تان را داشته باشند؟!

به‌خاطر همین جو کثیف اخلاقی و ناداوری‌ها، این رشته را کنار گذاشتم.

* دادستان‌های ایالتی از قاضی فرانسیسکو ده خورخه خواسته بودند تا اجازه ندهند روبیلاس رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا از فاصله‌ای ۵۰۰ متری بیشتر به هرموسو نزدیک شود. همچنین از قاضی خواسته شده که روبیالس هر ۱۵ روز یک بار به دادگاه مراجعه کند تا اطمینان حاصل شود که از کشور فرار نمی‌کند. با این حال قاضی موافقت کرد که محدودیت ۲۰۰ متری وضع شود و روبیالس نتواند به هرموسو از آن نزدیک‌تر شود با اینهمه تمام آن کسانی که در ورزش ایران از این کارها کرده اند، راست راست راه می روند، سرشان را بالا می گیرند و پست و مقامهای بالاتر می گیرند و سرنوشت بهتر و آینده درخشان تری هم دارند.


* چندی پیش یکی از مقامات ارشد انتظاماتی ایران از کسانی که از طریق سایت دیوار تبلیغ فروش کالایی می کنند و بعد از گرفتن پول، گوشی خود را خاموش می کنند و کالا را به فروشنده تحویل نمی دهند، به عنوان کلاهبردار نام برد و تهدید کرد با کسانی که دست به این اقدام می زنند به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش نود پرس درست در همین روزها با اشتباه احمقانه خودم، همین اتفاق برای خودم رخ داد. برای یک کلاهبردار پول خرید یک دستگاه تلویزیون را به شماره کارتش واریز کردم، اما بعد از واریزی او موبایلش را خاموش کرد و به همین راحتی سرم را کلاه گذاشت.

بعد از این اتفاق شکایت کردم، ابتدا پرونده به آگاهی ارجاع شد، مدارک و ادله را به افسر تحقیق دادم. با نامه اداره آگاهی به بانکی که کلاهبردار بی‌شرف شماره حساب داده بود مراجعه کردم و بعد از کلی دوندگی، آدرس و تلفن کلاهبردار را مهر و موم شده به اداره آگاهی تحویل دادم، کاری که اصولا باید خود پلیس انجام شود. بگذریم که برای تشکیل پرونده چند ده برابر بیرون، پول فتوکپی و پوشه پرداخت کردم! پرونده سر انجام به دادگاه رفت، اما آقای دزد و کلاهبردار بی‌شرف تبرئه شد بدون اینکه دادگاه حتی مرا یکبار بخواهد و توضیحاتم را بشنود. به رای صادره اعتراض زدم اما دوباره آقای کلاهبردار بی‌شرف تبرئه شد. چند بار به دیدار قاضی پرونده رفتم اما موفق به ملاقاتش نشدم فقط یکبار یک جعبه شیرینی گرفتم و به رئیس دفتر قاضی دادم تا به عنوان پاداش به آقای دزد و کلاهبردار بدهند.

به اشتراک گذاری این مطلب!