news-details

فوتبالیست سرشناسی که ارتباط آجودان شاه با جاسوسان شوروی را کشف کرد!

اختصاصی "نود پرس"

این روزها که دهه فجر است و در طی این ۴۵ سال مردم روزهای پر فراز و نشیبی را طی کرده اند. در این میان اما روزها و ماه ها و سالهای اول انقلاب، روزهای پر تنش و سختی بود و تنها ماموران دولت، حکومتی و نظامیان ارتش نبودند که زیر تیغ اعدام، اتهام ساواکی بودن و مجازات قرار داشتند بلکه تعداد زیادی از فوتبالیست های بزرگ و سرشناس هم در مظان این اتهام بزرگ قرار داشتند که یکی از آنها همایون بهزادی سر طلایی فوتبال ایران بود، مردی که بجز ارزش های بالای فنی، معرفت و اخلاق فوق العاده مثال زدنی داشت. 


همایون خان که در ابتدای انقلاب به دلیل عضویت در ساواک و شهادت عده ای مبنی بر شکنجه گر بودن، بازداشت شده بود، با تلاش ها و وساطت عده ای از جمله مرحوم‌ آیت الله طالقانی آزاد و بی گناهی اش ثابت شد اما او و خانواده اش سالهای بسیار سخت و تلخی را گذراندند و علی پسر همایون بهزادی بارها در این ارتباط حرف زده است.

به گزارش نود پرس، علی پسر همایون بهزادی بارها تاکید کرده که پدرش در اداره هشتم ضد جاسوسی ساواک مشغول به کار بوده و در این راه خدمات زیادی هم به این مرز و بوم نموده و ارتباطی به شکنجه و آزار و اذیت انقلابیون نداشته است.

     خود خدا بیامرز همایون خان بهزادی هم چندین بار در جمع های مختلف تعریف می‌کرد که در بخش ضدجاسوسی حضور داشته  و او و همکارانش بر روی سفارت شوروی سابق متمرکز بودند. در یکی از این مراقبت ها آنها سفیر شوروی سابق را تعقیب می‌کنند. او کنار تیر برق چوبی های سابق می ایستد و به آنها شک می‌کند. اکیپ همایون خان تعقیب را نیمه کاره می گذارند اما  گروهی دیگر را برای ادامه تعقیب میفرستند.
بعد از مدتی فردی در همان محل وارد و گویی چیزی از بین درزهای تیرچوبی که دارای درزهای زیادی بود برمی‌دارد. با بیسیم شماره ماشین آن فرد را برای تحقیق اعلام می‌کنند و بعد از مدتی معلوم می‌شود ماشین متعلق به آجودان شاه میباشد. شک می‌کنند و مجددا شماره اعلام و خواستار تحقیق بیشتر  می‌شوند و مجدد نام آجودان شاه را اعلام می‌کنند.
بله، آجودان شاه سالها جاسوس شوروی سابق بود.


اجیر کردن افراد نزدیک به مقامات دولتی و حکومتی، شاغلین در بخش های مهم و حساس نظیر نظامی، هسته ای و موشکی شگردی است که سالهاست با قدرت و شدت توسط سازمانهای جاسوسی شوروری،  روسیه، انگلیس، آمریکا، اسرائیل و سایر کشورهای غربی و یا رقیب دنبال می شود و متاسفانه معلوم می شود آنها موفق شده اند افراد مهمی را در این زمینه تطمیع و به دام بیندازند. کشف و انهدام این شبکه ها یکی از مهمترین و مفید ترین خدماتی است که بخش های ضد جاسوسی سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی می توانند به کشور خود انجام بدهند.

به اشتراک گذاری این مطلب!